Outsourcing u BiH
128

Haris Memić, direktor Symphonyja: Dobar inžinjer iz Sarajeva je i dobar inžinjer u Silicijskoj dolini

Piše: I. P.
Haris Memić, direktor Symphonyja
Haris Memić, direktor Symphonyja
Outsourcing je relativno nov termin koji za mnoge predstavlja nepoznanicu. Ukratko, pojam predstavlja pomoć kompanijama da pronađu kvalitetan kadar u trenucima potrebe, a jedna od vodećih outsourcing kompanija u BiH je sarajevski Symphony.

Kako bismo što bolje prikazali granu koja se sve više širi i čiji plodovi dotiču sve veći broj privrednika, razgovarali smo s direktorom i osnivačem Symphonyja Harisom Memićem.

Šta je uopće outsourcing

"Globalizacija kojoj je počela težiti svjetska ekonomija i težnja kompanija da ostvare konkurentsku prednost dovela je do pokušaja smanjenja troškova, poboljšanja efikasnosti i poboljšanja usluge za kupce. U kratkom i ograničenom vremenskom roku teško je ostvariti određene pomake koji bi određenoj kompaniji donijeli prednost u odnosu na konkurenciju. U ovom slučaju odgovor leži u outsourcingu. Outsourcing razvoja softvera se pokazao kao veliki uspjeh za mnoge kompanije širom svijeta i upravo zahvaljujući globalizaciji kompanije su primorane da konstantno poboljšavaju svoj način poslovanja. Outsourcing pomaže kompanijama da pronađu kvalitetan kadar koji može odgovoriti izazovima i problemima s kojima se susreću tokom ekspanzije, a u isto vrijeme pruža mogućnost menadžmentu da se fokusira na napredak osnovnih poslovnih djelatnosti", objasnio je naš sagovornik, direktor i osnivač kompanije Symphony Haris Memić.

On podsjeća da u vremenu velikog tehnološkog napretka, gdje je potreba za sofisticiranim kadrom veća nego ikad, upravo outsourcing može biti rješenje za većinu kompanija, jer zahvaljujući outsourcingu kompanije mogu zaposliti kvalitetan kadar širom svijeta, a ne samo u svojoj državi ili gradu.

"Trenutno smo u periodu gdje geografske granice ne predstavljaju nikakvu prepreku razvoju tehnologije, što kompanijama pruža mogućnost velikog napredovanja", rekao je Memić za Klix.ba.

Problemi i rješenja

O tome da li su postojale određene poteškoće prilikom predstavljanja vaših ekspertiza zbog nepotpunog znanja o outsourcingu, naš sagovornik kaže da su kompanije bile i više nego upoznate o outsourcingu, ali da glavni problem predstavljala negativna konotacija istog.

"Prvenstveno se to odnosilo na pretpostavke da je riječ o jeftinoj usluzi slabijeg kvaliteta nego što je tržištu inače potrebno. Ova pretpostavka je naročito primjetna na tržištu Silikonske doline, gdje mi radimo, koje traži visok nivo individualnosti softver inžinjera. U isto vrijeme ovo tržište nam je predstavljalo veliki izazov prilikom dobrog lansiranja i pozicioniranja naših usluga. Zahvaljujući ubrzanom razvoju tržišta negativna konotacija outsourcinga se mijenja i kompanije počinju prepoznavati Jugoistočnu Evropu kao tržište koje nudi kvalitetnu uslugu. Premda se ovakvo naše iskustvo kod klijenata ne bi trebalo globalizirati, bitna je promjena u njihovom načinu razmišljanja koju smo mi itekako primijetili", rekao je Memić.

Kako kaže, širenjem outsourcing tržišta u Bosni i Hercegovini i generalnim jačanjem konkurencije stvari su se promijenile samo nabolje.

"Primjera radi, bitno je spomenuti činjenicu da lokalne kompanije konstantno pokušavaju privući kadar koji je na globalnom nivou u deficitu, čime su primorane da uđu u konkurs za najbolji kadar na tržištu. Ovakve stvari rezultiraju boljim kompanijama koje zapošljavaju inžinjere i naravno boljim uslovima rada, što predstavlja pozitivan trend za našu industriju u Bosni i Hercegovini. Outsourcing je stvorio novi kadar u našoj državi, što nam je pomoglo nakon dešavanja početkom devedesetih kada je taj kadar skoro nestao u Bosni i Hercegovini. Skoro sve što je vezano za IT industriju moralo je početi ispočetka pa tako i njihova edukacija. Veći broj ljudi je napustio državu, mnoge institucije nisu bile ili još uvijek nisu prilagođene za promjene, što je napravilo bosanskohercegovačko tržište u odnosu na region još sporijim. Mi smo uspjeli u posljednjih nekoliko godina brzo napredovati i standardi koje su lokalne IT kompanije postavile su jednaki kao standardi u zapadnoevropskim kompanijama. Upravo outsourcing i potreba za novim kadrom su primorali kompanije da budu inovativne i da same počnu kreirati ovo tržiše u našoj državi. Sada već imamo kompanije koje svake godine educiraju desetine programera zbog vlastite potrebe za održavanjem biznisa. Ovakvi trendovi rasta svakako dobro djeluju na domaće tržište i ekonomiju", objašnjava CEO kompanije Symphony.

Vremenom su shvatili kroz veliki deficit inžinjerima, koji je i globalni problem, da moraju bolje razumjeti šta to inžinjeri traže od poslodavca i šta ih motivira u ovoj industriji.

"Pored finansija u prvi plan se stavlja i izazov u svakodnevnom poslu, odnosno radu. Inžinjeri žele rješavati teške i velike probleme, probleme koji su globalni pokretači novih trendova ili usluga. S druge strane, oni su već sada počeli da traže veće i izazovnije projekte od svakodnevnog održavanja softvera i mreža. Mi se trudimo da projekti koje biramo i na kojim radimo budu izazov i nama i inžinjerima, jer samo na taj način kompanija i uposlenici mogu zajedno napredovati i učiti nove stvari. Kada govorimo o Symphonyju pričamo o načinu motivacije inžinjera. Mi jesmo kompanija koja razvija softver, kvalitetan softver za naše klijente, trudimo se da radimo na izazovnim projektima, imamo odlično radno okruženje, ali naš cilj jeste da bolje razumijemo potrebe inžinjera i da zajedno s njima radimo na kreiranju inspirativnog okruženja, što nije samo prostor gdje sjedimo i radimo, već radno okruženje u cjelini, gdje komuniciramo s kolegama i zajedno radimo dobre stvari. Jedino na ovaj način, s odličnim timom i motiviranim kolegama možemo eksponencijalno donijeti vrijednost našim klijentima", poručuje Memić.

Razvoj i budućnost

On naglašava da je glavni fokus u narednom periodu kompanije Symphony rad s kvalitetnim i talentovanim ljudima, kroz širenje u susjedstvu i razumijevanje onoga što inžinjere čini motivisanim.

"Symphony je kompanija koja pruža usluge razvoja softvera na najzahtjevnijem tržištu na svijetu, na tržištu gdje je krajem devedestih godina počela internet revolucija i gdje su se razvili najveći startupi na svijetu kao Google, Apple, Twitter, Uber i Snapchat između ostalih. Da bi Symphony dosegnuo taj nivo kvaliteta mora zaposliti kvalitetne i talentirane ljude i raditi s njima. Dobar inžinjer iz Sarajeva je i dobar inžinjer u Silicijskoj dolini. Da bismo mi imali priliku da radimo s dobrim ljudima i da bi oni mogli da održe visok nivo kvaliteta ti isti ljudi moraju biti svakodnevno motivirani da najbolje rade svoj posao. Naš cilj je da im to omogućimo. Mi i danas griješimo i spremno priznajemo da ima prostora za napredak, ali zasigurno možemo reći da svaki dan radimo da budemo bolji nego jučer", objašnjava čelnik Symphonyja.

Nedavno su otvoreni Symphony razvojni centri u Beogradu, Novom Sadu i sada rade na tome da isto naprave u Skoplju. U narednom periodu planiraju da grade nove razvojne centre širom regiona i da bolje razumiju kako da na najbolji način motiviramo ljude da se pridruže Symphony priči.

"Našom ekspanzijom učimo više i to nam pomaže da zajedno s inžinjerima pronađemo ključ svakodnevne motivacije i sreće. Kako mi učimo i napredujemo rastom, vjerujemo da i naši inžinjeri uče kada imaju mogućnost da putuju i upoznaju nove kulture. Pored posjeta našim razvojnim centrima naši inžinjeri često posjećuju naše klijente u Silicijskoj dolini gdje koriste priliku da bolje upoznaju tržište na kojem radimo kako bi, zahvaljujući ovim iskustvima, u budućnosti postali bolji inžinjeri, ljudi, komšije i sugrađani", zaključio je naš sagovornik.