Komentar za Klix.ba
63

Denis Lasić tvrdi: Nema korekcija na dionici Mostar Jug - Tunel Kvanj, bit će u funkciji 2028. godine

G. Š.
Foto: G. Š./Klix.ba
Foto: G. Š./Klix.ba
Dionica hercegovačkog dijela autoceste Mostar Jug – Tunel Kvanj koja je ključna za povezivanje cjelokupnog prostora Hercegovine počet će se graditi na proljeće, a radovi na ovoj dionici prema planiranoj dinamici trebali bi biti okončani do kraja 2028. godine, potvrđeno je za Klix.ba.
Vršitelj dužnosti direktora JP Autoceste FBiH Denisa Lasić nam je kazao da je tender za izgradnju dionice Mostar Jug – Tunel Kvanj pri kraju te da do proljeća očekuje potpisivanje ugovora za izgradnju.

U funkciji do kraja 2028.

Ako radovi budu tekli u skladu sa predviđenom dinamikom, po njegovim riječima, izgradnja ove dionice bit će okončana do kraja 2028. godine.

"Koridor 5C je ključna investicija za državu koja će ojačati ekonomiju, društvenu interakciju i regionalnu integraciju. Sa izgradnjom dionice najveći dio autoceste južno od Mostara bit će stavljen u funkciju čime će se dati ključni zamah za razvoj gospodarstva Hercegovine i cijele Federacije. Izabrane su i firme koje će nadzirati gradnju dionice od Mostara jug do tunela Kvanj", kazao je Lasić za Klix.ba.

Podsjeća da je ovaj projekat od javnog interesa i da će imati značaj za grad Mostar kao i za cjelokupnu zajednicu.

"Financijer ovog projekta na izgradnji Koridora VC je pouzdani partner JP Autoceste FBiH, Evropska banka za obnovu i razvoj, koja je izdvojila 60 miliona eura i koja daje punu podršku brzoj implementaciji projekta. Tome u prilog ide i činjenica da je Glavni odbor EBRD-a krajem godine već dao zeleno svjetlo za odobrenje isplate sredstava, te se čeka da komisija okonča tender", pojasnio je Lasić za naš portal.

Podsjeća da je također Evropska unija podržala ovaj projekat sa 30,33 miliona eura bespovratnih sredstava.

Neće biti korekcija

"Interna provjera Banke (EBRD) je dala preporuku za izradu dodatnih studija koje će pružiti kvalitetnije odgovore na pojedine segmete projekta kao što su okolišni i društveni utjecaji, što svakako ne dovodi u pitanje dinamiku projekta", podvukao je naš sagovornik.

Dodaje kako treba napomenuti da je Vlada Federacije BiH u julu 2023. još jednom razmatrala pitanje trase na ovom dijelu autoceste na Koridoru 5C te je istu potvrdila.

"Trasa je u skladu sa Prostornim planom područja posebnih obilježja od značaja za FBiH 'Autocesta na koridoru VC', koji je usvojen u Parlamentu FBiH i neće biti nikakvih korekcija", ustvrdio je Lasić.

Izgradnja ove dionice kao je naglasio, imat će višestruku koristi, poput poboljšanih usluga prijevoza, smanjenog prometa na lokalnim cestama, poboljšanog pristupa regionalnoj prometnoj infrastrukturi i turističkim središtima.

"Brojni su benefiti za mještane južnih mostarskih naselja kroz koju prolazi ova dionica dugačka 9,2 kilometara. Pored direktne veze koja će omogućiti bržu komunikaciju ka jugu i ka Sarajevu, lokalna zajednica će, u skladu sa najboljim principima društvene odgovornosti dobiti i novi vodovod,kanalizaciju, te druge infrastrukturne objekte od značaja za same mještane. Na taj način će se životni standard domaćinstava umnogome poboljšati", zaključio je vd. direktora JP Autoceste FBiH.