{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Vozili smo novi Volkswagen Touareg: Perjanica iz Wolfsburga sada je SUV

8.5.2018. u 07:53
255
46
Vozili smo novi Volkswagen Touareg: Perjanica iz Wolfsburga sada je SUV
255
Volkswagen je uložio mnogo truda u razvoj potpuno nove, treće po redu, generacije Touarega. Sada jasno daju na znanje da je to perjanica marke i model koji postavlja standarde u nivou tehnologije, performansi i udobnosti. Imali smo priliku među prvima na svijetu isprobati potpuno novi Touareg u okolini Salzburga u Austriji i provjeriti koliko je napredovao u odnosu na prethodnika, ali i da li je dostojna zamjena za modele kao što je nekada bio Phaeton.
Volkswagen ovom trećom generacijom Touarega vrlo jasno ističe kako je to perjanica marke te u skladu s tim dolazi prilagođen modernoj eri automobilske tehnologije, kao i pionirskom fuzijom pomoćnih, komfornih, svjetlosnih i infotainment sistema, te generalno pokazuje put Volkswagena prema budućnosti. Dizajn je također karakterisan posebnom dinamikom. S progresivno dizajniranim Touaregom, Volkswagen nudi model čiji "Inovision Cockpit" već sada osigurava plan za digitalni enterijer sutrašnjice.

Bliska integracija pomoćnih sistema donosi novi nivo sigurnosti i komfora pa tako u novom Touaregu izazovne situacije, kao što je vožnja kroz uske dijelove autoputa gdje se izvode radovi, olakšava korištenje automatskih funkcija vožnje ako je potrebno. Istovremeno, novi mehanički sistemi, kao što je dinamička kontrola naginjanja karoserije uz pomoć aktivne "balans šipke", koji su ranije svoju premijeru imali na Porscheu Cayenne, Bentleyju Bentaygi i Lamborghiniju Urus, pružaju nivo agilnosti koji postavlja standarde u ovom klasnom i cjenovnom segmentu.

Potpuno digitalno iskustvo za vozača i putnike - Inovision Cockpit



Jedna od mnogih tehničkih inovacija nove generacije Touarega je "Inovision Cockpit". Zaista ogroman 15-inčni TFT ekran osetljiv na dodir sistema "Discover Premium" na centralnoj konzoli i 12,0-inčni displej digitalnih instrumenata spojeni su u novu digitalnu operativnu, informativnu, komunikacionu i zabavnu jedinicu koja je uvijek uključena i može biti intuitivno kontrolisana, ali i potpuno personalizovana. Tako Touaregov "Inovision Cockpit" praktično nema tradicionalnih dugmadi, prekidača ili kontrola, ali ih koristi tamo gdje ima smisla - naprimjer za intuitivnu kontrolu jačine zvuka. Zaista, kada smo prvi put sjeli u Touareg ostali smo zatečeni kako veličinom ekrana tako i količinom informacija, ali Volkswagenu treba odati priznanje da je i u ovako inovativnom vozačkom okruženju zadržao poznatu osnovu ergonomije i logike korištenja svih sistema pa se zaista vrlo brzo možete navići na sve kontrole i brojne sisteme zabave i asistencije u vožnji.

Fokusiran na ljude i lakoću korištenja



Koristeći "Inovision Cockpit" provjerili smo kako vozač lako može prilagoditi sisteme za asistenciju, dinamiku vožnje i udobnost prema svom vlastitom ukusu i tako personalizovati svoj Touareg. Ovolike mogućnosti podešavanja otvaraju vrata svijetu u kojem se vozač i putnici više ne trebaju prilagođavati automobilu, nego se automobil prilagođava njima. Volkswagen Touareg je podešen nalik savremenom pametnom telefonu i lako se prilagođava ličnim potrebama putnika i vozača. Ovo je omogućeno novim visokim nivoom umreženih sistema i programa koji su kontrolisani putem digitalnih interfejsa i višefunkcionalnog volana.

Fuzija novih asistenata, dinamike vožnje i sistema udobnosti



Touareg pokreće najširi spektar sistema pomoći, dinamike vožnje i komfora koji su ikada integrisani u jedan Volkswagen. Ovo uključuje tehnologije poput "Night Vision" koja detektuje ljude i životinje u mraku pomoću termalne kamere za snimanje, "Traffic Jam" i "Roadwaywork Assisting Lane Assist" koji rade kao djelimično automatizovano upozorenje za upravljanje u vožnji pri brzinama do 60 km/h, , "Front Cross Traffic Assist" koji prepoznaje bočno nadolazeći saobraćaj ispred Touarega. Prvi put tu je i sistem aktivnog upravljanja na svim točkovima koji zaista čini veliku razliku i ovako velik automobil kao što je novi Touareg čini vrlo lakim za upravljanje i manevrisanje kroz uske prostore.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba


Novost je i sistem koji je najzaslužniji što smo na zavojitim cestama oko Kitzbühela ostali zatečeni kako Touareg agilno i vrlo okretno savladava zavoje te prenosi težište u vezanim zavojima u manirima mnogo manjih i nižih automobila. Stabilizacijska šipka koja je dodatno elektronski kontrolisana zavisno od načina vožnje i zavisno od vrste terena zaista čini veliku razliku te iako smo se već ranije uvjerili u prednosti ovog sistema na novom Porscheu Cayenne, iznova smo se uvjerili kako se nameće kao obavezan element na ovako velikim SUV-ovima. Dodatno, agilnost Touarega je istaknuta i zakretanjem zadnjih točkova koji se zavisno od brzine zakreću u smjeru kao i prednji ili u suprotnom smjeru. Rezultat je očit, pri visokim brzinama Touareg "pegla" zavoje kao po šinama, dok pri niskim brzinama ima vrlo mali krug okretanja i u uskom gradskom okruženju jednako dobro se snalazi kao, naprimjer, mnogo kompaktniji Golf.

Kada je sunce zašlo iza oštrih planinskih vrhova iznad Kitzbühela zaputili smo se
u istraživanje mogućnosti "IQ.Light - LED Matrix Headlight" sistema prednjih svjetala. Velika LED svjetla uz vrlo napredan sistem leća i senzora nude interaktivno dugo svjetlo koje prepoznaje druge automobile, ali i samo okruženje pa tako u offroad uslovima širi snop svjetala čak i pored auta, čineći vozaču pregled terena i situacije vrlo lakim. U gradskom okruženju snop se sužava i prilagođava drugim učesnicima u sobraćaju. Dodatno, tu je i "head-up" displej na vjetrobranu ispred vozača, koji je dobro odmjerene veličine i nudi obimne informacije od sistema asistencije, navigacije, kao i o brzini i stepenu prijenosa.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba


Pravi pilotski osjećaj Touareg nam je u noćnom druženju priredio uz projekciju slike s termalne kamere na mjestu aktivnog kokpita. Zahvaljujući ovoj tehnologiji vozač će u potpunom mraku lako vidjeti i prepoznati neosvijetljene pješake, predmete ili životinje, dok će i sistemi asistencije dodatno upozoriti vozača i prepoznati moguću opasnost. Upravo ovakvi sistemi su kao stvoreni za ceste koje su neuslovne poput onih u BiH te će vozačima koji dugo vremena provode iza upravljača skinuti veliki dio tereta "s leđa".

Najbolje od svega je što vozač sve ove sisteme u novom Touaregu doživljava zaista kao jednu cjelinu. Svi su jednostavno tu, umreženi preko nove centralne kontrolne jedinice i rade neprimjetno u pozadini i u službi ugodnog i sigurnog putovanja.

Znatno veći i prostraniji, ali i uprkos tome dosta lakši



Treća generacija Touarega je primjetno šira i duža od svog prethodnika. Nove dimenzije pozitivno utječu na proporcije, kao i na unutrašnji prostor. Povećanje dužine tako je rezultiralo značajnim povećanjem zapremine prtljažnog prostora koja je sa 697 narasla do čak 810 litara. Prtljag je zaštićen od pogleda pomoću prekrivača koji se električno uvlači po potrebi. Uprkos većoj dužini i širini, konstrukcija Touarega je izrađena od aluminija (48 posto) i visokotehnoloških čelika (52 posto) pa je u prosjeku 106 kg lakši od svog prethodnika.

Pokretan V6 motorima



Volkswagen će na početku ponuditi novi Touareg s efikasnim i snažnim V6 turbodizelskim motorom zapremine 3.0 litara. Tačnije, kod nas će biti ponuđen u dvije verzije i to sa 231 KS i u snažnijoj sa 286 KS, gdje oba motora ispunjavaju EU6 norme. Naknadno stiže 3.0 TSI V6 benzisnki motor sa 340 KS koji će slijediti 4,9 litarski V8 turbo dizel motor snage 421 KS.

Pored ovih motora, hibridni pogon s ukupnom snagom od 270 kW / 367 KS već je spreman za tržište u Kini, dok tačan datum lansiranja Touarega s plug-in hibridnim pogonom u Evropi još nije poznat.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba


U Austriji smo isprobali V6 TDI sa 286 KS koji će vjerovatno biti i najpopularniji izbor, i to sa razlogom. Vrlo je snažan te nudi odlične performanse, kako na zavojitim planinskim prevojima, tako i na krstarenju autoputem. Također, radi vrlo uglađeno, mada zasluge za izuzetu tišinu u kabini ipak idu primarno na račun vrlo kvalitetne zvučne izolacije i upotrebe kvalitetnih materijala. Također, uprkos odličnim performansama skoro 300 KS snažan turbodizelaš može biti vrlo skroman u potrošnji goriva pa tako prosjek potrošnje Touarega s ovim motorom po NEDC standardu iznosi 6,9 l/100 km.

Uvijek nosilac novih trendova i nove tehnologije



Prvi Touareg je predstavljen sada već davne 2002. godine i već tada je bio nosilac nove tehnologije u tada prilično novom segmentu. Ipak, trendovi su vrlo dinamični, pa je tako "offroad" karakter bio vrlo važan za prvu generaciju, ali kada je 2010. godine došlo vrijeme za drugu generaciju Touarega trendovi i želje kupaca su naglasak stavili na komfor.

Sada treća generacija Volkswagena Touareg ide korak dalje pa tako podiže nivo udobnosti, naprimjer novim masažnim sjedištima, za još jednu stepenicu, ali u fokus stavlja tehnologiju koja uz napredni "Inovision Cockpit" nudi maksimalnu povezanost i vrhunsku fuziju hardvera i softvera različitih sistema koji sve više omogućavaju djelimično automatizovanu vožnju i znatno povećavaju dinamiku - bez ugrožavanja udobnosti.

Volkswagenova SUV ofanziva



Novi Touareg je također još jedna prekretnica u najvećoj ofanzivi modela u historiji marke Volkswagen. Tako je sada ponuda SUV modela marke znatno obogaćena pa se sastoji od novog T-Roca, Tiguana, novog Tiguana Allspace u Evropi i Tiguana L u Kini, novog Atlasa u SAD-u i nove sestre modela Teramont u Kini te naravno potpuno novog Touarega koji sada ima veliku ulogu kako u ponudi SUV modela, tako i u ukupnoj ponudi Volkswagena, jer je sada sasvim opravdano dobio epitet perjanice marke.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba


Zaista, prostora, komfora i tehnologije mu za taj epitet ne nedostaje, a kada tome dodamo i vrlo uzorne vozne osobine i ukupan ugođaj dostojan prestižne limuzine, lako je Touareg posmatrati kao top model marke koji ima mnoštvo talenata za mnoštvo različitih kupaca.

U Bosnu i Hercegovinu novi Volkswagn Touareg stiže tokom jeseni ove godine, dok cijene za perjanicu ove marke na našem tržištu za sada još uvijek nisu poznate.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Kupio/la bih električni automobil:
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: