Premijera u Sloveniji
36

FOTO+VIDEO / Vozili smo novu generaciju Mercedes-Benz A klase

Piše: A. F.
Slovenija je svoju prvu svjetsku premijeru ovako važnog novog automobila odradila za čistu desetku.
U Sloveniji na odličnim i raznovrsnim cestama između Novog Mesta, Ajdovščine, Crnog vrha, Kopra i Portoroža imali smo priliku na svjetskoj premijeri među prvima isprobati novu generaciju Mercedes-Benz A-Klase. Nakon prvih kilometara jedno je sasvim sigurno, ovo je sada jedna potpuno nova i drugačija A-Klasa.

Nemoguće je ne primjetiti da se u gotovo isto vrijeme temelj premium kompakt klase u potpunosti obnovio. Prvo je stigla druga generacija BMW-ova Serija 1, pa je predstavljena treća generacija Audija A3, a sada je pred nama i radikalno nova Mercedes-Benz A-Klasa. Borba prsa u prsa može početi.

Ono što se dogodilo B-Klasi, dogodilo se i A-Klasi. Prethodni modeli bili su jedni od konstrukcijski "najpametnijih" automobila u svojim klasama, te su se isticali izuzetnom prostranošću i praktičnošću. Ipak, vrijeme je pokazalo da sama upotrebljivost ne donosi prodajne rekorde. Oba automobila su trebali privlačnost i sportski izgled. To su i dobili, i još mnogo toga.

Nova A-Klasa je čak 160 milimetara niža od prethodnog modela, pa samim proporcijama ističe svoj sportski dizajn i dinamiku već na prvi pogled. Ovaj radikalno drugačiji način oblikovanja u odnosu na prethodne modele ujedno donosi i novi dizajnerski smjer, koji je prema prvim reakcijama odlično prihvaćen na tržištu.

Novi oblik i novi dizajn promjenili su i ponudu prostora u novoj A-Klasi. Tako prtljažnik sada ima zapreminu od 341 litra, što je za čak 94 litra manje nego u prethodnoj A-Klasi. Istina, novi prtljažnik je u okvirima klase, ali oni koji su navikli na vrhunsku upotrebljivost starog baby Benza mogli bi ostati razočarani po ovom pitanju. Slično je i sa ponudom prostora u unutrašnjosti, sada ga je primjetno manje, ali je ujedno zbog masivnijih obloga, bolje kvalitete materijala i modernog uređenja znatno ugodnije. Tačnije, najveća razlika u odnosu na stari model dolazi do izražaja kroz samu veličinu stakleih površina. Sada je ona drastično manja, gdje je i sama donja linija bočnih stakala povišena, pa je pojačan sportski osjećaj na uštrb preglednosti i prozračnosti.

Vozačko okruženje postaje već poznat prizor. Naime, nova A-Klasa u suštini djeli kokpit sa B-Klasom, što svakako nije loša stvar. Naravno, kod A-Klase sportski detalji još više dominiraju uređenjem, pa je sasvim sigurno da će ovaj put osjetno lakše privući više mlađih kupaca.

U vožnji, nova A-Klasa ostala je vjerna filozofiji Mercedesa. U standardnoj verziji, bez sportskog paketa, vozi se kao i gotovo svaki drugi Mercedes. Ugodna, udobna, ekstremno tiha bez obzira na brzinu i bez prenošenja suvišnih vibracija. Iza upravljača je uvjerljiva, i djeluje prilično raspoloženom za dinamičnu vožnju. Ovdje multilink ovjes zaista dobro odrađuje svoj posao, pa ni pretjerivanju na testnom poligonu A-Klasa nam nije izgledala nesigurno. Osjećaj na upravljaču, iskreno, može se poistovjetiti sa većinom električnih servo upravljača na tržištu. Jeste progresivan, ali njegovo otežavanje sa rastom brzine ne znači da ćete imati i puno više stvarnog osjećaja šta se događa ispod prednjih točkova.

Sa klima uređajem, audio uređajem sa USB priključkom, električno pokretanim svim staklima, Headlamp Assist sistemom, multifunkcionalnim upravljačem i ostalim elementima u osnovnoj opremi, nova A-Klasa dolazi potpuno opremlena već i u baznim modelima. Ponuđena su tri paketa opreme, "Urban", "Style" i "AMG Sport" kao i tri dizajnerska paketa "Night", "Exclusive" i "AMG Exclusive", te uz brojnu doplatnu opremu svaka A-Klasa može biti potpuno individualizirana, što je itekako važno na nove kupce koje traži najmanji Mercedes.

Širok izbor dizelskih i benzinskih motora zadovoljava sve potrebe za snagom i štedljivošću savremenog kupca jednog premium kompakta. Tako će A 180 CDI biti prvi Mercedes-Benz u historiji koji se može pohvaliti emisijom CO2 od samo 98 g/km. Također, snažniji A 220 CDI, koji će biti dostupan od decembra ove godine, već sada ispunjava stroge Euro 6 norme o čistoći izduva, a koji će na snagu nastupiti tek 2015. godine. Svi motori u novoj A-Klasi dobili su i ECO start/stop funkciju u serijskoj opremi, a koja dodatno smanjuje potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova. Motori snagu prenose preko standardnog 6-stepenog ručnog mjenjača ili uz doplatu preko odličnog 7G DCT automatskog mjenjača s dvostrukim kvačilom. Sva ova nova tehnologija znači da u praksi nova A-Klasa u prosjeku troši oko 35% manje goriva, uz značajan porast snage.

Novi osnovni dizelski motor u A-Klasi proizvodi 109 KS i 260 Nm okretnog momenta, te prema obećanju Mercedesa sa 6-stepenim ručnim mjenjačem u prosjeku troši 3.8 litara dizela na 100 km i u atmosferu izbacuje 98 grama CO2 po kilometru. Ovo je poboljšanje za 22 odsto u odnosu na prethodni A 160 CDI sa 82 KS, koji je u prosjeku trošio 4,9 l na 100 km. Vrh u ponudi dizelaša predstavlja A 220 CDI koji je za 25 odsto bolji od svog prethodnika, te proizvodi 170 KS i 350 Nm obrtnog momenta,te u paru sa 7G-DCT mjenjačem u prosjeku troši svega 4.3 litara/100 km.

Benzinski motori u novoj A-Klasi napravili su jednako velik generacijski napredak. Tako je A 200 sa 156 KS i 250 Nm, te potrošnjom od samo 5.4 litara/100 km štedljiviji za 26 odsto od prethodnika koji je imao 100 kW, 185 Nm, i trošio 7.4 l/100 km. Najsnažniji benzinski model nove A-Klase uz 7G-DCT mjenjač raspolaže i sa 211 KS i sa 350 Nm okretnog momenta, te troši 6,1 litara benzina u prosjeku, i također je zanačajno efikasniji od prethodnika.

Kao što smo prethodno najavili, nova generacija Mercedes-Benz A-Klase u prodajne salone širom Bosne i Hercegovine zvanično stiže u septembru ove godine, s tim da je već sada moguće naručiti ovaj model. Cijene polaze od 38.999 KM do registracije za benzinski A 180 BlueEFFICIENCY, dok je trenutno najskuplji model u ponudi A 250 Sport s automatskim sedmostepenim 7G-DCT mjenjačem i 211 KS, a koji do registracije košta 65.577 KM. Ovaj model će biti dostupan tek, od četvrtog kvartala 2012. godine. Najpristupačniji dizelski model je A 180 CDI BlueEFFICIENCY sa 109 KS koji do registracije košta 45.589 KM.