Šta kažu brojke
107

Aerodrom Sarajevo u odnosu na regiju: 2022. je imao najmanji broj putnika i ima najmanje linija

B. R.
Međunarodni aerodrom Sarajevo (Foto: I. Š./Klix.ba)
Međunarodni aerodrom Sarajevo (Foto: I. Š./Klix.ba)
Svi aerodromi u glavnim gradovima regije su tokom prošle godine imali veći broj putnika u odnosu na Međunarodni aerodrom Sarajevo. Osim toga, imaju veći broj linija u odnosu na aerodrom u Sarajevu.
Aerodrom Sarajevo je tokom prošle godine imao skoro 1,4 miliona putnika, dok je aerodrom u:
  • Zagrebu imao 3,1 milion putnika;

  • Beogradu imao 5,6 miliona putnika;

  • Podgorici i Tivtu su imali 1,9 miliona putnika;

  • Skoplju imao 2,1 milion putnika;

  • Prištini imao 2,9 miliona putnika;

  • Tirani imao 5,1 milion putnika.

Aerodrom Sarajevo ima najmanji broj linija (28, od čega je 16 sezonskih linija), dok aerodrom u:

  • Zagrebu ima 59 linija;

  • Beogradu ima 111 linija;

  • Podgorici 35 linija;

  • Skoplju 47 linija;

  • Prištini 29 linija;

  • Tirani 97 linija.

Upravo se broj putnika i linija najčešće koriste kao argumenti u raspravi o (ne)opravdanosti davanja aerodroma pod koncesiju. Od navedenih, samo aerodromi u Sarajevu i Podgorici nisu pod koncesijom. Međutim, uskoro bi i aerodrom u glavnom gradu Crne Gore trebao biti pod koncesijom. Pripreme za davanje ovog aerodroma pod koncesiju počele su prije pandemije koronavirusa i davanje pod koncesiju je prolongirano do stabilizacije zračnog saobraćaja.

Stručnjak za zrakoplovstvo Alen Šćuric je u prošlomjesečnom razgovoru za Klix.ba izjavio da ne bi bilo opravdano Međunarodni aerodrom Sarajevo dati pod koncesiju. Smatra da se ovaj aerodrom dobro razvija i da se može nastaviti dobro razvijati u državnom vlasništvu. Za njega je bila greška to što su aerodromi u Zagrebu, Beogradu, Skoplju, Prištini i Ljubljani dati pod koncesiju.

Iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo su ranije ovaj mjesec u odgovoru za naš portal istakli da im je prihvatljiv hibridni model koncesije.

"Mi smo prepoznali hibridni model koncesije kao optimalan, u kojem koncesionar investira u projekte, a zauzvrat u odgovarajućem procentualnom iznosu učestvuje u raspodjeli dobiti, odnosno upravljanju i vlasništvu", naveli su.

Od skoro 8.000 čitatelja koji su učestvovali u anketi Klix.ba, njih više od 5.100 ili 65 posto je odgovorilo da je protiv davanje koncesije i/ili privatizacije velikih javnih dobara (elektroprivreda, telekom operatera, aerodroma, autoputeva idr.). Više od 2.400 ili 31 posto čitatelja podržava davanje pod koncesiju i/ili privatizaciju, dok skoro 380 ili pet posto ne zna da li je to potrebno učiniti.

Šef Delegacije Evropske unije u Bosni i Hercegovini Johann Sattler i američki ambasador Michael Murphy su početkom septembra premijeru Federacije Bosne i Hercegovine Nerminu Nikšiću (SDP) pismom ukazali da više nije racionalno odgađati davanje aerodroma pod koncesije.