Privreda
268

Euro-Asfalt, bh. kompanija na tri kontinenta: Višemilionski posao u Kataru kao veliki izazov

Anadolija
Hamed Ramić (Foto: Anadolija)
Hamed Ramić (Foto: Anadolija)
Euro-Asfalt kao uspješna bosanskohercegovačka kompanija godinama bilježi uspjehe na domaćem i inostranom tržištu.

U razgovoru za Anadolu Agency (AA) direktor ove kompanije Hamed Ramić podsjetio je na dosadašnje pozitivne rezultate koje je kompanija ostvarila te istakao projekte koji će se realizovati u 2016. godini.

Osim projekata u BiH koji su u toku, kompanija Euro-Asfalt aplicirala je kao dio konzorcija na još četiri tendera u zemlji za što čeka rezultate. Pored toga, u augustu ove godine firma je zaključila ugovor sa Slovenijom vrijedan 15 miliona KM.

"Osim posla u Sloveniji, dali smo najpovoljniju ponudu, odnosno prvi smo na još jednom tenderu u ovoj zemlji, vrijednom nešto manje od 112 miliona maraka. Trenutno čekamo evaluaciju ponuda i konačnu odluku. Veliki nam je izazov i posao u Kataru, gdje se bavimo pripremama 'papirologije' za posao vrijedan 20 miliona, a tiče se izgradnje hidrošahtova za hidrotunel u Dohi. Za ovaj posao čekamo da investitor obezbijedi sve dozvole, što očekujemo do marta naredne godine. Prijavili smo se u sklopu joint ventura (Hochtief, Strabag i Petroserv Katar) i za posao gradnje pomenutog hidrotunela, poznatog pod nazivom Projekt IDRIS", kazao je Ramić.

Podsjetio je kako je polovinom 2015. potpisan ugovor za projekat u Sloveniji na osnovu čega je početkom oktobra započela izgradnja dionica autoceste u toj zemlji. To je primjer da je Euro-Asfalt dorastao Evropskoj uniji i njenim standardima.

"Projekti izvan zemlje razlikuju se od domaćih samo u jednoj stvari, a to je činjenica da stičete važnu referencu, odnosno pokazujete da ste spremni da se prilagodite zahtjevima i standardima koji se postavljaju pred građevinare u određenoj zemlji. S obzirom da je Slovenija članica EU, pokazujete da ste dorasli standardima cijele Unije. Ovaj projekt je važan, ne samo za Euro-Asfalt, nego za cijelu BiH jer je ovo prvi put da se jedna domaća kompanija samostalno prijavila na tender i dobila vrijedan posao i radi ga samostalno", kazao je Ramić dodajući kako se posao u okviru pomenutog projekta odvija prema planu dok povoljne vremenske prilike pogoduju da radovi idu bržom dinamikom od predviđene.

Kada je riječ o izgradnji Jadransko-jonske autoceste, Ramić ističe kako je to logičan te nužan prioritet u kapitalnim ulaganjima BiH. Kako je dodao, iskustva zemalja regiona i Evrope potvrđuju da ulaganja u izgradnju savremenog cestovnog transportnog sistema autocesta i brzih cesta predstavljaju osnovu za uravnoteženiji privredni, društveni i demografski razvoj svake države.

"Realizacija jednog ovakvog projekta ima poseban značaj za sektor građevinarstva jer je značajniji rast u sektoru građevinarstva moguć jedino uz realizaciju velikih infrastrukturnih projekata. U toku realizacije velikih infrastrukturnih projekata kao što je Jadransko-jonska autocesta građevinarstvo bi za sebe vezalo veliki dio ostatka privrede. Ovdje, prije svega, mislim na elektro-industriju, industriju proizvodnje mašinskih elemenata koji se koriste u građevinarstvu, bazične hemije i materijale koji nisu isključivo primjenjivi u građevinarstvu. Uz sve ovo građevinarstvo zna biti visokoakumulativna i izvozna privredna grana, ne samo kod razvijenih zemalja već i kod zemalja u razvoju, kao što je i BiH, a projekti kao Jadransko-jonska autocesta su bitan preduvjet sticanja neophodnih referenci i stručnog osposobljavanja za tenderska nadmetanja na inostranim tržištima", rekao je Ramić.

Ističući činjenicu da kompanija Euro-Asfalt ima svoja predstavništva na tri kontinenta, Ramić dodaje kako je dobra reputacija dodatno ojačana završim građevinskim radovima koji se izvode na brojnim objektima širom svijeta. Time se, tvrdi Ramić, potvrdilo kako ne postoji projekat čijem zahtjevu domaći građevinari ne mogu odgovoriti.

"Imamo sve: tehnologiju, znanje, imamo vrhunske stručnjake i inžinjere, samo u BiH nam nedostaje ono što se zove međusobno uvažavanje i poštivanje. Ovo govorim iz vlastitog iskustva jer ako Euro-Asfalt može sam da se nosi sa velikim kompanijama i pobjeđuje samostalno na tenderima, onda je i laiku jasno šta bismo mogli kada bismo se udružili, ali, ponavljam, na principima međusobnog uvažavanja. Sasvim sam siguran da bi nam samo nebo bilo granica. Ovako svi pojedinačno, bez obzira kako bili veliki poslovi koje pojedinačno dobijamo, ipak su to samo mrvice u odnosu na ono šta bismo mogli skupa", rekao je Ramić.

Euro-Asfalt, kako kaže, u narednom periodu čeka realizacija brojnih projekata. 

"Prijavili smo se na dva tendera u Hrvatskoj, čekamo i otvaranje nekoliko tendera u Srbiji, a radimo na ovim poslovima koje sam već spomenuo. Ne mirujemo, stalno tražimo poslove koji će osigurati plaće za naših skoro 500 radnika", zaključio je Ramić.