{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Vozili smo Toyotu Yaris GRMN: Staza je njegovo prirodno okruženje

24.1.2018. u 07:56
23
7
Vozili smo Toyotu Yaris GRMN: Staza je njegovo prirodno okruženje
23
Paralelno s povratkom na svjetsku rally scenu u Toyoti i njihovom tvorničkom trkaćem odjelu Gazoo Racing pripemili su „hardcore“ izdanje Yarisa čija je planirana produkcija već rasprodana. Dobili smo priliku probati GRMN (Gazoo Racing tuned by the Meister of Nürburgring) na sunčanim cestama južne Španije, ali i na stazi Castelloli na kojem je Toyotin „samuraj“ upečatljivo pokazao da pripada društvu najboljih aktuelnih sportskih automobila B segmenta.
I dok se mlađi dio naše ekipe u snijegom zatrpanoj Austriji „grudvao“ s najsnažnijim Golfovima R, nas je put odveo na jug Španije gdje su nam Toyota i Gazoo Racing omogućili da se oči u oči sretnemo s najsnažnijim produkcijskim brojčano ograničenim Yarisom o kojem se mnogo pričalo u godini iza nas.

S povratkom Toyotinog tvorničkog tima na svjetsku rally scenu koju su napustili prije 17 godina (ali i ostankom u trkama izdržljivosti) stigao je i temeljito razvijen Yaris GRMN na kojem dominiraju bijela i crna boja, a „civilno“ izdanje Toyotinog aktuelnog WRC „oružja“ karakteriše i nekolicina poželjnih tehničkih rješenja stare škole. Zanimljivom projektu koji će u francuskim proizvodnim pogonima Toyote pola godine sastavljati dvadesetak najboljih i najposvećenijih uposlenika značajan doprinos dala je i britanska automobilska kompanija Lotus čiji su inžinjeri učestvovali prilikom konstruisanja 1,8-litarskog četverocilindarskog motora kojem asistira mehanički kompresor, što je jedinstveno rješenje koje se i na cesti i stazi pokazalo kao bolja opcija u odnosu na turbopunjač koji u ovom trenutku koriste svi ostali proizvođači sportskih automobila B segmenta.

Druženje s Yarisom GRMN, čije crnocrvene aplikacije na bijeloj trovratnoj karoseriji jasno asociraju na boje Toyotinog trkaćeg odjela Gazoo Racing, počelo je vožnjom ulicama bisera Katalonije, a namjenski isplaniran 168 kilometara dug itinerer prema kružnoj stazi Castelloli uključivao je kombinaciju autoceste i zahtjevnih zavojitih brdskih dionica u zaleđu Barcelone na kojima smo nakon samo nekoliko minuta spoznali vrijednosti značajno ukrućene karoserije, sniženog sportskog ovjesa s najboljim Sachs amortizerima koji se nude uz cestovne automobile, skraćenih prijenosnih odnosa 6-stepenog mjenjača, direktnog upravljača i, naravno, Torsen mehaničke ograničene blokade diferencijala s kojom su 17-inčni točkovi na prednjoj osovini slijepo slijedili naredbe s upravljača.

Na vjetrovitim i pustim zavojitim cestama sreli smo nekolicinu kamufliranih automobila nekih drugih proizvođača automobila koji još nisu stigli do produkcijskog izdanja i sajamskih reflektora, ali i shvatili da se na Yarisovim solidno profilisanim prednjim sjedištima sjedi malčice previsoko, a za optimalnu poziciju iza modificiranog trokrakog upravljača (koji je „posuđen“ iz modela GT86) njegovo podešavanje po dubini trebalo bi biti nešto izdašnije.



Uz karakteristične visoke tonove koje osigurava mehanički kompresor, ali i adekvatnu „muziku“ namjenskog izduvnog sistema s centralno postavljenim završetkom koji je, kako su nam rekli, u finalnoj razvojnoj fazi nekoliko puta modificiran (sve u cilju postizanja pravog zvuka) stigli smo na 4,2 kilometra dugu stazu Castolleli koju karakteriše zanimljiva kombinacija sporih i brzih zavoja, usponi, spustovi i (krene li po zlu) odlične zone za izlijetanje. Plavo nebo, ugodna temperatura i suh asfalt... Bolje ne može.

Prije adrenalina i vreline koju nam je osigurao automobil koji je u svojoj testnoj fazi mnogo vremena proveo i na čuvenoj stazi Nürburgring Nordschleife (što jasno sugerišu zadnja dva slova u akronimu oznake), saslušali smo prigodnu prezentaciju o „samuraju“ i dobili uobičajene sigurnosne upute prije izlaska na stazu.



„Želimo da osjetite sav potencijal automobila, pa ćete na stazi voziti na gumama Bridgestone Potenza RE11S koje u Evropi nisu legalne za korištenje na javnim cestama“, rekli su nam nakon prezentacije automobila čiji motor razvija 212 KS pri 6.800 obr/min i 250 Nm pri 4.800 obr/min, što je na kraju dovoljno za 6,4 sekundi od 0 do 100 i elektronski ograničenih 230 km/h. Divno!

S trenutno najboljim omjerom mase (1.135 kg) i snage u svojoj klasi, čemu su pomogle i ultralagane ojačane aluminijske felge (BBS), Yaris GRMN je svoj raskošan potencijal pokazao dok smo još bili daleko od Castelollija, a pripremajući se za prvi izlazak na stazu obaviješteni smo da su u automobilima namjenski isključeni elektronski sistemi ESP i TCS koji bi u ovom slučaju samo smetali „cut slick“ gumama. „Pa dobro, još da isključim klima-uređaj i to je to“, rekoh sam sebi.



Na čelu kolone u prvih nekoliko krugova koji su predviđeni za upoznavanje staze bio je Vic Herman, jedan od glavnih Toyotinih testnih vozača koji su zaduženi za dinamička testiranja, a s njim smo nekoliko sati kasnije (mimo protokola) realizovali beskompromisnu jurnjavu stazom po principu „close fight“, što isključuje sigurnosni razmak i crne zastave sudija pored zavoja. Nezvanična trka s nekoliko žestokih nadupravljanja i nekoliko neplaniranih aktiviranja limitatora broja obrtaja radilice ionako vrelu atmosferu podigla je do faze ključanja, a opor „miris“ guma i kočnica već dugo nije bio ugodniji. To je valjda poenta ovakvih automobila. „Danke Herr Herman!“



Potencijal kočnica s narezanim diskovima najbolje se pokazao uoči prilaska šestom sporom lijevom zavoju koji čeka na kraju najbržeg dijela staze (brzina na pragu kočenja oko 185 km/h), a pored povjerenja u kočnice i ovjes s povećanjem temperature u gumama iz kruga u krug vozili smo sve brže i preciznije. Na kraju svega, nije bilo podizanja šljunka i prašine iza karakterističnih dvobojnih trotoara, što bi moglo prouzrokovati gubitak tehnike, ali i zdravlja.



Toyotin „Limited Edition“ u ovom slučaju znači samo 600 primjeraka „ljutog“, ali i raskošno opremljenog Yarisa (200 za Japan, 100 za Veliku Britaniju i 300 za Evropu), a osim prvog proizvedenog primjerka koji će biti ponuđen na aukciji humanitarnog karaktera, svi ostali su na neviđeno već dobili svoje vlasnike. Utješna vijest za one koji su zakasnili: Yaris GRMN je samo početak Toyotine priče o izvrsnim sportskim automobilima, jer Gazoo Racing više nije samo odjel koji se bavi isključivo trkaćim aktivnostima japanskog automobilskog giganta.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Kupio/la bih električni automobil:
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: