Posao
0

Stvari koje nipošto ne smijete učiniti na radnom mjestu

Sarajevo-x.com
Svjesni smo, od momenta kada počnemo raditi, da je šef taj koji određuje stvari, a da ste vi, uglavnom, zamjenjivi. Ipak, od vašeg stava, a naročito ponašanja, zavisi odnos samog šefa prema vama, ali i kolega. Stoga imajte na umu neka mala pravila koja će vam pomoći da zadobijete poštivanje ostalih i unaprijedite svoju karijeru.

1. Nemojte krasti! Bez obzira što smatrate da vam firma u kojoj radite duguje na bilo koji način, nikada, apsolutno nikada, nemojte uzimati što nije vaše. Činjenica je da govoriti ovo onima koji su skloni krađi i nemaju morala neće biti plodonosno, ali ponekad ljudi u muci čine stvari koje inače ne bi. Nikada nemojte uzimati olovke, papir ili neki drugi uredski materijal, a o novcu ni ne razmišljajte.

2. Nemojte kriviti druge za svoje greške! Nije primjereno niti pošteno. Istina, teško je priznati pogrešku, ali bolje je i to nego da svaljujete na kolegu ili da lažete kako niste vi odgovorni.

3. Ne tračajte! Ljudi uživaju u slušanju intimnih stvari svojih kolega, ali radno mjesto, koliko god bilo prijatno, nije mjesto gdje se o tome govori. Ostavite svoj i tuđi život za druženja nakon posla. Ako i čujete trač, nemojte ga dalje širiti.

4. Nemojte lagati da ste bolesni kada ste savršenog zdravlja ili dolaziti na posao kada ste bolesni! Ako ste u mogućnosti, radije uzmite godišnji nego da lažete kako ste bolesni. To je veoma podmuklo, nekorektno i vrlo je vjerovatno da će šef saznati. Ako ste zaista bolesni, nemojte dolaziti i širiti virus/bakcile na druge kolege. To je vrlo neodgovorno.

5. Ne koristite uredske kompjutere i telefon za privatne stvari! Kompjuter na poslu služi kako biste vi radili na njemu, a ne da se dopisujete s drugima ili da na njemu radite stvari koje ste donijeli od kuće. Telefon nemojte koristiti za beskrajno blebetanje niti Internet za downloadovanje novih albuma ili filmova.

6. Ne oblačite se neprimjereno! Isto važi i za žene i muškarce. Dolaziti u prozirnoj bluzici, kratkoj haljinici, na visokim štiklama jednako je loše kao i doći u bermudama, neobrijan, neuredan u neispeglanoj košulji i ispranim farmerkama. Oblačenje zavisi od toga da li vam je nametnut dress code, jer ukoliko nije, moguće je da pretjerate.

7. Ne udvarajte se šefu/šefici niti kolegi/kolegici Možda u holivudskim filmovima romanse uspješnog, mladog i zgodnog šefa i perspektivne, pametne, ali pomalo zbunjene radnice mogu uspjeti - vrlo je važno da shvatite da to ne funkcioniše tako u stvarnom životu. Odijelite privatno i poslovno i nikada ne šaljite "poglede" svome nadređenom/nadređenoj. Budite dostojanstveni. Isto važi i za kolege/kolegice jer su veze koje započnu na poslu, uglavnom osuđene na propast, a nekada su - ovisno od firme, i protiv pravila.