Nova tehnologija
0

Volvo ne odustaje od sigurnosti

Sarajevo-x.com
Maskirani prototip nove Volvo limuzine kretao se ulicama Kopenhagena testirajući novu naprednu sigurnosnu tehnologiju, koja detektuje pješake ispred vozila i automatski zaustavlja vozilo u slučaju da izostane reakcija samog vozača.

Novi sigurnosni sistem, "Collision Warning" (upozorenje na udar) u saradnji sa sistemom "Full Auto Brake" ili automatskom kočnicom, te sistemom "Pedestrian Detection“ (prepoznavanje pješaka), biće premijerno predstavljen 2010. godine u potpuno novom Volvu S60. Volvovi stručnjaci za pasivnu i aktivnu sigurnost već deset godina razvijaju tehnologiju prepoznavanja pješaka, a testna vozila su se kretala širom svijeta, što je kulminiralno i nedavnim testiranjem i na izuzetno prometnim ulicama Kopenhagena.

"Faktori kao tok saobraćaja, stanje ceste i klima, moraju biti uzeti u obzir prilikom finaliziranja sistema. Skupili smo preko 500.000 testnih kilometara i skupili realne podatke, koje možemo ubaciti u napredne kompjuterske simulacije", tvrdi Thomas Broberg, viši sigurnosni savjetnik pri Volvo Cars.

Sistem upozorenja na kontakt u saradnji sa automatskom kočnicom i prepoznavanjem pješaka sastoji se od novog radara sa dva načina rada, integrisanog u masku hladnjaka, kamere smještene iza retrovizora i naravno centralne kontrolne jedinice. Radar i kamera konstantno "nadgledaju" stanje ispred vozila. Zadatak radara jeste da detektuje objekte i izmjeri udaljenost vozila od tih objekata. Za to vrijeme kamera „određuje“ o kakvom se objektu radi.

U neočekivanoj situaciji, vozač će prvo biti upozoren zvučnim signalom i bljeskanjem svjetla na "head-up" ekranu. Kako bi se od vozača dobila brza intuitivna reakcija vizuelno upozorenje izgleda poput kočionog svjetla drugog automobila. Ukoliko vozač ne odgovori na upozorenje, a sistem „procijeni“ da je kontakt neizbježan, u igru se uključuje automatska kočnica.

"Implementacija automatskog kočenja podrazumijeva da je objekt potvrđen i od strane radara i od strane kamere. Zahvaljujući vrhunskoj senzorskoj tehnologiji, sada je moguće iskoristiti punu kočionu snagu", objašnjava Thomas Broberg.

Iz Volva ističu da im je cilj da nova tehnologija pomogne vozaču da izbjegne kontakt sa pješakom pri brzinama manjim od 25 km/h. Ukoliko se vozilo kreće brže, cilj je smanjiti brzinu prilikom kontakta što je više moguće. U većini slučajeva, obećavaju da mogu smanjiti jačinu udesa za 75 odsto. Kada se uzme u obzir veliki broj fatalnih posljedica, i ukoliko se smanji rizik fatalnosti udesa za 20 odsto, ova nova funkcija će značiti veliku razliku. Tačnije, u specifičnim situacijama, Volvo tvrdi da smanjenje fatalnosti može biti do čak 85 odsto, što sasvim dovoljno govori u prilog ove napredne tehnologije.