Ostaje u GM-u?
0

I dalje neizvjesna sudbina Opela

Piše: Elvir Zubović
Nakon brojnih scenarija i vijesti o ne tako sjajnoj budućnosti General Motorsa, gdje se u ukupnu sliku uklapala i priča o prodaji Opela mnoge je iznenadila nova vijest iz GM-a. Naime, sudeći prema najnovijem razvoju situacije ova kompanija namjerava zadržati Opel u svom vlasništvu.

Oni koji su pratili razvoj krize General Motorsa potaknut recesijskim dešavanjima sjetiće se da je čak 55 odsto udjela u dionicama Opela ponuđeno na prodaju odmah nakon što je GM proglasio zvanični bankrot. Nakon dva mjeseca razmatranja svih ponuda zvaničnici GM-a su objavili da će Opel biti prodan udruženju ulagača koje predvodi kompanija Magna International.

Ipak, najnovije vijesti koje stižu opet iz vrha GM-a, uz vrlo šture detalje, govore kako u ovoj kompaniji smatraju da su marke Opel i Vauxhall ključne za oporavak General Motorsa i povratak na puteve poslovnog uspjeha. Ova odluka da zadrže Opel u svom vlasništvu vjerovatno je razljutila mnoge vladine zvaničnike u Berlinu, s obzirom na to da je vlada Njemačke obećala oko 4,5 milijardi eura finansijske pomoći Magna kompaniji.

Izjava glasnogovornika njemačke vlade, Ulricha Wilhelma kaže da Vlada žali za odlukom General Motorsa da zadrži Opel i vlastitim snaga izvrši restrukturu, a ujedno već postoje glasine da bi Njemačka mogla zahtjevati od GM-a da isplati oko 1,5 milijardu eura, koliko tvrde da je već potrošeno od stranje njemačkih banaka za proces preuzimanja Opela.

Bez obzira na reakcije iz Njemačke zvaničnici General Motorsa tvrde kako uskoro namjeravaju prezentirati plan restruktuiranja svoje kompanije i Njemačkoj ali i ostalim zemljama, kroz koji namjeravaju pokazati da je najbezbolnije i najefikasnije rješenje ipak bilo, između ostalih, zadržavanje Opela i Vauxhalla u redovima GM-a. Ukratko, ovo bi moglo značiti i to da u GM-u planiraju lobirati i tražiti i od Njemačke barem dio novca kojeg je ova zemlja obećala Magni.

Unutar GM-a Opel je predstavljao svojevrsnu potporu za marku Saturn, koja je definitivno bila neperspektivna, stoga GM sada uz novu reorganizaciju Opelu daje ulogu temelja za marke Chevrolet i Buick. Jedan od odličnih primjera su novi Buick regal i nova generacija Chevroleta Malibua, koji su zasnovani na Opel Insigniji, ali i nedavno predstavljeni Buick VUE koji je u suštini Opel Antara za obilježijima Buicka.