Avantura u Leipzigu
24

Vozili smo novi Porsche Cayenne: Luksuzniji, snažniji i svestraniji

D. B.
Porsche je nedavno osvježio i poboljšao svoj najuspješniji luksuzni SUV Cayenne, koji smo imali priliku upoznati u njemačkom Leipzigu i to u različitim uvjetima.

Novi Cayenne, kako ga nazivaju u Porscheu, donosi niz promjena, sada ima posebno izražajan i sportski izgled, prednji dio karakteriše kombinacija više zaobljenih krila, nove haube i prednjih svjetala, koja naglašava širinu automobila. Trodimenzionalno dizajnirana stražnja svjetla, "čiste" površine i novi stražnji branik s integrisanim držačem registarskih oznaka karakterišu stražnji dio novog Cayennea. Porsche je proširio paletu s tri nove boje, a lagani sportski paketi "štede" do 33 kilograma u slučaju Cayenne Coupea. Također, svaki kupac može estetski i dinamički konfigurisati novi Cayenne po svom ukusu i birati između niza 20, 21 i 22-inčnih felgi različitog dizajna.

Matrix LED prednja svjetla sada su dio standardne opreme, dok HD-Matrix LED prednja svjetla predstavljaju novu opciju. S dva HD modula i više od 32.000 piksela po prednjem svjetlu, njihova inovativna tehnologija blokira svjetlo dugog snopa za druge učesnike u saobraćaju s preciznošću piksela kako ih ne bi zasljepila. Svjetlina modula se može regulisati u više od 1.000 koraka ovisno od situacije u vožnji. Prilagođeni načini osvjetljenja povećavaju sigurnost, ali i udobnost u različitim situacijama vožnje.

Važno je istaći da Porsche sada standardno oprema Cayenne ovjesom s čeličnim oprugama uključujući Porsche Active Suspension Management (PASM), a novi amortizeri s tehnologijom s dva ventila omogućavaju optimizirane performanse u svim uvjetima vožnje. Konkretno, osigurana je udobnost pri malim brzinama, poboljšana je upravljivost tokom dinamičnog skretanja, kao i podrška pri naginjanju i uvijanju. Međutim, iskustvo u vožnji se može dodatno poboljšati pomoću novog prilagodljivog zračnog ovjesa s dvokomornom tehnologijom s dva ventila. Ovo unapređuje iskustvo vožnje, stabilizuje vozilo i pojednostavljuje upravljanje na putu i izvan njega u poređenju sa standardnim ovjesom i prethodnim modelom. Istovremeno prilagodljivi zračni ovjes poboljšava preciznost vožnje i performanse te smanjuje pomijeranje tijela tokom dinamične vožnje. Ovjes također omogućava i "oštriju" razliku između načina vožnje Normal, Sport i Sport Plus.

Kada je riječ o unutrašnjosti i tehnologiji, novi Cayenne dolazi s visoko digitaliziranim konceptom prikaza i upravljanja, kao s i pomenutom novom tehnologijom šasije.

"Radi se o jednoj od najobimnijih nadogradnji proizvoda u historiji Porschea", istakao je Michael Schatzle, potpredsjednik linije proizvoda Cayenne. HD-Matrix LED prednja svjetla pružaju osvjetljenje puta prilagođeno svakoj situaciji u vožnji, sistem kvalitete zraka flitrira zagađivače u unutrašnjosti, dok su prvi put u historiji suvozači dobili vlastiti infotainment display.

Svojim opsežno unaprijeđenim dizajnom i snažnijim motorima, Cayenne naglašava svoju kandidaturu za najviše sportski automobil u svom segmentu.

Porsche je integrisao potpuno redizajnirani koncept prikaza i upravljanja u slučaju novog Cayennea. Novi Porsche Driver Experience, prvobitno uveden dolaskom Taycana, fokusiran je na vozača i optimizira rad. Funkcije koje vozač koristi često smještene su direktno na upravljaču ili neposredno pored njega. Primjera radi, poluga koja se nalazi lijevo iza upravljača sada ima dodatne funkcije za upravljanje sistemima za pomoć vozaču. Ručica automatskog mjenjača kod novog Cayennea nalazi se na desnoj strani iza upravljača, čime je oslobođen prostor na novoj centralnoj konzoli, a iskorišten je za odlaganje sitnica i novi kontroler klima uređaja koji je smješten u elegantni crni panel. Velike i lako pristupačne kontrole u kombinaciji s mehaničkim dugmadima za klima uređaj te haptičkim kontrolerom jačine zvuka donose profinjeniji izgled i optimalnu upotrebljivost.

Novi Cayenne je dobio redizajnirani kokpit koji prvi put uključuje potpuno digitalnu 12,6-inčnu instrument tablu zakrivljenog dizajna i s promjenjivim opcijama prikaza. Optimizirani head-up display dostupan je opciono, dok se standardni 12,3-inčni centralni Porsche Communication Management (PCM) display neprimjetno integriše u novu armaturnu poču i pruža pristup svim relevantnim funkcijama vozila. Aplikacije kao što su Spotify i Apple Music pružaju optimalnu povezivost u novom Cayenneu, koji je prvi put dostupan i s 10,9-inčnim ekranom za na strani suvozača. Ovaj ekran je obogatio iskustvo putnika na prednjim sjedištima tako što prikazuje podatke o performansama, omogućava odvojen pristup kontrolama infotainment sistema, a na određenim tržištima nudi i mogućnost streamovanja videa tokom putovanja. Međutim, zbog specijalne zaštite vozač ne može vidjeti ovaj ekran, tako da ga ne ometa u vožnji.

Recimo i da je Porsche uveo novi sistem za kvalitet zraka, tako da Cayenne koristi prediktivne navigacijske podatke pomoću kojih detektuje da se približava ulazu u tunel te automatski aktivira recirkulaciju zraka. Opciono, senzor može detektovati nivo sitnih čestica prašine u zraku te ih "provući" kroz filter i nekoliko puta ukoliko je to potrebno. Pored toga, jonizator uklanja mnoge zagađivače iz zraka, što je posebno korisno osobama koje pate od alergija.

Vozaču je na raspolaganju sveobuhvatan niz novih i optimiziranih pomoćnih sistema koji uključuju Evasion Assist, promoć pri skretanju i poboljšani Porsche InnoDrive kao dio adaptivnog tempomata. To znači da je novi Cayenne sada još bolji u pomaganju vozaču u eventualnim opasnim situacijama, ali i u saobraćajnim gužvama na cestama i autoputevima.

Unaprijeđeni i snažniji motori, brže punjenje i veći domet E-Hybrida

Kupci novog Cayennea u Evropi moći će birati između tri različite verzije motora. Unaprijeđena verzija 4,0-litarskog V8 biturbo motora koju je razvio Porsche zamjenjuje prethodni V6 motor u novom Cayenneu S, a razvija 474 KS i 600 Nm obrtnog momenta, što je više za 34 KS i 50 Nm u odnosu na prethodnika. SUV i SUV Coupe ubrzavaju od 0 do 100 km/h ua 4,7 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 273 km/h. Cayenne se nudi i s optimiziranim 3,0-litarskim V6 turbo motorom koji isporučuje 353 KS i 500 Nm, što je 13 KS i 50 Nm više nego ranije.

Upravo ovaj 6-cilindrični motor predstavlja bazu pogona modela Cayenne E-Hybrid. U kombinaciji s novim električnim motorom snaga je povećana na 176 KS, kombinovana snaga je "porasla" na 470 KS. Povećan je i kapacitet baterije sa 17,9 na 25,9 kWh, čime je omogućen električni domet do 90 kilometara, naravno, ovisno o paketu upreme. Novi 11kW punjač skraćuje vrijeme punjenja na odgovarajućem izvoru napajanja na manje od dva i po sata i to uprkos povećanju kapaciteta baterije. Optimizirani modovi vožnje modela E-Hybrid povećavaju efikasnost vozila.

Moćan i udoban na cesti, sposoban na off-roadu

Da bismo bolje upoznali novi Cayenne posjetili smo Porsche Experience Center u Leipzigu, impresivan kompleks u čijem okruženju se nalaze testni poligoni, testna staza, ali i Porscheova fabrika. Naš izbor je bio Cayenne S, koji smo vozili na odabranoj cestovnoj ruti, potom na pomenutoj stazi, a onda smo krenuli i u off-road avanturu. Tokom vožnje je cilj bio steći iskustva o novom Cayenneu koja se odnose na udobnost i ugodnost putovanja, upravljivost, snagu, agilnost, okretnost u uskim ulicama naselja i druge karakteristike, a utisak je impresivan i na nivou onoga što ovaj model tradicionalno nudi svojim kupcima, uz naravno podizanje letvice na nešto viši nivo. Na stazi je pokazao svoj sportski duh i dokazao da i on može biti itekako zabavan dok "lomi" zavoje i oslobađa svu snagu na pravcima, a demonstrirana je i njegova zaustavna moć u testu kočenja.

Off-road dio prezentacije obavljen je na području nekadašnjeg vojnog poligona za trening, a uključivao je vožnju makadamskim putem, prolazak kroz duboki pijesak, savladavanje visokih uspona, strmih spuštanja i bočnih nagiba, kao i prelazak preko teškog kamenitog terena na kojem je Cayenne ostajao na dva točka nastavljajući se kretati. Tom prilikom je korišten mod vožnje Off-Road uz odabir terena Rocks, kao i sistem Hill Assist. Off-road avantura završena je prolaskom kroz vodu, a suvišno je i spominjati da je Cayenne sve izazove savladao elegantno i s lakoćom.

Recimo i da je ovaj poligon dom brojnih različitih životinja, kao i nekoliko miliona pčela koje Porsche koristi za proizvodnju meda.

Dostupnost u BiH

Novi Cayenne će biti dostupan i kupcima u BiH, no zasad nema zvaničnih informacija. Detalji će biti poznati nakon promocije modela u našoj zemlji, koja će biti održana 27. jula.

Kao što je već saopćeno, osnovni Cayenne će u Njemačkoj koštati 89.097 eura, dok se prve isporuke očekuju početkom ljeta.

Komentari
Elvir će