Vozili smo Mercedes-Benz S650 Maybach: Umjetnost luksuza i prestiža

Vozili smo Mercedes-Benz S650 Maybach: Umjetnost luksuza i prestiža
142
E. Z.
24.3.2020. u 15:35
39
komentara
142

dijeljenja
1/52
2/52
3/52
4/52
5/52
6/52
7/52
8/52
9/52
10/52
11/52
12/52
13/52
14/52
15/52
16/52
17/52
18/52
19/52
20/52
21/52
22/52
23/52
24/52
25/52
26/52
27/52
28/52
29/52
30/52
31/52
32/52
33/52
34/52
35/52
36/52
37/52
38/52
39/52
40/52
41/52
42/52
43/52
44/52
45/52
46/52
47/52
48/52
49/52
50/52
51/52
52/52
Svaki auto koji vozimo i testiramo želimo i volimo voziti što više i upoznati što bolje. Ovaj put stigao nam je auto koji i nismo toliko željeli voziti, nego biti voženi u njemu. Ipak mu je to i primarna namjena. Naravno, ipak se nismo oduprijeli iskušenju da uz komfor zadnjih fotelja Maybacha isprobamo i snagu moćnog V12 motora.
U biranom društvu superluksuznih automobila samo nekoliko je marki opstalo u svim raznim fazama kroz koje je prošla autoindustrija u svom vijeku, a jedno od najcjenjenijih svakako je i Maybach. Marka koja već neko vrijeme egzistira kao posebna linija modela Mercedes-Benza i dalje je sinonim za skupe, luksuzne i prestižne automobile, a priliku da isprobamo najsnažniju i najprestižniju S klasu s ovom posebnom značkom nismo mogli propustiti.


Koliko god pokušali svaki auto gledati "istim očima", kada smo došli po Maybach teško je bilo oduprijeti se osjećaju da u najmanju ruku nismo prikladno obučeni. Ipak, limuzina namijenjena direktorima megakorporacija i predsjednicima bogatih zemalja i mora ostaviti takav utisak. Duža od 5,4 metra crna limuzina uz obilje hroma i s velikim 20-inčnim točkovima uspijeva biti elegantna i skladna, ali u isto vrijeme budi i strahopoštovanje. Uz nedavno dizajnersko osvježenje Maybach s novom maskom izgleda još moćnije pa nam se činilo da samo nedostaju zastavice na prednjim blatobranima.

Suštinski gledano, dizajn je jednak standardnoj S-Klasi, ali u isto vrijeme teško je zamijeniti Maybach za standardni model te na tome zaista treba odati priznanje dizajnerima. Luksuz i prestiž jednostavno se otkrivaju sa svakog centimetra, ali Maybach to čini vrlo suptilno i uglađeno. Da je riječ o posebnom automobilu najviše otkriva profil gdje pažnju plijene velika zadnja vrata i raskošno međuosovinsko rastojanje koje je punih 20 cm duže nego kod standardne S-Klase.



Ipak, tek unutra Maybach otkriva zašto je poseban i koliko je drugačiji od S-Klase. Za razliku od svih drugih automobila prvo posežemo za ručkom zadnjih vrata. Velika i teška vrata otvaraju se pod širokim uglom, a odmah vas zapahne miris kvalitetne Nappa kože kojom je obilno obložen doslovno svaki centimetar unutrašnjosti. Već tu prestaju sličnosti s automobilima za obične smrtnike. U prostranom i raskošnom zadnjem dijelu Maybacha samo su dvije fotelje, a od prvog trenutka kada sjednete u njih postane jasno koja je namjena ovog automobila i da je vozač ovdje ipak manje bitan.

Mekane fotelje nazad uz dodatne jastuke presvučene alcantarom djeluju zaista terapijski, a bezbrojne mogućnosti podešavanja i obilje prostora učinit će da nađete tako ugodan položaj da jednostavno nećete htjeti napolje. Putnici nazad u suštini imaju potpunu kontrolu nad svojim ugođajem vožnje pa mogu pomjeriti prednje sjedište kako bi dobili maksimalnu količinu prostora za noge, a onda mogu u potpunosti ispružiti i donji dio fotelja za gotovo ležeći položaj.



Posebne ekskluzivne fotelje dodatno su unaprijeđene sistemom grijanja i hlađenja, dok potpun komfor i ugođaj vožnje u prvoj klasi nudi Command remote mogućnost upravljanja svim funkcijama infotainment sistema sa zadnjih sjedišta, gdje se podrazumijeva i zasebni Thermotronic klima uređaj za zadnja sjedišta. Uz to "first-class" konzola između fotelja krije dva velika preklopna stolića, dok između naslona duboki frižider može smjestiti tri boce šampanjca, ili možda Courvoisiera, taj detalj je ipak ostavljen na izbor vlasniku.

Stvari koje će zanimati samo šofera

Kada su se oči malo navikle na sav taj raskoš i mekoću materijala htjeli smo provjeriti kako je to u vožnji. Malo smo sumnjičavo gledali u ogromne 20-inčne felge sa sportskim gumama profila 35. Ukratko, loše gradske i prigradske ceste, baš kao i ležeći policajci, nestaju uz pomoć magije pod imenom "Magic Body Control". Ovaj napredni sistem koristi dvije male kamere iza vjetrobranskog stakla kako bi mogao skenirati do 15 metara puta koji je ispred automobila. Sistem tako dobija informacije o visini neravnina na putu te zatim daje informacije ovjesu s aktivnom hidraulikom kako bi se podesio na idealan način za upijanje tih neravnina na cesti. U praksi to znači da u Maybachu imate osjećaj vožnje na letećem tepihu, a sve neravnine upija s takvom lakoćom i uglađenošću da opuštanje na zadnjim foteljama ne bude ometeno. Naravno, jednako je ugodno i vozaču koji također ima ugodna sjedišta i to s dodatnom Energizing funkcijom tople masaže kičmenog stuba.

Samo vozačko okruženje vrlo je poznato te u suštini jednako onom u S-Klasi ali i ostalim aktuelnim modelima Mercedes-Benza. Naravno, jednako je sve dok, naprimjer, ne pogledate koliko je sati pa na analognom satu pročitate i ime IWC Schaffhausen. Prestižna je to marka satova kod koje najjeftiniji ručni modeli koštaju 10-ak hiljada eura, dok njihov najpoznatiji model Big Pilot košta oko 35 hiljada eura. U Maybachu je to samo jedan od luksuznih detalja.

Ipak, uz sve moguće "igračke" i luksuz najviše nas je zanimao moćni V12 motor koji je ujedno i najsnažniji motor u ponudi za Maybach. Pritisak na dugme start budi 6-litarski biturbo uz karakteristično duži start. Naravno i sam start motora je uglađen i tih pa je teško na prvu povjerovati da vam je na raspolaganju čak 630 KS i nevjerovatnih 1.000 Nm okretnog momenta. U normalnom načinu rada V12 pokazuje zašto su ovakvi motori uvijek bili pravi izbor za ovakve vrhunske limuzine. Koliko je nevjerovatno tih i miran, lako je pomisliti čak i da je Maybach pokretan elektromotorom. Ipak, na dodir papučice gasa dugačka crna limuzina ubrzava kao supersportski auto. Sprint do 100 km/h traje malo više od 4 sekunde, a najimpresivnije je kako visoke brzinske prosjeke održava s nevjerovatnom lakoćom. Nestvarna zvučna izolacija čini da putnicima i vozaču i ova žestoka ubrzanja djeluju vrlo opuštena te je s Maybachom zaista lako prekoračiti ograničenja brzine.



Za sve oni koji od V12 žele ipak i malo sportskih nota, Mercedes-Benz je ponudio i sportski način rada motora i ovjesa. Koliko god nam se to činilo suvišnim, ipak je bilo lijepo čuti svih 12 cilindara pod punim opterećenjem i s otvorenim "ventilima" u ispuhu.

Za auto koji košta kao 4-5 prosječnih stanova i njegovog vlasnika teško da je bitan podatak o potrošnji goriva, ali nama običnim smrtnicima prosjek od fabrički obećanih 18 litara na 100 kilometara u gradskim uslovima izgleda jednako zanimljiv kao i podatak o ubrzanju. Istina, lako će on potrošiti i dosta više, ali koga briga.

Na kraju, logično je zapitati se kome je uopšte potreban Maybach i da li zaista "obična" S-Klasa nije dovoljna za sve prestižne potrebe. Naravno da nije stvar suštinske potrebe, nego prestiža i luksuza, baš kao ni što luksuzne jahte i poslovni mlaznjaci nisu stvar nužde i potrebe. Na kraju krajeva, Mercedes-Benz je rezultatima linije modela Maybach prilično zadovoljan te je u prosjeku jedna od deset prodanih S-Klasa isporučena u verziji Maybach. Sličan stav ima i ovlašteni prodavač Mercedes-Benza, kompanija Star-Centar iz Živinica, koja je uz ovaj prestižan Maybach i u našoj zemlji našla put do brojnih kupaca jednako skupih i ekskluzivnih AMG i Mercedes modela. Ovo jednostavno nije onaj članak u kojem razmatramo cijenu i racionalne kriterije. Nakratko smo zavirili u svijet elite koji većini nas nije dostupan i to podijelili s vama.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Mercedes-Benz S 650 Maybach
Cijena testnog modela s opcijama: 456.027 KM - Star-Centar d.o.o. Živinice

Motor: 12-cilindrični, V konfiguracije, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed uzdužno. Radna zapremina 5.980 ccm, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 463 kW – 630 KS pri 5.000 obr/min. Najveći obrtni moment 1.000 Nm od 2.300 do 4.200 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko zadnje osovine, 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila, gume dimenzija 245/40 R 20 (Goodyear Eagle F1).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 4,3 s. Najveća brzina - 250 km/h. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 18,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 9,3 l/100 km, kombinovano 12,7 l/100 km. Prosječna emisija CO²: 289 g/km.

Dimenzije: Dužina – 5.462 mm, širina – 1.899 mm, visina – 1.498 mm. Međuosovinski razmak – 3.365 mm. Zapremina prtljažnika od 500 litara. Masa praznog automobila – 2.285 kg. Najveća dozvoljena masa – 2.820 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 80 litara.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Metalik boja, Designo kožna sjedišta Exclusive Semianilin seiden bež /titan siva pearl, obloga krova u crnoj boji presvučena Dinamica mikrofaser materijalom, Designo klavir lak linija u crnoj boji, 20-inčne Maybach felge, paket za integraciju pametnih telefona, priprema za Mercedes-Benz link, Apple CarPlay, Android Auto, First-Class fond sa srednjom konzolom između zadnjih sjedišta, Driving Assistance Plus paket za pomoć u vožnji, zračni jastuci za zadnja sjedišta, frižider između zadnjih sjedišta, dupli držač za čaše, klimatizirana sjedišta za vozača, suvozača i putnike nazad, panoramski klizni krov, 7G-Tronic mjenjač, paket komfornih sjedišta naprijed s Energizing funkcijom, Touchpad, stolovi za zadnja sjedišta, ekskluzivna sjedišta, head-up display, kontrola pritiska u gumama, Magic Body Control, sistem Command Online, sistem praćenja saobraćajnih znakova, aktivni sistem ograničenja brzine, Thermotronic klima uređaj naprijed i nazad, toplinska i zvučna izolacija sa zaštitom od UV i infracrvenog zračenja, asistent za noćnu vožnju, Burmester Surround audiosistem #d sa 27 visokokvalitetnih zvučnika ukupne snage 1.570 Watti, Command remote control za zadnja sjedišta, Magic Vision Control grijanje sistema za pranje vjetrobranskog stakla, servo pritvaranje vrata i poklopca prtljažnika, ambijentalno osvjetljenje u 64 boje, bežično punjenje telefona naprijed i nazad, grijanje tečnosti za brisače, isključivanje pojedinih cilindara motora za smanjenje potrošnje, adaptivna kočna svjetla, Active Lane Assist, električno podešavanje zadnjih sjedišta s funkcijom memorije, Easy Adjust komforni nasloni za glavu vozača i suvozača, električne zavjese za zadnja stakla, Keyless GO, Handsfree accses sistem, Air-Balance paket, Multibeam LED svjetla uključujući Ultra Range dugo svjetlo, paket komfornih sjedišta nazad s multikonturnim sjedištima, individualni sistem za zabavu na zadnjem sjedištu, dvije slušalice nazad, aktivni poklopac motora za zaštitu pješaka, paket memorije za prednja sjedišta, alarm, sistem za parkiranje sa 360 kamerom...
Prijavi grešku


Komentari (39)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...