auto
3

Volvo konvencionalne baterije čini suvišnim

Klix.ba
Volvo je razvio revolucionarni koncept ultralaganih strukturalnih komponenti za pohranu energije, koji bi trebao poboljšati energetsku efikasnost budućih električnih vozila. Materijal, sastavljen od karbonskih, nano strukturisanih baterija i super kapacitora, nudi lakše pohranjivanje energije koje zahtijeva manje prostora u automobilu, smanjuje troškove i ekološki je prihvatljivo.

Projekat kojeg finansira Evrpska Unija udružio je Imperial koledž iz Londona i osam evropskih kompanija i instituta. Volvo je jedini proizvođač automobila, koji učestvuje u ovom projektu. Partneri su uspjeli napraviti izvodivo rješenje potpuno suprotno velikim, teškim i skupim baterijama u aktuelnim električnim i hibridnim automobilima, ali uz zadržavanje efikasnosti kada su u pitanju snaga i performanse. Istraživački projekat trajao je preko tri i po godine, a sada je realizovan u formi karoserijskih panela na eksperimentalnom Volvu S80.

Revolucionarno rješenje

Odgovor je pronađen u kombinaciji karbonskih vlakana i polimerskih smola, što je rezultiralo naprednim nanomaterijalom i strukturalnim superkapacitorom. Ojačani sendvič od karbonskih vlakana umetnut je u karoserijske dijelove automobila, kao što su vrata, poklopac prtljažnika i kučište za rezervni točak, čime se značajno štedi prostor. Sloj od karbona se prvo postavi, uobliči i zatim peče kako bi se stvrdnuo. Kapacitori su integrisani u sam materijal, koji se može koristiti umjesto klasičnih karoserijskih dijelova, kako bi pohranjivali energiju.

Materijal se dopunjava regeneracijom kočione sile ili punjenjem putem utičnice. Nakon toga se ista šalje u električni motor. Ovaj materijal ne samo da nudi brže punjenje i pohranjivanje energije od konvencionalnih baterija, već je ujedno dovoljno jak i savitljiv.

Dosadašnji rezultati

Volvo je krenuo sa evaluacijom tehnologije, stvaranjem dvije komponente za testiranje i razvoj. To su poklopac ptrljažnika i prekrivač stražnjeg dijela motornog prostora u Volvu S80. Poklopac prtljažnika je funkcionalna komponenta, koja ima potencijal da zamijeni standardne baterije u današnjim automobilima. Lakši je od standardnog poklopca motora i ne utiče na zapreminu prtljažnika.

Pokrivač motornog prostora, pokazuje da može bez problema zamijeniti upornu strukturalnu sponu kakvu imaju trkaći automobili. To štedi više od 50 posto mase, a dovoljno je jako da energijom snabdijeva 12 voltni sistem unutar automobila.

Vjeruje se da bi zamjena postojećih komponenti električnog automobila novim materijalima mogla smanjiti masu za preko 15 posto. To ne samo da je jeftinije, već je i ekološki prihvatljivije.

Volvo predvodi put

Električni automobili igraju veliku ulogu u budućoj proizvodnoj ponudi Volva, a kompanija će nastaviti sa razvojem i inovativnih i naprednih tehničkih solucija za automobile budućnosti.

Lista učesnika Imperial College London, Velika Britanija (vođa projekta) Swerea Sicomp AB, Švedska Volvo Car Group, Švedska Bundesanstalt für Materialforschung und-prüfung, Njemačka ETC Battery and FuelCells, Švedska Inasco, Grčka Chalmers (Swedish Hybrid Centre), Švedska Cytec Industries (prije UMECO/ACG), Velika Britanija Nanocyl, Belgija