Promo
60

Asocijacija eComm i Valicon: BiH ne zaostaje po eCommerce trendovima u regionu

Online kupovina je u globalnom porastu posljednjih godina, a Bosna i Hercegovina nije izuzetak. Kako se mijenjaju način života i potrebe, eCommerce postaje sve popularniji način kupovine.

Najnoviji izvještaj Shoppers Mind, objavljen u decembru 2022. godine, otkriva da eCommerce industrija u Bosni i Hercegovini prati trendove u regionu Prvo istraživanje ove vrste o navikama potrošača u Bosni i Hercegovini je provela kompanija Valicon u decembru 2022. godine, gdje su rezultati pokazali da polovina internetske populacije u BiH kupuje u online trgovinama barem jednom mjesečno.

Asocijacija za internet trgovinu "eComm" u Bosni i Hercegovini u saradnji sa stručnjacima iz kompanije Valicon i projektom MarketMakers, podržanim od strane Vlade Švicarske za zapošljavanje mladih u BiH, sprovela je prvo eCommerce istraživanje sa najvećim uzorkom do sada - sa preko 3 hiljade ispitanika - koje je dalo detaljan uvid u eCommerce tržište u našoj zemlji. Uz pomoć ovog sveobuhvatnog istraživanja, bit će moguće uporediti podatke iz Bosne i Hercegovine s podacima iz Slovenije, Hrvatske i Srbije, koje pruža detaljan uvid u najnovije trendove i obrasce ponašanja potrošača prilikom online kupovine. Ove informacije će biti od velike koristi za retail i trgovačke kompanije, finansijske institucije, logističke i kurirske kompanije, te IT kompanije za unapređenje lokalne online trgovine. Također, istraživanje ukazuje na prepreke i probleme koji opterećuju online trgovinu, te na mogućnost za njihovo rješavanje.

Zajednički cilj projekta je podstaći unapređenje lokalne online trgovine, a Asocijacija za internet trgovinu eComm u BiH će koristiti podatke iz istraživanja za planiranje i izvođenje projekata u ovoj oblasti.

Šta nam govore podaci?

Prema navedenom istraživanju većina online kupaca u BiH spada u starosnu dob od 30 do 50 godina. Ova demografska grupa preferira praktičnost i dostupnost kupovine putem interneta, čineći značajan dio tržišta eCommerce u zemlji. Međutim, očekuje se da će mlađa populacija, generacija Z, povećati svoju kupovinu putem interneta u budućnosti kako njihova kupovna moć bude rasla s godinama.

Zanimljivo je da kod baby boomer generacije, koja je vjerna tradicionalnim metodama kupovine, podaci pokazuju porast online kupovine. Ovaj trend nije jedinstven samo za našu zemlju već je karakterističan za čitav region. Budući da je kupovina putem interneta sve zastupljenija i kako tehnologija napreduje, čak i oni koji su se možda ranije opirali online kupovine je počinju prihvatati.

Struktura online kupovine u BiH u vezi sa kategorijama proizvoda je slična u poređenju sa drugim zemljama u regionu. Moda, elektronika, ljepota i zdravlje, te dom i bašta predstavljaju najpopularnije segmente među domaćim online kupcima.

Matjaž Robinšak, direktor istraživanja u kompaniji Valicon, koji već nekoliko godina vodi ovo istraživanja ove vrste na nekoliko regionalnih tržišta, predstavit će preliminarne rezultate istraživanja na uzorku od više od tri hiljade ispitanika na predstojećoj Let's do eCommerce konferenciji koja se održava 16. marta u Sarajevu.

Više informacija o konferenciji pogledajte na linku konferencija.e-commerce.ba.