biznis
0

Prihodi Mercatora u prošloj godini isti kao i 2011.

FENA
Grupa Mercator je, uprkos otežanim tržišnim uvjetima poslovanja, u 2012. ostvarila dvije milijarde i 873 miliona eura prihoda od prodaje, što je na istom nivou kao u 2011.

Ostvaren je netogubitak od 104,6 miliona eura, a tri četvrtine negativnog poslovnog rezultata predstavljaju otpisi i obezvrijeđenja.

Grupa Mercator je 56,3 posto čistih prihoda od prodaje u 2012. realizirala u Sloveniji, 19,5 posto u Srbiji i 13,3 posto u Hrvatskoj, dok je ostatak prihoda od prodaje realiziran na tržištima Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Bugarske i Albanije.

Krediti i ostale finansijske obaveze Grupe Mercator zaključno s 31. decembrom 2012. iznose milijardu i 94,7 miliona eura, što u odnosu na 2011. predstavlja smanjenje za oko 90 miliona eura.

Mercator je u 2012. usvojio nekoliko mjera troškovne racionalizacije, koje su u drugoj polovini godine sačuvale 10 miliona eura.

Grupa Mercator je u 2012. bila aktivno fokusirana na optimizaciju obrtnih sredstava u svim društvima u Grupi, što je doprinijelo poboljšanju likvidnosti.

Zbog neprofitnog poslovanja društava i fokusiranja na poboljšanje poslovanja na ključnim tržištima, krajem 2012. Mercator je počeo s realizacijom aktivnosti izlaska s tržišta Albanije, a poslovna jedinica je prestala s radom 31. decembra 2012.

U 2013. godini planirano je povlačenje i sa tržišta Bugarske, a započet je i proces reorganizacije, koji će značajno doprinijeti povećanju efikasnosti, racionalizaciji troškova i radnih procesa.

Na nivou Grupe upostavlja se globalna funkcija nabavke za poslovanje na svim tržištima kroz konsolidaciju dobavljača i planirane aktivnosti za unapređenje upravljanja kategorijama i optimizacijom asortimana.

Prvog februara realiziran je projekt obnove Pika kartice lojalnosti kupaca u cijelom sistemu Grupe Mercator, što predstavlja važan korak ka povećanju konkurentnosti kompanije.

Grupa Mercator će se u 2013. fokusirati na povećanje konkurentnosti maloprodajnih jedinica, a veliki akcent se stavlja na povećanje dodatne vrijednosti kroz pojačanu saradnju s dobavljačima, uglavnom na nivou uspostavljanja globalnog snabdijevanja.

Također, očekuje se da će uštede biti ostvarene reorganizacijom poslovnih procesa, saopćeno je iz kompanije Mercator BH.