Iskoristili grešku rivala
35

U čemu je tajna Dacijinog uspjeha u Evropi?

A. M.
Foto: Dacia
Foto: Dacia
Dacia je postala jedan od neospornih lidera pristupačnih automobila u Evropi. Rumunski brend je uspio izgraditi lojalnu bazu kupaca, koji se vraćaju da kupe automobil nakon što su prethodno iskusili Daciju. Dacia i Renault imaju koristi od velike greške koju su napravili Kia, Opel i Fiat.
Rumuni više ne iskorištavaju prednosti francuskih mrvica, već su već počeli dijeliti tehnologije, ne sve, ali veliki broj njih, uključujući hibridne motore najnovije generacije. Novi Bigster ima za cilj da bude najprodavaniji u svojoj kategoriji, uprkos velikoj invaziji kineskih brendova.

S druge strane, Sandero je jedan od najvažnijih modela cijele Renault Grupe, a trenutno je najprodavaniji model općenito na evropskom kontinentu. Vodeći model marke će uskoro proći kroz veliko osvježenje, i to ne samo kozmetičko, koje će ga podići na još viši nivo nego što već jeste. Ako se neko pitao zašto je Sandero jedan od najprodavanijih, Dacia je jednostavno iskoristila greške rivala.

I nije u pitanju samo pristupačna cijena, već i njegovi motori i određena tehnologija. Jer Dacia je jedini proizvođač koji je nastavio da se oslanja na fabrički ugrađeni LPG. Do prije nekoliko godina, brendovi poput njemačkog Opela, korejske Kije i italijanskog Fiata također su nudili automobile s plinskom instalacijom, ali su odlučili da je napuste.

Danas je Sandero Eco-G najprodavanija motorna opcija u Evropi. Pristupačno vozilo opremljeno je s dva tanka: jednim za benzin, kapaciteta 50 litara, i drugim za prirodni plin, koji košta mnogo manje od benzina, ali koji osigurava kombinovani domet veći od 1.000 kilometara.

To je ono što ovu LPG verziju čini jednom od najprodavanijih u Evropi. Samo u Njemačkoj, 15 posto kupaca bira Sandero u verziji Eco-G. Međutim, važno je napomenuti da nije samo domet ono što Dacia modele opremljene LPG motorima čini tako atraktivnima, i to objašnjava zašto je to toliko važno za Renault grupu.

LPG proizvodi 10 posto manje CO2, emisije azotnih oksida su 50 puta niže u usporedbi s dizelom, a čestice gotovo da ne postoje. Ova tri faktora omogućuju Renaultu, kao grupi, da premaši zahtjevne standarde protiv zagađenja Euro 7.

Velika greška za konkurenciju, koji su okrenuli leđa "plinu" i koji sada plaćaju visoku cijenu, maksimizirajući elektrifikovane automobile. To su skuplje tehnologije kojima Dacia nije morala pribjeći, odbacivši i plug-in hibride, koje je Renault već napustio kao preskupe.