Prvi čovjek Rafinerije naglašava da je više od 65 posto proizvedenih količina motornih ulja, maziva i funkcionalnih tečnosti plasirano na inozemno tržište, a najviše u zemlje bivše Jugoslavije, ali su znatne količine (42 posto izvoza) plasirane u zemlje EU.
Dugić u intervjuu Srni ističe da su rezultati nekoliko procenata manji od planiranih, zbog čega su i finansijski rezultati ispod očekivanih, ali su pozitivni, što, kada se zna opšta ekonomska situacija u svijetu, nije loše.
Prvi put ove godine Rafinerija ulja u Modriči bila je snabdjevač uljima, mazivima i funkcionalnim tečnostima svih rudnika i termoelektrana u BiH, što je i poboljšalo prodaju.
U Srbiji je zadržan solidan dio tržišta, a poslije više od dvije decenije Rafinerija je ponovo počela prodaju značajnijih količina motorinih ulja u Hrvatskoj. Očekuje se da i u Makedoniji dođe do porasta prodaje, pogotovo nakon otvoranja predstavništva i prodajnog centara ove godine u Skoplju.
"Da bismo približili proizvode kupcima, u ovoj godini je promijenjena ambalaža, koja je sada daleko modernija", rekao je Dugić i podsjetio da je organizovana i kvalitetna medijska kampanja koja je rezultirala vidljivim rastom prodaje.
Investiciona ulaganja premašila su šest miliona eura. Investirano je u novo potorojenje "Blending" za proizvodnju motorinih ulja, u razvoj objekata infrastrukture, laboratorijska postrojenja i opremu, kao i modernizaciju ugostiteljskog objekta u Modriči - "Motel Majna", koji je u vlasništu Rafinerije.
Rafinerija u Modriči nastavila je sa praksom uvođenja novih proizvoda. Tako su u 2012. godini proizvedena motorna ulja za putnička vozila Optima eko i Optima eko plus, kao i ulja za komercijalna vozila Maxima ecro 5 i Maxima E9.
Rafinerija ulja u Modriči razvila je motorna ulja nove generacije namijenjena motorima savremenih automobila koji ispunjavaju propise o emisiji "euro 5" i "euro 6", što podrazumijeva izduvne gasove bez štetnih materija.
Ova motorna ulja odlikuju se niskim sadržajem sumpora, fosfora i pepela, a proizvedena su od hidro-krekovanih baznih ulja, dobijenih u rafinerijama "Nestro" grupacije u BiH, odnosno u naftnom kompleksu Brod-Modriča.
Takođe, ova motorna ulja odlikuju se visokom stabilnošću na oksidaciju, koja obezbjeđuje veoma duge periode zamjene ulja uz visoku čistoću motora i smanjeno trošenje ležajeva, klipnih prstenova, podizača ventila i drugih vitalnih dijelova motora.
"Evropski i svjetski standardi za emisije izduvnih gasova, zatim zahtjevi za što veću uštedu goriva, kao i zahtjev na produženim intervalima zamjene - glavni su razlozi da inženjerski kadar Rafinerije konstantno razvija nove i poboljšava kvalitet postojećih proizvoda", istakao je Dugić.
On je podsjetio da je počela proizvodnja i motorinih ulja za brodske motore. To su ulja namijenjena motorima koji koriste teške destilate sa visokim sadržajem sumpora na prekookeanksim bordovima kao i manjim polvnim objektima, a počela je proizvodnja i ulja za komercijalna vozila koja ispunjavaju najnovije propise "Ecro 6 - Maxima E9".
Zbog pada cijene baznih ulja na svjetskom tržištu, posebno u posljednjem kvartalu ove godine, rukovodstvo Rafinerije odlučillo je da smanji proizvodnju u narednom periodu, odnosno da u hladnim danima, tokom januara, zaustavi proizvodnju baznih ulja, čime će se uštedjeti energija i smanjiti troškovi proizvodnje.
"U 2013. godini Rafinerija ulja u Modriči planira proizvodnju 25.000 tona maziva i funkcionalnih tečnosti i preradu 95.000 tona baznih ulja i parafina", najavio je Dugić, uz podatak da u ovom preduzeću radi 593 radnika, od kojih je 120 s višom i visokom stručnom spremom, osam magistara i tri doktora nauka.