Slučaj "Sarajevska zaobilaznica"
0

FOTO / Bh. izvođači radova: Ovo je smišljena prevara

Piše: A. Karadža
Predstavnici 55 bh. kompanija, koje su radile kao podizvođači radova na realizaciji projekta LOT 1, Sarajevska zaobilaznica, zajedno sa svojim advokatom danas su u Sarajevu održali konferenciju za medije na kojoj su javnsot željeli obavijestiti o sudskom postupku koji je pokrenut protiv Direkcije za ceste FBiH, zbog neisplaćivanja ugovornih obaveza.
Konferencija za medije bh. kompanija, izvođača radova na Sarajevskoj zaobilaznici (Foto: Edin Puzić/Fotoservis)
Konferencija za medije bh. kompanija, izvođača radova na Sarajevskoj zaobilaznici (Foto: Edin Puzić/Fotoservis)
Podsjećamo da je Ugovor o izvođenju građevinskih radova između Direkcije cesta FBiH, kao investitora, i SCT Ljubljana, kao izvođača radova, potpisan 14. septembra 2007. godine. Ugovorena vrijednost radova je bila oko 57 miliona eura. Ovaj ugovor nije realiziran u trogodišnjem roku i raskinut je u februaru 2011. godine zbog nastanka nesolventnosti izvođača radova, kompanije SCT Ljubljana. Do raskida Ugovora radovi su izvedeni u obimu od oko 80 posto ugovorene vrijednosti.

Novinarima se obratio predstavnik podizvođača, zastupnik prava i interesa 55 bh. kompanija, sarajevski advokat Šemso Temim, koji je rekao da je na realizaciji projekta učestvovalo više od 120 kompanija sa preko 1.000 radnika i ogromnom mehanizacijom. Temim je rekao da su mnoge kompanije dizale kredite kako bi nabavile opremu, a na kraju potražuju 12 miliona KM.

Advokat Šemso Temim (Foto: Edin Puzić/Fotoservis)
Advokat Šemso Temim (Foto: Edin Puzić/Fotoservis)
Advokat Temim je istakao da su bh. kompanije ugovorene radove obavili stručno, kvalitetno i blagovremeno što pokazuju "ovjerene situacije" tih radova sa gradilišta. On je dodao da su na konferenciju za medije pozvani i ministar transporta i komunikacija te direktor Direkcije za ceste FBiH, koji se nisu pojavili i ponudili odgovore na brojna pitanja.

Temim se pitao kako je moglo doći do potpisivanja štetnog ugovora Direkcije za ceste i slovenske kompanije SCT te je dodao da se nada da će na to odgovor dati pravosudni organi BiH.

Novinarima se obratio i Damir Šaljić, predsjednik skupštine povjerilaca svih oštećenih kompanija, koji je priznao da su domaće kompanije ušle u projekat naivno i dobrodušno misleći da će projekat od državnog značaja biti završen.

"Direkcija za ceste FBiH je tri godine imala nadzor nad radovima. Kako je dozvolila da se to desi?", pitao je Damir Šaljić. On je rekao da je izuzetno važno da na stranu domaćih građevinskih kompanija stanu država i Vlada FBiH.

Damir Šaljić (Foto: Edin Puzić/Fotoservis)
Damir Šaljić (Foto: Edin Puzić/Fotoservis)
Šerif Šaljić, direktor kompanije GITT, podizvođača radova na na LOT-u 1, istakao je da postoji novac od garancija SCT-a te da građevinarima traženi iznos može biti nadoknađen.

On je za problem optužio Direkciju cesta FBiH, upitavši ih zašto rade protiv bh. kompanija.

"Gospodin Ljubo Pravdić (direktor Direkcije, op.a.) svake sedmice leti na relaciji Ljubljana - Sarajevo. Ovo je smišljena prevara", bio je oštar Šaljić, koji potražuje 520 hiljada KM za postavljanje završnog sloja tampona na Sarajevskoj zaobilaznici.

Slučaj je predan Opštinskom sudu u Sarajevu, koji je na osnovu Zakona o obligacionom pravu donio mišljenje da bh. građevinari imaju pravo potraživati novac od investitora radova, tačnije od Direkcije cesta FBiH i Vlade FBiH na osnovu prethodno donese mjere.