{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Direktor FIPA-e Gordan Milinić: Ne trebamo samo pričati o potencijalima BiH, moramo se reklamirati

7.5.2018. u 08:02
4
37
Direktor FIPA-e Gordan Milinić: Ne trebamo samo pričati o potencijalima BiH, moramo se reklamirati
4
Direktor FIPA-e Gordan Milinić: Ne trebamo samo pričati o potencijalima BiH, moramo se reklamirati
Gordan Milinić (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Prošla godina bila je rekordna po broju stranih investicija, a stalni rast priliva stranih investicija u BiH je rezultat sprovođenja mjera iz Reformske agende koje su dovele do dinamiziranja ekonomskog rasta, uključujući i rast izvoza, istakao je u razgovoru za Klix.ba direktor Agencije za unapređenje stranih investicija u BiH (FIPA) Gordan Milinić.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Na početku razgovora Milinić nam govori kako zasluge za povećanje priliva stranih ulaganja ne pripadaju jednoj instituciji ili agenciji u BiH. Kako kaže, privlačenje stranih investicija je kompleksan posao i on se sprovodi u saradnji s više nadležnih institucija u BiH.

"FIPA je također dala veliki doprinos u animiranju bh. diplomatije na promociji BiH i njenih potencijala, što daje rezultate", dodao je Milinić.

Prema njegovim riječima, ekonomska kretanja u zemlji indiciraju rast svih ekonomskih parametara 2018. godine, uključujući i strane investicije. Ove godine je u planu implementacija brojnih projekata, a očekuje se i početak realizacije velike investicije TE Kamengrad - Sanski Most (2x350 MW) u iznosu od blizu 1,5 milijardi KM.

Raste interes za IT sektor



Milinić nam pojašnjava kako svakodnevno ima po nekoliko sastanaka s potencijalnim stranim investitorima kojima je BiH privlačna zemlja.

"Zavisno od sektora u kojem posluju, vrlo im je privlačan bh. energetski sektor, potom drvni sektor, turizam, poljoprivreda i sektor nekretnina. U posljednje vrijeme javlja se interes i za IT sektor. Međutim, u ovom sektoru nam nedostaje kadra i to je ograničavajući faktor", kazao nam je Milinić.

Ipak, strani investitori nailaze na brojne prepreke u BiH. Kako saznajemo, najviše se žale na dugotrajne procedure za izdavanje PDV broja, građevinske dozvole, radne i dozvole za privremeni boravak za strane radnike i poreze, problem sporosti sudova kod naplate potraživanja, prevelika fiskalna i parafiskalna davanja te nametnutu obavezu revizije finansijskih izvještaja za velika i srednja preduzeća.

"Jedan takav izvještaj plaća se obično od 3.000 pa do 10.000 KM, a u praksi ti revizorski izvještaji nikome i ničemu ne služe. Primjedbe stranih investitora odnose se i na nedovoljne subvencije za energiju dobivenu iz obnovljivih izvora, neusklađenu zakonsku legislativu, česte izmjene zakonske regulative, odsustvo značajnijih poticaja za strane ulagače, diskriminaciju stranih ulagača pri dodijeli poticaja, parafiskalne namete...", otkriva nam Milinić.

On nam dalje govori kako postoji nekoliko općina u BiH u kojima investitor završava sve tehničke obaveze vrlo brzo, dok pojedine općine znatno kasne u tom procesu. Recimo, izdavanje građevinskih dozvola je veliki problem jer predugo traju procedure. U zemljama regiona dozvole se mogu dobiti za tri dana, a kod nas se čekaju mjesecima. Također, stranci su proteklih godina imali problem i s Upravom za indirektno oporezivanje BiH u kojoj se prilikom registracije firme čekalo 35 dana na izdavanje dozvole PDV broja.

Brojni projekti stopirani



Milinić pojašnjava da najava velikih projekata ne znači i njihovu realizaiciju.

"Poučeni prethodnim iskustvom, mi svaku najavu uzimamo s oprezom i čekamo početak realizacije investicije. Određeni broj projekata koje su realizirali investitori iz arapskog svijeta je vrlo uspješno okončan i zapošljavaju znatan broj radnika, dok nažalost imamo i projekata čija je realizacija stopirana iz različitih razloga. Ovdje možemo navesti projekt Buroj Ozone koji je spektakularno najavljivan, ali nažalost implementacija nije odmakla mnogo. Postoji određeni zastoj u ovom projektu koji ne znamo kako će u konačnici završiti. Tu je i projekt Bioil koji stagnira, kao i drugi projekti", ističe direktor FIPA-e.

Krajem prošle godine Milinić je izabran za člana Upravnog odbora Svjetske organizacije agencija za strana ulaganja WAIPA. On tvrdi kako se na ovaj način BiH i njeni potencijali mnogo više promoviraju unutar manifestacija privrednog karaktera koje organizira WAIPA, nego što je to do sada bio slučaj.

"Ovo nam pruža veće mogućnosti za predstavljanje BiH pred širom stranom poslovnom zajednicom, a samim tim povećava se interes za BiH i za investiranje u BiH", kaže Milinić te dodaje kako ulazak FIPA-e u WAIPA-u još nije donio konkretne rezultate jer se odluke o investiranju ne donose preko noći.

FIPA je nedavno najavila mogućnost pronalaska stranog investitora za Hidrogradnju dd Sarajevo. Milinić nam otkriva kako je nekoliko investitora već pokazalo interes za lokacije koje pripadaju Hidrogradnji, a na kojima se mogu graditi različiti sadržaji poput hotela i slično.

"Održali smo sastanak u FIPA-i sa stečajnim upravnikom Hidrogradnje doo koji nas je informirao o trenutnom stanju u firmi te zatražio pomoć u pronalasku potencijalnog investitora. Projekt Hidrogradnje je unesen u bazu projekata FIPA-e koju investitori mogu pretraživati i analizirati", navodi direktor FIPA-e.

Stranci ne znaju mnogo o BiH



Pitamo Milinića šta naša zemlja mora uraditi kako bi poboljšala imidž u svijetu. Jasno nam odgovara da je BiH prijeko potrebna reklama u stranim sredstvima informiranja. Kroz rad u FIPA-i kaže da se uvjerio kako stranci o BiH ne znaju mnogo.

"U posljednjih desetak godina izostale su aktivnosti na promoviranju BiH i njenih potencijala u stranim medijima. Ova vrsta promocije je prijeko potrebna ako se želi poboljšati imidž zemlje, informirati svjetska javnost o raspoloživim potencijalima i ako se ne želi prepustiti drugima da kreiraju mišljenje o nama", naglasio je Milinić.

FIPA je predložila Vijeću ministara BiH pokretanje trogodišnje nacionalne medijske kampanje pod nazivom "Invest in Bosnia and Herzegovina" u stranim sredstvima informisanja. Međutim, nije dobila potrebna sredstva. S obzirom na to da FIPA u svom budžetu nema sredstva za ovu namjenu, tražili su sredstva i od međunarodnih organizacija, što je također bilo bezuspješno.

"Cilj navedene kampanje je otklanjanje predrasuda i stereotipa o BiH, dalje poboljšanje imidža, skretanje pažnje stranih investitora na potencijale zemlje kao investicione lokacije, ali i u smislu njenog pozicioniranja kao atraktivnog turističkog odredišta. Kada se govori o predrasudama vezanim za imidž, moramo istaći činjenicu da se BiH u inozemstvu još percipira kao zemlja ratnog naslijeđa te da se o njenim potencijalima, kako privrednim, tako i turističkim, ne zna mnogo. Mi u BiH volimo konstatirati kako naša zemlja ima potencijale koji bi mogli biti interesantni stranim investitorima i očekujemo da će država sama po sebi postati investiciona lokacija ili turistička destinacija", kritičan je Milinić.

Na kraju razgovora, direktor FIPA-e poručuje kako nije dovoljno konstatirati da BiH ima brojna bogatstva, već da je neophodno i reklamiranje.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: