auto
129

Zdenko Šprem, vlasnik AUTOlinea: Svaka kriza je nova prilika

Razgovarao: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
Zdenko Šprem, vlasnik AUToline d.o.o. Sarajevo (Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)
U gotovo potpunom zastoju tržišta novih automobila BiH pozitivne novosti su vrlo rijetke. Ipak, nedavno je odjeknula vijest kako možda na tržište BiH napokon stiže dugoočekivana japanska marka sa prilično širokim krugom poklonika. Otkrivamo ko je zaslužan za dostojan dolazak Honde u BiH i kakvu je mini revoluciju pretrpio još jedan poznati domaći brand, auto kuća AUTOline.

U slučaju kompanije Autoline koja je u BiH bila poznata od ranije po zastupstvu za Mercedes-Benz vozila, prekretnica se desila 2013. godine kada dolazi novi vlasnik, a sa njim nova ponuda i strategija kompanije. Tako je izuzetno dobro prihvaćena najava da će AUTOline biti prva kompanija koja će dovesti Hondu na tržište BiH, i to na način kako to japanska marka zaslužuje. Čak i važnijim od dolaska Honde stoji činjenica da je AUTOline sa novim vlasnikom doživio pravi preporod, pa je to kompanija koja je već sada prepoznata kao mjesto raznovrsne ponude što i jeste definicija jedne "multibrand" kompanije, što pojednostavljeno znači da profesionalnu i pristupačnu usluga nude kako za vlasnike Golfa "dvojke", tako i za vlasnike nove S-Klase, ali i one koji bi tek htjeli kupiti auto, bilo polovan bilo nov.

Za te dobre vijesti prije svega zaslužan je Zdenko Šprem, novi vlasnik kompanije AUTOline, koji je također vlasnik i kompanije Spremline u Hrvatskoj. Šprem jedan je od rijetkih stranih investitora koji se odlučio na investiranje u BiH u ovom trenutku i u ovoj branši, te u svakom slučaju planira nastaviti priču o uspješnom poslovanju koju je kompanija AUTOline započela još 2000. godine u BiH. Zahvaljujući potpunoj promjeni filozofiji kompanije i raznovrsnoj ponudi usluga i proizvoda već u ovom kratkom periodu AUTOline bilježi zavidne poslovne rezultate, u isto vrijeme kada sličen kompanije u istoj branši hodaju na rubu opstanka. Razgovarali smo s gospodinom Špremom i otkrili koji recept je upotrijebio da bi postigao takav uspjeh u poslovno nezahvalnom okruženju kao što je tržište Bosne i Hercegovine.

Impresivan životopis nastavlja se poslovnim izazovima

Zdenko Šprem je rođen 22.10.1973. godine u Varaždinu, gdje je, kako kaže, okružen ljubavlju i pažnjom proveo prekrasno djetinjstvo zahvaljujući prije svega svojim roditeljima i starijem bratu, te fenomenalnim prijateljima koji su i dan-danas prisutni u njegovom životu. Kada smo ga pitali kako je tekao njegov životni i poslovni put, Šprem se prisjeća: "Kao i većinu dječaka, tako su i meni još od malena strast i fascinaciju budili automobili i brzine. Vođen tom željom obrazovao sam se za prometnog tehničara, preciznije instruktora vožnje za sve kategorije cestovnih motornih vozila, no taj posao nisam nikad obavljao budući da nakon raznih obuka i tečajeva dobio sam priliku raditi u Uredu Predsjednika Republike Hrvatske, a u službi za zaštitu štićenih osoba kao vozač pratitelj što je ujedno i ostvarenje mog dječačkog sna. To je bilo čak i mnogo više od toga jer mi je ukazana čast za rad sa najvećim imenima ne samo u Hrvatskoj, već i širom svijeta, između ostalih sa Billom Clintonom, Angelom Merkel, Vladimirom Putinom i mnogim drugim imenima političke scene, te su mi kroz 25 godina službe omogućeni brojni vidovi usavršavanja gdje je na mene najviše impresija ostavila obuka od 4 mjeseca u bazi CIA-e u Montrey-u. Posebne uspomene vežu me i za obuku u Njemačkoj kriminalističkoj policiji BKA, te to da sam u Hrvatskoj jedini certificirani instruktor za blindirana vozila. Od 2010. godine, a nakon 25 godina službe sam u mirovini, no kako moj karakter i temperament ne poznaju riječ mirovina i kako najgore što se može desiti čovjeku je da je besposlen, tako je moja ljubav i strast prema automobilima prevagnula, te sam osnovao tvrtku SPREMline u Zagrebu, gdje živim i radim posljednjih 20 godina, a sticajem okolnosti i otkupom tvrtke AUTOline na konstantnoj sam relaciji Zagreb-Sarajevo."

Svaka kriza je nova prilika, nova šansa koju treba pažljivo razmotriti i prepoznati. Brige treba da nas vode u akciju, a ne depresiju.

U vrlo opuštenom razgovoru sa Špremom saznajemo da je postao vlasnik kompanije AUTOline sticajem okolnosti, te nam je istakao da se ne smatra gazdom ili šefom niti to želi biti. Zaista, svojom pristupačnosti u razgovoru kao i samim stilom odjevanja nismo Šprem nam je pokazao kako ne želi „robovati“ ustaljenim poslovnim šablonima i barijerama, te da poseban naglasak stavlja na timsku i porodičnu atmosferu u svojim kompanijama. Šprem ističe: "Ja vjerujem u ljude, odnosno u timski duh i timski rad, i zapravo je moj tim taj koji stvara vrijednosti prvenstveno za sebe, a njihov uspjeh je ujedno i moj uspjeh, tako funkcionišem jer je to jedino isplativo. AUTOline ne samo da ima tim profesionalnog i ljubaznog osoblja, već i dugi niz godina važi za tvrtku koja pruža usluge u kombinaciji sa cijenama prilagođenim domaćem tržištu, što su kupci prepoznali i nagradili povjerenjem. AUTOline kao tvrtka koja uživa ovaj status i kojoj su u fokusu cjelokopnog poslovanja zadovoljni kupci, kao takva ispunjava sve predispozicije da postane renomirana i prepoznatljiva kuća više brendova. Time želimo opravdati i zahvaliti se našim klijentima na dugogodišnjem povjerenju, širenjem dijapazona naših proizvoda i usluga, i time na jednom mjestu omogućimo im da pronađu sve ono što je neophodno njihovom ljubimcu ili čak možda da pronađu novog motornog ljubimca. Ovo je ujedno i novi strateški pravac razvoja tvrtke AUTOline."

Tim koji AUTOline čini uspješnom kompanijom (Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)
Tim koji AUTOline čini uspješnom kompanijom (Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)

Svaka nova investicija, pogotovo u rizičnoj i posrnuloj branši kao što je automobiliska je hvale vrijedna i hrabra. Zanimalo nas je koliko je baš ovo vrijeme ono pravo za dolazak sa novom markom na tržište Bosne i Hercegovine, pogotovo s obzirom na to da je tržište novih automobila u BiH „spalo“ na nivo sa početka 2000-ih. "Istina je da je trenutna situacija u automobilskoj industriji složena i kompleksna, te da tržište novih automobila bilježi drastičan „pad“ što je ujedno i direktna posljedica mnogih faktora, a svakako u prvom redu ekonomske situacije te ovogodišnjih prirodnih nedaća koje su zadesile ne samo BiH, već i region“, ističe gospodin Šprem, "No, za mene, kao investitora, svaka kriza je nova prilika, nova šansa koju treba pažljivo razmotriti i prepoznati. Brige treba da nas vode u akciju, a ne depresiju, jer i poslije rđave žetve, treba sijati. Kada je u pitanju ulazak Honde na tržište BiH smatram da je krajnje vrijeme da ljubitelji ove marke na bosanskohercegovačkom tržištu ne trebaju oskudijevati u prilici da osjete i dožive vrhunski kvalitet proizvoda, i sve mogućnosti koje pruža ovaj brend, što je i razlog ove incijative, gdje pri tome tvrtka AUTOline ima sve predispozicije udovoljiti zahtjevima i standarima brenda Honda. Međutim moram istaći, da je realizovan i potpisan ugovor za motocikle, ali da su još uvijek mnoga pitanja u fazama pregovora i protokolarnog karaktera, tako da iz poslovnih razloga ne bih mnogo o određenim pojedinostima, ali u jedno sam siguran - ako imaš cilj naći ćeš i put.“

AUTOline donosi potpuni koncept multibrand kompanije. Nekoliko automobilskih marki pod istim krovom, prodaja motocikala, privrednih vozila, maziva, servisiranje svih vozila i svih marki uz korištenje najsavremenijih alata kratki su opis djeltanosti i dovoljan razlog da privuku velik broj novih klijenata...

Na naše pitanje smatra li da tržište BiH dovoljno poznaje marku Honda i koliko će biti jak odziv tržišta, gospodin Šprem nam je otkrio kako je izuzetno pozitivno iznenađen interesom i velikim brojem upita kako za kupovinu modela Honde, tako i servisne usluge što telefonskog karaktera, tako i posjeta salonu. On je uvjeren da je ovo dokaz da se kupci u BiH već svjesni snage, i kvaliteta koje brend Honda nosi sobom. Šprem je siguran da će uz stručan i profesionaln tim ljudi, te sve pogodnosti i akcije koje pripremaju, kupci prepoznati i još jednom im ukazati povjerenje.

Multibrand kompanija u punom smislu

Uz do sada poznatu ponudu kao i najavljenu prodaju i servisiranje Honde, gospodin Šprem i AUTOline najavljuju brojne novosti u ponudu ove kompanije, pa nas je zanimalo koliki je to ustvari spektar ponude ove kompanije i na koji dio tržišta ciljaju. Naš sagovornik kaže: „Kako je naša strateška vizija učiniti AUTOline renomiranom kućom brendova, gdje će na jednom mjestu kupci imati mogućnost pronaći širok dijapazon usluga, vrhunskog kvaliteta, na čelu sa školovanim i certificiranim osobljem, i po cjenama prihvatljivim domaćem tržištu, u tom smjeru smo u našem poslovanju u ponudi uveli i niz noviteta. Naime, novina je da sada naše postprodajne usluge pružamo za vozila svih proizvođača. Također, vlasnici Mercedes-Benz vozila imaju mogućnost izbora između originalnih rezervnih dijelova ili vioskokvalitetnih zamjenskih dijelova renomiranih proizvođača. Istovremeno u cilju pristupačnosti naših usluga širem krugu kupaca izvršena je i prilagodba u pogledu cijene radnog sata. Kada je u pitanju prodaja vozila, dostupni su nova i rabljena putnička i komercijalna vozila svih proizvođača, a posebno mjesto u ponudi imaju putnička vozila i motocikli marke Honda. Također, velika čast mi je u okviru ponude tvrtke AUTOline predstaviti i početak distribucije visokokvalitetnih G-Energy motornih ulja i maziva koje su odobrili i certificirali vodeći svjetski proizvođači putničkih i komercijalnih vozila između ostalih: Daimler, BMW, VW, Porsche, Volvo, MAN, Scania i mnogi drugi. No, ipak pozivam sve naše dugogodišnje i potencijalne klijente da nas posjete i u ugodnoj atmosferi, uz kafu i razgovor sa našim ljubaznim osobljem dobiju detaljnije informacije.“

Reprezentativan prodajni salon (Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)
Reprezentativan prodajni salon (Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)

Uz ovako, očito uspješan recept usluge koja pokriva sve tržišne segmente ali i kupovne mogućnosti svih građana, od održavanja starih i jeftinijih automobila, preko prodaje polovnih automobila sve do servisiranja i prodaje novih automobila, raznih marki, zanimalo nas je da li postoje planovi o širenju kompanije AUTOline i ovakvog koncepta usluge u ostatku BiH.

"Postavi dugoročne ciljeve, obavljaj kratkoročne zadatke je trenutno i naš fokus, idemo laganim, ali sigurnim koracima, jer su naše ambicije i planovi veliki, i ne želimo niti jednim potezom narušiti i izigrati dosad izgrađeni integritet, kvalitet i povjerenje svih naših dugogodišnjih i potencijalnih klijenata, već im omogućiti sav ugođaj i komfor njihovim motornim ljubimcima sad za sad na jednom mjestu, a o svim narednim uslugama i pogodnostima uslijedit će blagovremena obavijest, jer zapravo i svi naši planovi, i aktivnosti usmjeravaju se i u žarištu imaju potrebe i zadovljstvo kupaca, pa time i plan o širenju.“, kaže o svojoj kompaniji Zdenko Šprem.

Hrabrim pristupom i vjerom u ljude protiv svih prepreka

Posebno nas je zanimala perspektiva i mišljenje koje gospodin Zdenko Šprem ima kao strani investitor o izazovima investiranja u biznis u BiH. Kakvo je Vaše mišljenje o investiranju u BiH. Koliko su procedure zahtjevne i da li smo poticajna poslovna sredina i na kojim poljima se BiH kao poslovna sredina može unaprijediti?

"Pitanje o procedurama i ostaloj legislativi je već dugogodišnjeg karaktera i već manje-više svima poznato, no to, kao i mnoga druga mišljena raspravljana o potencijalu investiranju u BiH ne trebaju biti obeshrabrujuća. Poražen je samo onaj koji odustane, a ja vjerujem da je izlaz u radu, i ja vjerujem u ljude. Uprkos trenutnoj situaciji u zemlji, niti u jednom trenutku ne smije se zaboraviti da BiH ima mlad, stručan i obrazovan kadar kome treba dati priliku, koje treba usmjeriti, motivirati, učiniti da budu primjer nadolazećoj generaciji, jer to je siguran kapital budućnosti, i ko zna zatim i sami postanu investitori koji će doprinijeti razvoju BiH. Ja, osobno uvijek kada je u pitanje investiranje, a evo sad ste me pitali i za investiranje u BiH, imam na umu to da svaka kriza zapravo predstavlja priliku, te da postoje dvije stvari na Zemlji koje skrivene ničemu ne koriste – novac zakopan u zemlji i pamet zadržana u glavi, o čemu toplo preporučujem da razmisle i svi ostail potencijalni investitori.“

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Na kraju naše posjete kompaniji AUTOline ostali smo prije svega pozitivno iznenađeni radnom atmosferom koja više podsjeća na jednu veliku porodicu gdjese svi zadaci obavljaju uz smjeh i dobro raspoloženje. Kako kaže Šprem, ali i zaposleni u AUTOline, zahvaljujući ovakvom pristupu poslu svi zadaci i problemi lakše se savladaju, a posao prestaje biti teret.

U jedno smo sigurni. Kada bismo češće nailazili na primjere inovativnog i fleksibilnog poslovanja uz opušten pristup, kao što to rade u AUTOline-u, onda bismo definitivno imali manje povoda pričati o lošem stanju privrede i „padovima“ prodaje, a češće o uspješnim poslovnim modelima u kojima mladi i uspješni ljudi imaju priliku iskoristiti svoje kapacitete.