Vlada RS izdvojila je 72 miliona KM za gradnju ove dionice, čija je dužina oko devet kilometara, pa će putna komunikacija preko Čemerna biti skraćena za oko pet kilometara.
U okviru graditeljskog poduhvata, koji je počeo u septembru 2008. godine, urađen je najduži tunel u BiH, dug 2.109 metara, kraći tunel, nekoliko malih mostova, te vijadukt, dužine 409 metara i visine oko 40 metara.
Riječ je o važnom projektu za okolne opštine i region u cjelini, a prije svega za Hercegovinu, koja je zbog nedostatka saobraćajne infrastrukture dugo bila u izolaciji. Realizacijom ovog projekta trajno će biti riješen i problem klizišta.
Tokom radova na novoj trasi puta, kao i zbog aktiviranog klizišta, saobraćaj se preko prevoja Čemerno odvijao privremenom obilaznicom.
U toku radova, zbog veoma kompleksnog terena i nepovoljne geologije, premještana su čitava brda, napravljeni novi potporni zidovi. Na pojedinim mjestima pravljeni su zasjeci i kosine do pet metara više nego što je predviđeno, da se ne bi obrušavao materijal i da bi se osigurala trasa.
Radovi na novoj trasi puta trebali su biti završeni u novembru 2011. godine, ali su prolongirani zbog složenog geološkog sastava zemljišta, pojave klizišta i uticaja podzemnih voda.
Finansijska konstrukcija je uvećana za 15 miliona KM i ide na teret izvođača radova firme "Integral inženjering", koji je obavezan da u naredne dvije godine da garancije za put.