biznis
8

Mali broj kompanija u BiH shvata značaj dobrog korporativnog upravljanja

FENA
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija
Direktorica Sektora za edukaciju Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine (VTKBiH) Elma Kovačević-Bajtal izjavila je da se u BiH relativno slabo vodi računa o korporativnom upravljanju, odnosno da je ta briga više verbalna nego praktična.

"Naravno, kao i uvijek postoje iznimke i preduzeća koja su se korporativno sasvim dobro ustrojila. Međutim, puno je više onih koji nisu svjesni prednosti ovog načina upravljanja, kao ni benefita korporativnih alata", dodala je Kovačević-Bajtal, napominjući da dobro korporativno upravljanje doprinosi održivom ekonomskom razvoju kroz unapređenje performansi kompanija i povećanju njihovog pristupa stranim tržištima.

VTKBiH je danas u saradnji sa DIHK CEFTA projektom organizirala seminar pod nazivom "Korporativno upravljanje" na kome je bilo riječi o značaju korporativnog upravljanja, kao i praktičnim problemima koji se tiču konkretnih i jasno definisanih odnosa između nadzornog odbora, direktora, dioničara i drugih zainteresiranih strana.

"Problematika korporativnog upravljanja još nije afirmirana na ovim prostorima i često se akceptira na pogrešan način", kazao je predavač na seminaru profesor Aziz Šunje koji na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu predaje korporativno upravljanje.

Po njegovim riječima, u osnovi se radi o upravljanju korporacijama koje predstavljaju oblik organiziranja velikog biznisa u formi dioničkog društva, a koje podrazumijeva određene organe. Šunje je dodao da korporativno upravljanje pozicionira nadzorni odbor kao ključni korporacijski organ.

"Nažalost, kod nas, posebno u državnim firmama, način na koji se to radi je potpuno suprotan odrednicama onoga što jeste korporativno upravljanje. Još uvijek se naše korporacije u kojima je država većinski vlasnik smatraju kao vlasništvo političkih partija na vlasti, a ne kao privredni subjekti koji funkcioniraju onako kako korporacije trebaju da funkcioniraju", kazao je Šunje, dodajući da je neophodno da se u tom smislu promjeni mentalni sklop, kao i da se u potpunosti razumije koncept korporativnog upravljanja.

Ovakva edukacija, kako je kazala Nerma Širbegović-Delić iz firme Širbegović inženjering, korisna za njihovu porodičnu firmu koja prati trendove poslovanja u svijetu.

"U naš porodični biznis već uvodimo drugu generaciju i ovo je prilika da mi, novi i mladi menadžeri, saznamo na koji način možemo unaprijediti naše poslovanje", kazala je Širbegović-Delić.