{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava

Zaboravio si lozinku? Resetuj lozinku.


Unesite e-mail:


Vozili smo se Fićom koji se sprema na put od 6.000 km do Maroka i nazad

Piše: E.Z./Klix.ba
24.8.2018. u 16:19
445
48
Vozili smo se Fićom koji se sprema na put od 6.000 km do Maroka i nazad
445
Kao i sve, putovanja i način putovanja uveliko su se izmijenili u posljednjih 20-ak godina pa je sve postalo pristupačnije i znatno brže, ali i sterilnije. Baš zbog toga uživanje je vidjeti kada neko odluči uraditi nešto potpuno suportno. Dosta nas se sjeća priča i putovanja Fićom na more pa nam put od 6.000 km do Maroka 2018. godine u jednom vremešnom Fići zvuči pomalo nestvarno. Morali smo se i mi provozati u tom malom divu.
Ne, nismo pogriješili u broju nula. Amar Čamo svojim zelenim Fićom u nedjelju kreće na put od 6.000 kilometara i to od Goražda, preko Sarajeva do Barija i Palerma nakon čega prelazi u Afriku i vozi od Tunisa do Maroka te se onda vraća u Evropu preko Španije, Francuske, Italije, Slovenije i Hrvatske do Goražda. Umorili smo se samo dok smo nabrojali neke od Amarovih stanica, a kako to misli izvesti u Fići probali smo provjeriti vožnjom po ulicama Sarajeva.

Lako je zaboraviti kakvi su automobili bili prije 30-ak godina, čak i ako je to Fićo, tačnije Zastava 750, koji je bio pokretač nacije i najčešći auto na našim cestama. U malenoj i skromnoj kabini Fiće penjemo se uz Hum uz prepoznatljivo zujanje i polako nam postaje jasno, strpljenje je ključno.

Klima-uređaj u vidu otvorenih "leptir" stakala na vratima i infotainment sistem u obliku maštovitog dječijeg crteža na sredini kokpita su u suštini svi elementi komfora koje Fićo nudi. Istina, mala kožna sjedišta čiji nasloni završavaju negdje na polovini leđa iznenađujuće su udobna i u dobom stanju nakon svih ovih godina.

Kratki prijenosi u mjenjaču i zadnji pogon sa motorom iznad zadnjih točkova čine da se Fićo lako nosi s usponima uprkos skromnoj snazi motora, a upravo to je Amaru pomoglo u nebrojenim putešestvijama do sada. Čini nam se da najviše truda u Fići zahtijeva kočenje pa nisu rijetke situacije kada treba naglo zakočiti i u tom slučaju treba istovremeno kočiti i motorom i kočnicom, a pažljivo se potpomoći i ručnom kočnicom. Amar to radi gotovo neprimjetno te tako pokazuje da je sa svojim Fićom potpuno srastao.

Foto: D. S./Klix.ba
Foto: D. S./Klix.ba


To ne treba ni čuditi, ovogodišnji poduhvat od 6.000 kilometara tek je nastavak avantura koje Fića Crew ima svake godine. Prošle godine isti ovaj Fićo stigao je i do Istanbula, a proputovao je i kroz Italiju, Hrvatsku, Sloveniju, Austriju, Kosovo, Crnu Goru, Albaniju, Srbiju, Bugarsku, Grčku...

Patinirani zeleni Fićo sa simpatičnom galerijom, starim koferom na krovu i bijelim "prstenovima" na gumama prava je atrakcija gdje god se zaustavi. Svi ga žele pogledati izbliza i fotografisati se pored njega, a oni stariji spremni su podijeliti i neki savjet kako uštimati motor ili nešto popraviti.

Foto: D. S./Klix.ba
Foto: D. S./Klix.ba


Amar Čamo je stalni član Fića Crew postave, inače živi u Melbourneu, u Australiji, i obožava stare automobile, a uz automobile se bavi fotografijom i snimanjem. Ove godine u putešestviji do Maroka i nazad, koja bi trebala trajati otprilike mjesec, Amaru će praviti društvo nekoliko ekipa koje će se mijenjati u tri navrata, a na Klix.ba moći ćete pratiti njegove kratke putopise i javljanja s ove avanture. Naravno, možete ga pratiti i na Instagram profilu gdje redovno objavljuje fotografije sa svojih putovanja.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: