{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Istraživanje: Građani BiH umjereno štede i umjereno se zadužuju

24.2.2014. u 16:03
0
21
Istraživanje: Građani BiH umjereno štede i umjereno se zadužuju
0
Od 2000. godine GfK u Srednjoj i Istočnoj Evropi stalno vrši posmatranje korištenje bankarskih usluga i usluga osiguranja. Podaci kojima raspolaže ova istraživačka kompanija jasno pokazuju neujednačene navike korisnika kreditnih i štednih usluga u različitim zemljama.


Podaci o kreditnim i štednim uslugama pokazuju razlike između društava u Srednjoj i Istočnoj Evropi. Zemlje koje jasno odudaraju od ostalih su Češka, Slovačka, Njemačka i Austrija. Ne samo da su ovo jedine zemlje gdje više od pola stanovništva koristi jednu ili više usluga štednje, nego su i jedine gdje broj korisnika usluga štednje nadmašuje broj korisnika kreditnih usluga.

U Njemačkoj i Austriji usluge štednje za tri puta nadmašuju usluge kredita, dok je u Slovačkoj i Češkoj ovaj omjer gotovo dva naprema jedan. U svim drugim zemljama uključenim u ovo istraživanje penetracija usluga štednje iznosi do 22%. Nažalost, ovo je samo jedan od zabrinjavajućih podataka za ostale zemlje. Drugi zabrinjavajući podatak se tiče dugovanja.

Slovenija, Makedonija i Hrvatska odvajaju ostalih devet zemalja od lidera sa odnosom kreditnih i štednih usluga blizu jedan naprema jedan. Oko 20% stanovnika ovih zemalja ima štedne račune u bankama.

U Srbiji, Ukrajini i Turskoj broj kredita najdrastičnije nadmašuje štednju, i to 4.7, 3.3 i 3.0. Srbijanci najmanje ulažu novac u banke, tako da samo 2,6% stanovnika ima štedne račune.

“U manje razvijenim zemljama na listi manje ljudi koristi bankarske usluge nego u drugim zemljama. To ne znači da ljudi nemaju štednju, nego samo da ne polažu novac u banke”, kaže regionalni izvršni direktor GfK za Srednju i Istočnu Evropu, Rastislav Kocan, i dodaje: “Ovo može biti prilika za aktiviranje u ovoj oblasti, jer ukazuje na potencijal razvoja u ovoj grupi proizvoda.

Općenito uzevši, jedan proaktivan pristup sa investicijama planiranim prema potrebama i alternative zajmovima mogu pomoći u širenju tržišta, jer korisnici sve više istražuju prije donošenja odluka i sve bolje poznaju opcije.

Generički proizvodi su sve manje zanimljivi.” Također postoji i potencijal za razvoj na drugim tržištima: procenti u Bosni i Hercegovini, Bugarskoj i Poljskoj su ispod prosjeka, i čini se da je stanovnicima ovih zemalja na umu održavanje zdravog odnosa između zaduživanja i štednje.



Kada su u pitanju kreditni i štedni proizvodi koji su najviše zastupljeni kod stanovništva Bosne i Hercegovine najzastupljeniji kreditni proizvod je nenamjenski kredit kojeg koristi 6,3 posto bh. stanovništva.

Slijedi potrošački kredit - 4,2 posto, a zatim i stambeni, auto i hipotekarni krediti koje koristi manje od 2 posto stanovništva.

Od štednih proizvoda je najzastupljenija štednja u domaćoj valuti. Ovaj proizvod koristi 7,4 posto građana Bosne i Hercegovine, dok štednju u nekoj od stranih valuta koristi tek 3,3 poto građana.

Oročena štednja je dosta manje zastupljena – ispod 3 posto, dok stambena štednja uopće ne postoji kao vid
štednje među bh. stanovništvom.

GfK ima vodeću ulogu kada je u pitanju istraživanje finansijskog tržišta u Srednjoj i Istočnoj Evropi; GfK nudi usluge finansijskih informacija koje uključuju redovno ispitivanje odraslog stanovništva kako bi se dobila jasna slika o njihovim finansijskim aktivnostima.

Finansijske informacije GfK prate promjene i razvoj, i nude uvid u potencijale za banke, osiguravajuća društva i druge kompanije koje pružaju finansijske usluge.

Pored mapiranja promjene stavova na različitim tržištima, studija daje i ključne indikatore, kao što su podaci o finansijskim uslugama, osiguranju i bankarskim proizvodima, kao što su tekući računu, bankovne kartice, kreditne kartice, različiti krediti i štednja.

O GfK



GfK Grupa je jedna od najvećih kompanija za istraživanje na svijetu, sa više od 13.000 stručnjaka koji svakodnevno rade na otkrivanju novih načina sagledavanja kako žive, razmišljaju i kupuju ljudi na preko sto tržišta u svijetu.

GfK stalno radi na inovacijama i koristi najnovije tehnologije i najpametnije metodologije da svojim klijentima pruži najbolje informacije o za njih najvažnijim ljudima na svijetu: njihovim kupcima.

U 2012. prodaja GfK grupe je porasla na 1.51 milijardu eura. Za više informacija posjetite www.gfk.com ili pratite GfK na Twitteru.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Koristite li knjigu žalbe ako niste zadovoljni uslugom u prodajnom objektu?
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: