Veliki projekat
56

Potpisan ugovor o izgradnji dionice Poprikuše – Nemila vrijedan 208 miliona eura

G. Š.
Potpisivanje ugovora (Foto: G. Š./Klix.ba)
Potpisivanje ugovora (Foto: G. Š./Klix.ba)
U sjedištu JP Autoceste FBiH u Mostaru danas je upriličeno potpisivanje Ugovora o izgradnji dionice Poprikuše - Nemila u vrijednosti od 208.059.247 eura.

Direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić je kazao kako se radi o veoma ozbiljnom ugovoru i komplikovanom tunelu od 3.600 metara, vijaduktu i spoju na M-17 .

Adnan Terzić (Foto: G. Š./Klix.ba)
Adnan Terzić (Foto: G. Š./Klix.ba)

"Mi smo ovaj ugovor iskoristili da zajedno sa ekspertima iz Evropske banke za obnovu i razvoj uspostavimo i jednu dodatnu proceduru, kad je u pitanju evaluacija tendera, koja se sastoji iz tri koraka. U njoj smo obezbjedili da se maksimalno smanje rizici kod investitora kad je u pitanju eventualna eskalacija cijena i produženje roka građenja", rekao je Terzić.

To je kako navodi i priprema za tenderisanje tunela Prenj koji će se tenderisati po ovom principu.

"Mislim da smo uspješno potpisivajući ovaj ugovor došli do jasnih spoznaja i procedura , kako da kad budemo radili tunel Prenj kao najveći objekat u regioni i jedan od najvećih u Evropi imamo proceduru kojom će investitor i izvođač biti zaštićeni od svih mogućih rizika.Ovo je deveti ugovor nakon zakona o izmjenama i dopunama prostornog plana sa specijalnim obilježjima na koridoru VC i nakon izmjena i dopuna zakona o akcizama i putarinama u BiH", kazao je Terzić.

Dodao je kako očekujem da će se zadovoljiti sve potrebe ovog projekta i završiti u predviđenom roku i uz vrhunsku kvaliteti i dogovorenu cijenu.

Evren Utku Gök (Foto: G. Š./Klix.ba)
Evren Utku Gök (Foto: G. Š./Klix.ba)

Projekt menadžer Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S. Evren Utku Gök je podsjetio kako je ova kompanija sa aktivnostima počela u BiH 2012, te se zahvalio na ukazanom povjerenju za ovaj projekt koji je kako naglašava izuzetno zahtjevan. Naglasio je kako je dionica Poprikuše – Nemila duga 5,5 kilometara i da će se graditt prema ugovoru "design and build” (projektuj i izgradi – žuti FIDIC). Od značajnih objekata gradit će se tunel Golubinja 3.659 kilometara, dva mosta, dva vijadukta, petlja Poprikuše i Centar za kontrolu prometa.

"Dva puta prelazi rijeku Bosnu, dva puta magistralu i dva puta željeznicu", pojasnio je uvjeren kako će taj projekt uspješno završiti u previđenom roku od 42 mjeseca.

Denis Lasić (Foto: G. Š./Klix.ba)
Denis Lasić (Foto: G. Š./Klix.ba)

Ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić, je naglasio da će se izgradnjom tunela Golubinja skratiti udaljenosti između Nemile i Poprikuša za oko pet kilometara.

"Uvjeren sam da će ovaj sjeverni dio BiH sa ovim težim djelom dionice biti povezan, tako da ćemo mi u u narednom periodu od međuentitetske linije spojiti ovaj dio u roku od 42 mjeseca tako da ćemo imati funkcionalnih više od 74 kilometra iznad zeničkog djela Koridora", kazao je Lasić.

Izgradnja ove dionice će se finansirati sredstva osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 70 miliona eura, Evropske investicijske banke (EIB) u visini od 90 miliona eura te bespovratnim sredstvima Evropske unije u iznosu od 41,1 milion eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

Ugovor su potpisali Adnan Terzić, direktor JP Autoceste FBiH kao investitor i u ime izvođača radova Evren Utku Gök, projekt menadžer Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S. (Turska) te Denis Lasić, ministar prometa i komunikacija FBiH u svojstvu svjedoka ispred JP Autoceste FBiH i Muamer Hajduk kao svjedok u ime izvođača radova Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S.