Skoro 7 kilometara
667

Nadležni kažu da će autoput od Tarčina do Bradine završiti u septembru, evo šta smo zabilježili

F. H.
Foto: I. L./Klix.ba
U toku je asfaltiranje preostalih dionica (Foto: I. L./Klix.ba)
Iz Autocesta FBiH su za portal Klix.ba izjavili da bi radovi na poddionici autoputa Tarčin - Ivan, uključujući i tunel do Bradine trebali biti okončani u drugoj polovici septembra. A kada će ova poddionica biti puštena u promet zavisi od dobijanja upotrebne dozvole.

Premijer Federacije Bosne i Hercegovine Fadil Novalić je ranije najavio da bi radovi na dionici Tarčin - Ivan trebali biti završeni do kraja mjeseca augusta. Prvi probijeni rok za izgradnju ove podionice je bio do kraja maja ove godine.

Naša ekipa je posjetila ovo gradilište kako bismo zabilježili u kojoj fazi su radovi te da li će konačno biti završeni nakon dva probijena roka. Evidentno je da predstoji još posla do potpunog završetka radova, a trenutno se intenzivno radi na gradnji kružnog toka u mjestu Bradina kojim će se putnici uključivati na autoput kroz tunel Ivan, na gradnji naplatne kućice na Bradini te ugradnji elektro opreme, kao i saobraćajne signalizacije.

Gradnja naplatne kućice na Bradini nakon izlaska iz tunela Ivan (Foto: I. L./Klix.ba)
Gradnja naplatne kućice na Bradini nakon izlaska iz tunela Ivan (Foto: I. L./Klix.ba)

Također radi se i na asfaltiranju preostalih dijelova koji su ostali nezavršeni.

"Podsjetit ćemo da je poddionica Tarčin - Ivan duga 6,9 kilometara i da uključuje dvocijevni tunel Ivan dužine 1.760 metara što jasno govori o kako kompleksnom i ozbiljnom projektu se radi i koji je od ključnog značaja za transportnu infrastrukturu u Bosni i Hercegovini. Ulažemo zaista velike napore da se posao okonča što je moguće ranije, ali to podrazumijeva da svi radovi moraju biti izvedeni u potpunosti i, naglašavamo, sa zahtijevanom kvalitetom u skladu s projektom i važećom tehničkom regulativom, normama i standardima", podsjetili su iz Autocesta FBiH.

Nakon završetka radova, potrebno je da se izvrši tehnički pregled i kada Federalno ministarstvo prostornog uređenja izda upotrebnu dozvolu, poddionica može biti puštena u promet.

"Lanac snabdijevanja i nabavki nekih materijala koji se uvoze (ležišta, bitumen, diletacione naprave, ograde i slično) je ozbiljno narušen pandemijom a onda ratom u Ukrajini što utječe i na izvođače radova i rokove", pojasnili su iz Autocesta FBiH.

Navode da se trenutno u tunelu Ivan ugrađuje elektro-mašinska oprema – ventilatori, rasvjeta i saobraćajna signalizacija, i radi se testiranje. U toku su i završni radovi na naplatnom mjestu Bradina, a radi se i kružni tok u blizini mjesta Bradina na magistralnom putu Tarčin - Konjic.

Gradnja kružnog toka na Bradini koji će spajati autoput s magistralnom cestom (Foto: Klix.ba)
Gradnja kružnog toka na Bradini koji će spajati autoput s magistralnom cestom (Foto: Klix.ba)

"Što se tiče ostalih radova na ovoj trasi privode se kraju završni radovi na izradi asfaltnog kolovoza, ugradnji elastično-odbojne ograde, te ugradnja horizontalne i vertikalne saobraćajne signalizacije. Na izgradnji cijele poddionice Tarčin – Ivan radi 400 radnika, a radovi se odvijaju 24 sata", poručili su iz Autocesta FBiH.

Foto: I. L./Klix.ba
Foto: I. L./Klix.ba

Treba naglasiti da po okončanju radova preostaje i čekanje na upotrebnu dozvolu i tek tada će se dionica moći pustiti u promet za putnike. Podsjetimo se slučaja sa zeničkom zaobilaznicom kada su radovi okončani, ali se na upotrebnu dozvolu čekalo nekoliko mjeseci. Tako da konačno puštanje u promet i dionice od Tarčina do Bradine kroz tunel Ivan zavisi i od brzine administrativnih poslova.