Šta s "nižim levelom"
521

Dilema u Vladi FBiH kako podijeliti 100 miliona iz "Korona 2": Svima ili samo pogođenim

R. D.
Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba
Drugi set mjera Vlade Federacije BiH, kolokvijalno nazvan "Korona 2", zbog problema u vezi s izglasavanjem u parlamentu modifikovan je u formu uredbi, a ne zakona. Kako saznaje portal Klix.ba, trenutno je u fazi aktivna rasprava o tome na koji način će se podijeliti planiranih 100 miliona KM.
Kako je u najavi tog peketa kazao premijer Fadil Novalić, "Korona 2" usmjerit će se isključivo na pogođene sektore - turizam, promet i poljoprivredu, a još uvijek nije odlučeno po kojim kriterijima će novac biti utrošen, odnosno koji obuhvat subjekta po sektorima će biti korišten.

Vlada FBiH će konačnu odluku o načinu utroška donijeti naredne sedmice, a trenutno je aktivna diskusija o tome da li će se novac dijeliti svim subjektima u nekom od odabranih sektora ili će se unutar sektora koristiti neki od kriterija. Sjećamo se da je kriterij kod raspodjele sredstava u "korona-zakonu" bio pad od 20 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.

Vlada je stava da bi kantoni trebali podnijeti veći teret, da bi većina pomoći poslovnim subjektima trebala u ovom periodu krize stizati s nižih nivoa.

"Korona 2" dobila je 100 miliona KM na sjednici Vlade 24. septembra, a preko uredbi sredstva će alocirati pet ministarstava koja obuhvataju pogođene sektore.

Novalić je najavljujući ovo kazao kako pad od 20 posto, kako je "korona-zakon" predviđao, nije bio kod tako velikog broja poslovnih subjekata, što je dobro, ali da ne možemo misliti da ne postoji negativan utjecaj pandemije.

"Nakon šest mjeseci smo uočili da su neke grane prošle katastrofalno loše kao turizam, hoteli, prijevoznici, aerodromi apsolutno nemaju prometa, a izvoznici su ugroženi. Oni nemaju potražnje na zapadu, a ona će se pojaviti kad se pojavi vakcina", izjavio je.

Opozicija je osudila samu ideju kazavši da drugi paket mjera pokazuje kako ni u prvom očigledno nije bilo promašaja, nego je sve dobro smišljeno da vlast u javnosti marketinški spekuliše lažnim poslovnim optimizmom s najavama stotina miliona KM mjera, a onda se u realnosti kriterijima to sve dovede na preskromnih nekoliko desetina miliona.