Tiraž opao
4

Guardian od sada izlazi u formatu tabloida, uradili redizajn internetske stranice

Klix.ba
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
The Guardian, jedan od najvažnijih štampanih medija u Evropi, saopćio je u ponedjeljak, 15. januara, da je taj dnevni list počeo izlaziti u novom, tabloidnom obliku. U isto vrijeme redizajnirano je online izdanje Guardiana.

Glavna i odgovorna urednica Guardiana Katharine Viner objasnila je da su se opredijelili za jednostavan, siguran i učinkovit tip slova te žive i energične boje kako bi bili što bliži novom čitateljskom ukusu.

Obećala je da će Guardian ostati ono što je oduvijek bio: promišljena, progresivna i žestoko neovisna i izazovna novina, a svoj će sadržaj predstavljati na duhovit, elegantan i zabavan način.

Redakcija Guardiana bila je prisiljena povući taj potez jer im je posljednjih godina tiraž upola manji. Pao je s 376.000 prodanih primjeraka 2005. na 146.000 krajem 2016. godine.

Uz to što je prošle godine ugašeno 300 radnih mjesta, Guardian je najavio da će se redakcija preseliti iz centra Londona u King’s Crossu na neku jeftiniju lokaciju, a možda čak i u puno jeftiniji Manchester.

Tako je Guardian već uspio smanjiti operativne gubitke s 57 na 38 miliona funti u 2017. Prelaskom na manji format, znatno će se smanjiti troškovi papira i štampe, što je u skladu s trogodišnjim planom restrukturiranja i sanacije.

To je također odgovor na sve veći pad prihoda od oglasa. Sve veći broj oglašivača i čitatelja napušta štampana izdanja te prelazi na digitalne alternative, premda se i oni susreću s problemima budući da su Google i Facebook također zanimljivi oglašivačima.

Tekstovi i komentari bit će sada puno kraći, što znači i manje analitički, iako je Guardian godinama bio ogledalo ozbiljnog svjetskog istraživačkog novinarstva.

No, za razliku od štampanog izdanja, Guardianovim portalima čitanost neumitno raste. Uz online britansko izdanje, postoje još dvije međunarodne internetske stranice Guardian Australia i Guardian US.