Novo doba
6

Kredit u poslovnici bez bankara - digitalna transformacija na Addiko način

Klix.ba
Najveće kompanije svijeta nestaju sa scene tržišnog takmičenja ukoliko njihovo čelništvo ne obrati pažnju na kretanje točka tehnološke historije. Prepoznati takve ključne momente koji doslovno mijenjaju način poslovanja od izuzetne je važnosti za firme i klijente, a Addiko banka nije izuzetak.

Proces prepoznavanja nužnog prilagođavanja vidi se u digitalnoj transformaciji. Ona ne samo da je osigurala opstanak starih kompanija, nego je omogućila da nove firme, koje nisu mogle postojati prije 20 godina, danas vladaju poslovnim svijetom.

Ključne momente o kojim govorimo možemo identificirati kroz način razmišljanja novih generacija koje postaju ili su već postale klijenti banaka i drugih kompanija. Recimo, većina milenijalaca radije odlazi zubaru nego u banku, što puno govori o njihovoj percepciji i staroj slici koju banke ostavljaju na ljude.

Kompanije se moraju nositi sa sve većom konkurencijom, a koja je često već prepoznala prednosti koje pružaju nove platforme koje su uslovljene novim tehnologijama.

Put Addiko banke

Kao i svaka transformacija, i ona digitalna morala je krenuti s vrha, a potom preći na organizacijsku strukturu kompanije, otvorivši put digitalnoj aktivaciji i kreiravši vlastite kanale za komunikaciju s klijentima kao što je mBanking i eBanking.

Ono što je čelništvo naučilo jeste da nema sporednog puta koji bi skratio prilagođavanje novom svijetu, niti jeftinog načina sprovođenja digitalne transformacije.

Tri su stuba strategije Addiko banke - fokusiraju se na bitno i radije rade manje stvari, ali ih onda rade odlično, nego puno stvari prosječno; efikasni su i koncentrisani na isključivanju kompleksnih elemenata u usluzi i isporuku onoga što je klijentu relevantno; komuniciraju jednostavno, a zaposlenici, proizvodi i procedure komuniciraju na jednostavan, direktan i univerzalno razumljiv način.

Uključivanjem svih navedenih elemenata te robotike i automatizacije uspješno su implementirane nove platforme poput Chatbota, Chat Bankinga, eBanking, Blic kredita i vjerovatno najzanimljivijeg segmenta - Addiko Express poslovnica.

Tu je i testiranje prepoznavanja lica klijenata što bi olakšalo poslovanje s bankom. Naravno, zakonski preduslovi, poput zakona o elektronskom potpisu, potrebni su kako bi se koncept implementirao.

Addiko Express

Digitalni kanali su odgovorni za više od trećine ugovorenih kredita u Addiko banci. U Sloveniji, recimo, trenutno nema mogućnosti za sklapanje stambenih kredita, ali su digitalne platforme izuzetno popularne pri dogovaranju tzv. gotovinskih kredita.

Jedan od primjera jeste Addiko Express koji je trenutno dostupan u Sloveniji i Hrvatskoj. Riječ je o visokodigitaliziranoj poslovnici i prvoj takve vrste u regiji koja uključuje moderni showroom koncept, samouslužnu zonu, digitalni kutak, interaktivnu zonu te prostor s osobnim bankarima.

Addiko Express dozvoljava podizanje gotovinskog kredita u visini do 7.000 eura u gotovo automatiziranoj poslovnici bez direktne pomoći bankara. Koristeći samo portal za unošenje svojih podataka koji se potom obrađuju u komunikaciji s centralnim registrom, automatski se procjenjuje klijentova kreditna moć i ukoliko je sve uredu odmah može podići odobreni keš.

Nabrojane promjene i prilagođavanja, uz još nemali broj onih koje nisu spomenute, kao što su Microsoft Dynamics CRM i Business Process Management, ušli su kroz vrata Addiko banke za samo dvije godine, transformišući je u regionalnog lidera aplikacije tehnologija koje olakšavaju rad s klijentima i banci omogućavaju spremnost za buduće izazove.