biznis
0

MOL: Naš cilj jeste zadržati poziciju najefikasnije energetske kompanije u regionu

Sarajevo-x.com
Nakon nekoliko uspješnih regionalnih spajanja i sa brojnim poslovnim planovima možemo izjaviti da namjera OMV-a za preuzimanje MOL-a ne podrazumijeva ni pod koju cijenu optimalno rješenje gledajući iz aspekta regionalnih udruživanja”, izjavio je Zsolt Hernádi, predsjednik Uprave MOL grupe.

Nastavak MOL-ove strategije utemeljen je sa očitim stručnim argumentima: Grupa posjeduje dvije najefikasnije evropske rafinerije (uzimajući u obzir količinu refinisanih naftnih proizvoda u poređenju sa realizovanim profitom), MOL grupa je iznova postavljena na prvo mjesto na svjetskoj listi u domenu efikasnosti iskopavanja (prema Izvještaju Global Upstream Performance). Iz ovog razloga i nije slučajnost da je MOL tokom posljednjih 10 godina dostigao najveću porast vrijednosti dionica u centralnoj Evropi.

MOL je do sada bio lider u udruživanju energetskog sektora u centralno - istočnoj Evropi: nakon uspješne integracije Slovnaft-a i saradnje sa Inom koja je bazirana na strateškom partnerstvu, MOL je također postigao prvu regionalnu saradnju u naftnoj industriji u regiji sa kompanijom Slovnaft. Pregovori nisu okončani, a također pregovaramo i o saradnji sa PKN Orlen. Izvrsna efikasnost i iskustvo regionalnog upravljanja MOL-a potvrđuju da je naša kompanija iznimno uspješna u integraciji stečenih poslovnih dionica. U skladu s ovim, odabiremo samo one prilike koje ne zaustavljaju uspješan razvoj, već omogućuju nastavak uspješnog poslovanja.

Različita poslovna polja imaju različite mogućnosti spajanja. Refinisanje i poslovanje na veliko su u rukama dva glavna tržišna igrača sa aktivnostima blokiranja, te njihovo udruživanje može rezultirati u nadmašivanju konkurencije. Ozbiljna pitanja vezana za zakon o tržišnoj konkurenciji bi se mogla pojaviti u 5 od 9 regionalnih država sa tržištima na veliko, kao i u tri države sa tržištima na malo, ali samo u onima u kojima prethodno spomenuta dva tržišna igrača proizvode 80% svog regionalnog dohotka.

Ovo je razlog zbog kojeg MOL grupa, čak i na polju prerade i prodaje na veliko, sve više uzima u obzir mogućnosti proširenja poslovanja na područje izvan centralne i istočne Evrope kroz stvaranje saradnje na poljima gdje je moguće stvoriti dodatnu vrijednost kroz svoju stručnost i iskustvo.