Redizajn Sarajeva
2.1k

Inovacije profesora Lindova: Tramvaji do Skenderije, pokretne trake do Baščaršije

Piše: Dž. L.
Foto: YouTube Screenshot
Foto: YouTube Screenshot
Naša zemlja može se pohvaliti brojnim stručnjacima koji svojim idejama žele doprinijeti razvoju infrastrukture gradova. Jedan od njih je i profesor na Saobraćajnom fakultetu u Sarajevu Osman Lindov koji smatra kako je krajnje vrijeme da glavni grad BiH implementira inovativna rješenja za ljepši izgled i ugodnije življenje.

Kao inžinjer saobraćaja Lindov je zajedno sa svojim studentom postdiplomskog studija razvio nekoliko inovativnih rješenja za Sarajevo. Riječ je o redizajnu pješačke zone Ferhadija, redizajnu Titove ulice, redizajnu tramvajske stanice Pofalići te redizajnu korita Miljacke na Obali.

Osman Lindov (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Osman Lindov (Foto: Arhiv/Klix.ba)

Kako nam pojašnjava Lindov, negova prvobitna ideja jeste da se tramvaji isključe iz saobraćaja od Skenderije prema Baščaršiji.

"Smetaju mi žice tramvaja i trolejbusa. Ružno mi je kad ih gledam. Smatram da nema potrebe da tramvaj ulazi u stari dio grada i stvara dodatnu buku. Građanima i turistima je potrebno napraviti funkcionalna šetališta i pokretnu traku te učiniti rekreaciju uz Miljacku", govori nam Lindov.

Prema negovom planu redizajna korita rijeke Miljacke kod Gimnazije Obala, duž cijele ulice prema Baščaršiji bila bi postavljena pokretna traka sa solarnim panelima na koje bi se punila.

"Jedan dio platfome bi se uzeo za biciklističku stazu u oba smjera. U samom koritu rijeke bi se napravili posebni kanali za odvodnju otpadnih voda kako bismo se riješili nesnosnog smrada u centru grada, naročito u ljetnom periodu. Kanali bi bili preklopni, što znači da bi se otvarali kad je vodostaj povišen, a zatvarali bi se u ljetnim mjesecima kad nivo vode opadne", pojasnio nam je Lindov.

Sarajevski profesor dalje zamišlja spuštanje nivoa tramvajskih šina od Pofalića prema Ilidži. Dijelove kojim saobraćaju tramvaji bi ogradio, a iznad njih bi izdigao multifunkcionalnu površinu koja bi se mogla koristiti za biciklizam ili kao staza za hitne službe.

"Ljudi ne vole vožnju pod zemljom i stoga je zamisao da tramvajske staze budu spuštene samo za metar-dva ispod sadašnjeg nivoa. Tako biste dok sjedite u tramvaju i dalje imali komunikaciju s okolinom, jer bi samo donji dio tramvaja bio 'pod zemljom", kazao nam je Lindov.

Njegove ideje su i redizajniranje ulica Ferhadija i Titova. Kako kaže, šetališta u ovim ulicama su uvijek opterećena, zbog čega ih treba osvježiti. Njegovo inovativno rješenje jeste da se postave pješačke platforme u Ferhadiji koje bi bile u stilu okolnih zgrada. Između platformi bi bila postavljena pokretna traka kao zamjena za tramvaj. Lindov bi i u Titovoj ulici postavio pokretne panele koji bi se otvarali i zatvarali u skladu s vremenskim uslovima.

"Paneli bi služili prilikom velikih vrućina i tokom kiše. Tako bi pješačka zona u Titovoj ulici bila u potpunosti aktivna i iskorištena", kazao nam je Lindov.

Na kraju razgovora inžinjer saobraćaja govori nam kako će Sarajevo dobiti svoja inovativna rješenja onda kada neko uzme za ozbiljno ideje bh. stručnjaka.

"Moramo planirati inovativna rješenja, jer ne možemo na klasičnim rješenjima ponuditi gradove ugodnog i zdravog življenja. Kratki smo u pogledima. Ne unapređujemo saobraćaj već 30 godina, a svi planovi su iz 80-ih godina. Danas smo u 2018., ali nemamo vizionare i planere", smatra Lindov.

Profesor Lindov izradio je videoprikaze za svako od njegovih rješenja, koje je postavio na YouTube.