Proces prepoznavanja nužnog prilagođavanja vidi se u digitalnoj transformaciji. Ona ne samo da je osigurala opstanak starih kompanija, nego je omogućila da nove firme, koje nisu mogle postojati prije 20 godina, danas vladaju poslovnim svijetom.
Ključne momente o kojim govorimo možemo identificirati kroz način razmišljanja novih generacija koje postaju ili su već postale klijenti banaka i drugih kompanija. Recimo, većina milenijalaca radije odlazi zubaru nego u banku, što puno govori o njihovoj percepciji i staroj slici koju banke ostavljaju na ljude.
Kompanije se moraju nositi sa sve većom konkurencijom, a koja je često već prepoznala prednosti koje pružaju nove platforme koje su uslovljene novim tehnologijama.
Put Addiko banke
Kao i svaka transformacija, i ona digitalna morala je krenuti s vrha, a potom preći na organizacijsku strukturu kompanije, otvorivši put digitalnoj aktivaciji i kreiravši vlastite kanale za komunikaciju s klijentima kao što je mBanking i eBanking.
Ono što je čelništvo naučilo jeste da nema sporednog puta koji bi skratio prilagođavanje novom svijetu, niti jeftinog načina sprovođenja digitalne transformacije.
Tri su stuba strategije Addiko banke - fokusiraju se na bitno i radije rade manje stvari, ali ih onda rade odlično, nego puno stvari prosječno; efikasni su i koncentrisani na isključivanju kompleksnih elemenata u usluzi i isporuku onoga što je klijentu relevantno; komuniciraju jednostavno, a zaposlenici, proizvodi i procedure komuniciraju na jednostavan, direktan i univerzalno razumljiv način.
Uključivanjem svih navedenih elemenata te robotike i automatizacije uspješno su implementirane nove platforme poput Chatbota, Chat Bankinga, eBanking, Blic kredita i vjerovatno najzanimljivijeg segmenta - Addiko Express poslovnica.
Tu je i testiranje prepoznavanja lica klijenata što bi olakšalo poslovanje s bankom. Naravno, zakonski preduslovi, poput zakona o elektronskom potpisu, potrebni su kako bi se koncept implementirao.
Addiko Express
Digitalni kanali su odgovorni za više od trećine ugovorenih kredita u Addiko banci. U Sloveniji, recimo, trenutno nema mogućnosti za sklapanje stambenih kredita, ali su digitalne platforme izuzetno popularne pri dogovaranju tzv. gotovinskih kredita.
Jedan od primjera jeste Addiko Express koji je trenutno dostupan u Sloveniji i Hrvatskoj. Riječ je o visokodigitaliziranoj poslovnici i prvoj takve vrste u regiji koja uključuje moderni showroom koncept, samouslužnu zonu, digitalni kutak, interaktivnu zonu te prostor s osobnim bankarima.
Addiko Express dozvoljava podizanje gotovinskog kredita u visini do 7.000 eura u gotovo automatiziranoj poslovnici bez direktne pomoći bankara. Koristeći samo portal za unošenje svojih podataka koji se potom obrađuju u komunikaciji s centralnim registrom, automatski se procjenjuje klijentova kreditna moć i ukoliko je sve uredu odmah može podići odobreni keš.
Nabrojane promjene i prilagođavanja, uz još nemali broj onih koje nisu spomenute, kao što su Microsoft Dynamics CRM i Business Process Management, ušli su kroz vrata Addiko banke za samo dvije godine, transformišući je u regionalnog lidera aplikacije tehnologija koje olakšavaju rad s klijentima i banci omogućavaju spremnost za buduće izazove.