Addiko banka
1

Belma Sekavić Bandić: Pandemija je bila šok za sve, prisilila nas je da budemo inovativniji

R. D.
Belma Sekavić Bandić je uspješna poslovna žena s višegodišnjim iskustvom u finansijskom sektoru. Prije nešto više od četiri godine postala je dio Uprave Addiko banke Sarajevo, a u razgovoru za naš portal govori o brojnim pitanjima iz bankarskog sektora.

Postala je dio Addiko Banke u trenutku kad se ova banka nalazila na historijskoj prekretnici, u vrlo lošoj finansijskoj situaciji i s neophodnim hitnim mjerama sanacije i promjene poslovnog koncepta. Zajedno s ostalim članicama Uprave, ali i svim ostalim zaposlenicima, ona se uhvatila ukoštac sa svim ovim izazovima i dala neizmjeran doprinos u kreiranju današnje Addiko Bank Sarajevo.

Koliko je u tome bila uspješna, govori i činjenica da je nedavno okončani četverogodišnji mandat, nagrađen povjerenjem Nadzornog odbora i Uprave Addiko Grupacije još jednim mandatom, a s ciljem da Addiko Bank Sarajevo nastavi transformaciju svog poslovanja, prvenstveno kroz digitalizaciju i inovativan pristup klijentima i tržištu.

Šta je to što biste izdvojili kao najveći uspjeh u protekle četiri godine rada u Addiko Banci? Iako ima puno stvari koje su napravljene i čiji je značaj neupitan, najveći uspjeh mi je izgradnja zdravog i jakog tima, spremnog da se bori sa svim izazovima. Ovaj tim, ali i timski duh koji gradimo unutar Banke ključni je faktor našeg uspjeha, posebno u prodajnom dijelu, tj. dijelu banke koji je u direktnom kontaktu s klijentima, fizičkim i pravnim osobama. Pristup Addiko banke, koji se može opisati kroz tri principa: fokusiranost na bitno, efikasnost i jednostavna komunikacija, iako se na prvi pogled čini veoma jednostavnim, pokazao nam je da klijenti žele partnera na duže staze, koji zaista vodi računa o njihovim stvarnim potrebama, ali i mogućnostima. Naši rezultati u protekle četiri godine pokazuju da smo uspjeli nametnuti se kao poželjan partner kao pravnim osobama, tako i segmentu stanovništva. Klijenti prepoznaju i cijene naš pristup tržištu, posebno našu inovativnost i kreativnost.

Najveći uspjeh mi je izgradnja zdravog i jakog tima, spremnog da se bori sa svim izazovima

Kao što rekoste klijenti cijene vašu kreativnosti i inovativnost. Od samog ste starta prepoznati kao inovatori i pokretači promjena na tržištu. Kako uspijevate održati taj imidž?

Naša poslovna strategija je koncipirana na način da uvijek težimo boljim i praktičnijim rješenjima koja će pružiti zadovoljavajuće rješenje našim klijentima. Jednostavno slušamo šta klijenti žele, na šta se žale i šta im smeta i aktivno radimo na pronalasku odgovarajućih rješenja. Problem sporosti i čekanja na odluku o kreditu je npr. bio višegodišnji problem koji je izazivao frustraciju kod klijenata, jer njima novac uglavnom treba što prije. Analizirali smo situaciju i procese te maksimalno optimizirali svaki korak. Rezultat toga je proces odobrenja nenamjenskog gotovinskog kredita za svega 30 minuta, koji smo implementirali početkom ove godine. Zahvaljujući APS platformi, koja automatski upravlja podacima o klijentu, njegovoj kreditnoj sposobnosti i historiji, u mogućnosti smo klijentima u ovakvom zaista kratkom roku dati povratnu informaciju da li mogu dobiti kredit ili ne. Ovakvih je primjera puno, a to je ono što naši klijenti prepoznaju i cijene.

Pandemija je zaustavila ili usporila veliki broj aktivnosti i projekata. Koliko je pandemija usporila Addiko banku u ovim aktivnostima? Jeste li danas manje inovativni ili kreativni nego prije pandemije? Pa kao i svi drugi sektori, i naš je u martu ove godine doživio totalni preobražaj. Morali smo za svega nekoliko dana napraviti ogromne promjene, bez mogućnosti da se adekvatno pripremimo za njih. Kako smo mi u mnoštvu stvari bili korak ispred tržišta kada je u pitanju digitalna transformacija, taj smo preobražaj malo lakše i brže prošli. Za svega nekoliko dana smo se maksimalno decentralizovali, dislocirali naše zaposlene na više lokacija i omogućili nesmetan rad banke. Klijentima smo omogućili besplatno korištenje naših online servisa, kako bismo zaštitili njihovo, ali i zdravlje naših zaposlenika. Aktivnosti na različitim projektima čiji su rezultat određena poboljšanja našeg servisa i/ili novi proizvodi i usluge, a koje su bile u toku, su bile privremeno obustavljene, ali smo ih nastavili odmah nakon popuštanja mjera. Pandemija nas jeste usporila, ali nikako nije zaustavila. Štaviše, pandemija nas je prisilila da u nekim područjima budemo još inovativniji, jer smo morali pronaći adekvatan odgovor za potrebe klijenata u ovim specifičnim uslovima.

Kakvi su generalno rezultati poslovanja Addiko banke ove godine? Koliko vas je pandemija poremetila? Pandemija je uzrokovala drastične promjene, prije svega u drugom kvartalu ove godine, kada je prodaja gotovo stala. Oporavak je krenuo krajem drugog kvartala, nakon popuštanja mjera, ali znatno slabijim intenzitetom. Još uvijek ne mogu govoriti o rezultatima za ovu godinu, ali ono što je sigurno je da će oni na nivou sektora biti znatno slabiji u odnosu na prethodne godine. U nedavno plasiranoj informaciji FBA, s trećim je kvartalom profitabilnost sektora smanjena za 40% u odnosu na prethodnu godinu. Četvrti kvartal je bio solidan, ali vjerovatno neće moći kompenzirati smanjenu profitabilnost iz prethodnih kvartala.

Profitabilnost je smanjena iz više razloga. Početak pandemije je bio šok za sve. Svi smo u prvim mjesecima pandemije pažnju usmjerili na zaštitu zdravlja klijenata i zaposlenika, a profitabilnost i poslovne ciljeve nekako potisnuli u drugi plan. Popuštanjem mjera počinjemo se lagano vraćati poslovnim ciljevima, ali pod znatno otežanim uslovima. S jedne strane, potražnja klijenata je manja, jer se ljudi boje neizvjesnosti i postaju oprezniji, dok s druge strane i naši vlasnici traže oprezniji pristup, kako bismo izbjegli plasmane koji bi u budućnosti mogli biti loši i dovesti nas u finansijske probleme.

Osim toga, ne treba izgubiti iz vida i moratorij na otplatu kredita, koji je mjesecima bio na snazi i koji u velikoj mjeri utječe na profitabilnost sektora. Kao i ostatak privrede, i banke snose dio posljedica pandemije. Sve ovo je znatno utjecalo na profitabilnost i poslovanje sektora u ovoj godini, a vjerujem da će se ove posljedice osjećati i u narednoj godini.