Postaje tiši
0

Model Jaguar F-Type ima promjene koje će vam se svidjeti

DP
Foto: Pixabay.com
Foto: Pixabay.com
Ljubitelji ove marke automobila bit će oduševljeni novostima koje će im dosta olakšati vožnju.

Novi Jaguar F-Type R s još nekim promjenama u izgledu za 2021. godinu sada ima 575 konjskih snaga, piše Car and Driver. Također, ima i opciju tihog starta, na čemu će vam i vaši susjedi biti zahvalni.

Ovaj tip Jaguara oduvijek je bio pomalo zagonetan. Promotrite najjeftiniji F-type Coupe, koji košta 62.625 dolara: Kupci nisu uvijek racionalni (jer da jesu, Honda bi prodavala 5 miliona Accorda godišnje), ali za tu cijenu trebate biti prilično zagriženi anglofil da biste kupili četverocilindrični Jaguar, umjesto modela Chevrolet Corvettea C8 ili Toyote Supra. Snažniji modeli F-type suočavaju se s istim problemom. R model s V-8 juri protiv Porshea 911, a da ne spominjemo Ford Mustang Shelby GT500 od 760 KS. A V-6 R-Dynamic 380 KS takmiči se sa... Nismo sigurni s čim. Izletom na Antarktiku? Estetskom operacijom na Antarktici? Inače, za 2021. godinu Jaguar je skinuo 5.500 dolara od cijene tog automobila.

Više moći, manje buke

Postoje i druge promjene, uglavnom neznatne, u vezi s ovim Jaguarom. Novi ekran od 12,3 inča na instrument ploči vrhunac je unutrašnjih promjena. Estetski, i F-type Coupe i kabriolet još uvijek imaju čist, lijep oblik i ne može se puno toga promijeniti, a da se to ne pokvari. Jaguar je ponovno presjekao prednji kraj uskim, horizontalnim LED svjetlima koji su s boka zaštićeni većom rešetkom i haubom s preusmjerenim otvorima.

Mehaničke nadgradnje su, također, suptilne, pri čemu R model dobiva najviše pažnje. Nadogradnja od 25 KS na 575 KS, znači da R odgovara proizvodnji starog SVR-a, koji se više ne proizvodi (za sada). Jaguar je, također, precizirao vješanje i upravljanje, s naglaskom na poboljšanje osjećaja. Novo zadnje vješanje, kuglasti zglobovi i ležajevi točkova povećavaju nagib kotača i položaj nožnih prstiju i pomažu u boljoj kontroli kontakta guma s putem. Te gume, Pirelli P Zeros, sada su šire za 10 mm, i prednje i stražnje. Sa standardnim pogonom na sva četiri kotača i sveprisutnim ZF automatskim mjenjačem s osam brzina, renovirani F-type R Coupe trebao bi ići i do 97 km na sat u 3,1 sekunde, brže od posljednjeg koji je testiran.

Vozili smo prerađeni F-type u Portugalu, gdje su putevi bili savršeni, ali vrijeme nije bilo. Put od Porta do Lisabona predstavljao je malo suhog pločnika i više od nekoliko opreznih ovaca koje su lutale u magli. Dakle, ne možemo zaista reći kako Jaguarove revizije utječu na rukovanje kada snažno zapnete.

Ono što sigurno možemo reći, to je da je ponovno postavljeni ispušni sustav modela V-8 dosta manje bučan. Uništeni, odlazeći automobili V-8 uvijek su zvučali kao da je neko bacio petardu i još uvijek "zareži" kada pustite gas, ali više nije toliko glasan. Postoji čak i opcija tihog starta, tako da možete pokrenuti auto, a da ne izazovete kaos u susjedstvu.

Ukroćena mačka

Četverocilindrični F-type, nazvan P300, ne zahtijeva opciju tihog starta. Za ovaj model, Jaguar pumpa dodatni zvuk kroz stereo zvučnike. Ili je barem to iskrena prevara… Umjesto sustava koji pojačava i miješa zvukove motora, inženjeri Jaguara snimili su zvuk motora od 300 KS i pojačali ga, i to je zvuk koji čujemo iz zvučnika.

Ovaj je model, zaista, ugodno iznenađenje, razumno je brz i približno 450 kg lakši od R modela. Jaguar kaže da je P300, zapravo, nešto brži od starijeg modela V-6 s 340 KS (nazvan P340) s ručnim mjenjačem. Model P340 je, također, jako dobar. Svi modeli V-6 sada imaju snagu od 380 KS i dolaze sa standardnim pogonom na sva četiri kotača.

Sad kad se Jaguar kreće prema elektrifikaciji - slijedeći, vodeći XJ bit će samo električan. Djeluje kao da je F-type dobio dovoljno osvježenja da ga to odvede do potpunog preispitivanja. Da, tiši je. Možda bi bilo bolje naviknuti se na to.