Enorman rast
30

Mašić: Kako su troškovi izgradnje dionice autoputa porasli sa 76,5 na 124,5 miliona eura?

B. R.
Damir Mašić, zastupnik u Parlamentu FBiH (Foto: I. L./Klix.ba)
Damir Mašić, zastupnik u Parlamentu FBiH (Foto: I. L./Klix.ba)
Zastupnik u Predstavničkom domu Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine Damir Mašić (SDP) je na jučerašnjoj parlamentarnoj sjednici problematizirao enorman rast troškova izgradnje dionice Koridora 5C Vranduk - Ponirak.

Napomenuo je da je ugovor o izgradnji ove dionice duge 5,3 kilometra potpisan 2019. godine te da je tokom ove godine počela izgradnja, a rok za završetak radova bio je do 2021. U

govorena vrijednost radova bila je 76,5 miliona eura, a novac je osiguran iz OPEC fonda. Izvođači radova su azerbejdžanska kompanija Azvirt i bh. kompanija Hering. Mašić je istakao kada počinju problemi.

"Azvirt odmah nakon potpisivanja ugovora kreće u izmjene prvobitnog projekta iako to navodno nije bilo moguće uraditi sukladno potpisanom ugovoru. Osim ugovorenih 76,5 miliona eura, odmah se krenuo u dodatno zaduženje od 25 miliona eura iz OPEC fonda", ukazao je.

Prema njegovim riječima, izmjenama projekta na sektoru 6 i 7 ove dionice autoputa, što je 1.700 metara, procjenjuju na dodatnih trošak od čak 69 miliona eura, što je skoro jednako ugovorenom iznosu za kompletnu dionicu od 5,3 kilometra. Naveo je da je Azvir korigovao prijedlog rast troškova sa 69 miliona eura na 48 miliona eura, iako je predviđena cijena radova prema prvobitnom ugovoru za spomenute sektore bila 9,7 miliona eura.

"Dakle, sa procijenjenih 9,7 miliona eura u potpisanom ugovoru, nakon potpisivanja ugovora naprasno postaju 48 miliona eura", dodaje Mašić.

Naglasio je da je prethodni direktor preduzeća Autoceste FBiH Elmedin Voloder pred svoju smjenu u maju ove godine suspendovao azerbejdžansku kompaniju na dvije godine. Potom je aktuelni direktor Autocesta FBiH Denis Lasić, kako je kazao Mašić, odmah nakon imenovanja na direktorsku funkciju ukinuo suspenziju azerbejdžanskoj kompaniji. Osvrnuo se i na mogući razlog odluke da se obustave radovi.

"Lasić je 22. augusta zatražio obustavu radova, i to dvije godine nakon isteka roka za završetak radova. Zvanično obrazloženje je bilo da nije spremna revizija projekta za sektor dionice koji se tek treba graditi, a nezvanični razlog je navodno bio da je nestalo para", ukazao je.

Mašić od preduzeća Autoceste FBiH i Ministarstva prometa i komunikacija FBiH očekuje da odgovore njemu kao zastupniku i javnosti ko je odgovoran za spomenute propuste.