Južna obilaznica
78

Brdo iznad Mostara dobilo novu sliku, uskoro se probija jedan od najdužih tunela u BiH

G. Š.
(Foto: G. Š./Klix.ba)
Iznad mostarskog naselja Rodoč u brdu se oslikava Južna obilaznica Mostara o kojoj se decenijama priča kao o strateškom projektu, koji će rasteretiti saobraćaj kroz najveći grad na Neretvi i modernom saobraćajnicom povezati sa zapadnom Hercegovinom i Hrvatskom.

Ovaj kapitalni projekt kreira novu sliku u oku posmatrača koji prema centru grada ide preko Avijatičarskog mosta na južnom ulazu u Mostar, s impozantnim vijaduktom Marijanovića Draga vješto uklesanim u brdo, kroz koje će se uskoro probijati jedan od najdužih tunela u BiH.

Tunel Novi, kako će nositi naziv ovaj infrastrukturni objekat na budućoj trasi Južne obilaznice na dionici od Miljkovića do Rodoča i veze s magistralnom cestom M-17, će biti dug 900 metara.

Njegova izgradnja će koštati 25 miliona KM, a radove izvode Hering d.d. Široki Brijeg i Azvirt LLC, Azerbajdžan, dok nadzor, u vrijednosti od 725 hiljada KM, provode IGH d.o.o. Mostar, Integra d.o.o. Mostar i Divel d.o.o. Sarajevo.

Radovi na tunelu Novi su nastavak aktivnosti koje implementira JP Ceste Federacije BiH, urađenih u sklopu projekta Južna obilaznica Mostara LOT 1, a koje obuhvaćaju radove na trasi od rotora Varda do ulaza u tunel Novi dužine 1.700 metara, uključujući i vijadukt Marijanovića draga dužine 200 metara.

Podsjetimo da je prvi dio južne mostarske obilaznice od Pologa do Miljkovića, u dužini od 6,7 kilometara, završen krajem 2019. godine, a za završetak kompletnog projekta potrebno je završiti još 8,2 kilometra na zahtjevnoj trasi.

Direktor JP Ceste FBiH Ljubo Pravdić je kazao da završetkom radova na tunelu Novi očekuje i završetak kompletne saobraćajnice koja će u potpunosti modernizirati putnu komunikaciju u tom dijelu naše zemlje.

"Sa završetkom tunela Novi, čiji je rok za izgradnju 24 mjeseca, očekujem da ćemo i ove radove do kružnog toka Rodoč završiti i faktički Južnu obilaznicu Mostara pustiti u funkciju", kazao je Pravdić prilikom potpisivanja ugovora za izgradnju tog infrastrukturnog objekta.

Pored izgradnje tunela Novi, u planu je izgradnja još jednog manjeg tunela od 180 metara, kao i vijadukta od 180 metara, a kako bi se obilaznica spojila s magistralom M-17, potrebno je izgraditi i treću dionicu. Njezina je dužina 3,2 kilometra i ići će od vijadukta Rodoč do čvorišta magistralne ceste. Taj dio ceste predviđen je kao brza cesta s četiri trake i dva kružna toka.

Ova saobraćajnica će na južnom izlazu iz Mostara omogućiti povezivanje s autocestom na koridoru 5C i evropskom mrežom puteva, što će biti od velikog značaja, ne samo za Mostar nego i cijelu BiH ali i regiju.