Auto testovi
103

Vozili smo Ford Mustang: Konji, avioni i daleki horizonti

Piše: E. T.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Prvo sam razmišljao o sjevernoameričkim divljim konjima i lovačkom avionu P-51 iz Drugog svjetskog rata koji su početkom šezdesetih godina poslužili kao inspiracija za nastanak jednog od najpoznatijih američkih automobila. Sjetio sam se i McQueenove jurnjave u filmu Bullitt i na kraju pomislio kako bi bilo lijepo s Mustangom krenuti običnim cestama iz New Yorka prema San Franciscu.

Neplaniran aktivni odmor od testova u kojima glavne uloge u većini slučajeva imaju obični konfekcijski (sve bezličniji) automobili počeo je s dugim posmatranjem šestog izdanja jedne od istinskih američkih automobilskih ikona čija me izvanredno dizajnirana "old school" karoserija, pored istinitih priča i legendi, na kraju ponajviše asocirala na otvorene ceste koje nestaju u titravim dalekim horizontima.

Crven, nizak, širok, razmetljiv, arogantan, nekako zahuktan i dok stoji... Kao da mi se podrugljivo osmjehuje, ali uzvraćam mu istom mjerom razmišljajući usput kako su u Fordu davnih šezdesetih godina na izvanredan način sa sebe skinuli etiketu proizvođača koji u ponudi ima samo konzervativne modele za kupce u poznim godinama. Šetam oko niske karoserije „Ferrarija za siromašne“, mijenjam perspektivu, tu i tamo čučnem i sjetim se priča koje sam negdje pročitao o reakciji okoline koju Mustang izaziva gdje god da se pojavi. Raj za sve koji vole da budu viđeni, pakao za one druge.

Naravno da nema srednjih nosača krova i okvira oko niskih prozora, ali tu su monumentalni zadnji nosači krova i još monumentalniji ispupčeni poklopac motora dužine Smarta zaokružen niskim prednjim blatobranima koji su skoro pa uski uporede li se sa zadnjim blatobranima (čije je prisustvo neizbježno u retrovizorima) ispod kojih su smještene gume raskošnih dimenzija Pirelli P Zero. Obećavajuće. Onda ga posmatram ravno s boka i pomalo sam zatečen činjenicom da su nasloni prednjih sjedišta mnogo bliži zadnjoj osovini automobila kojem su, vizuelno, jedini pravi konkurenti Chevy Camaro i Dodge Challenger.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Zaključno s aluminijskom pločicom ispred suvozača (na kojoj ispod konja u galopu piše „Since 1964“) mnogo je izvanredno dizajniranih retro detalja u kabini koji podsjećaju na Fordovu uspješnu priču koja traje više od 50 godina. S konfiguracijom sjedišta 2+2 i krovom koji tone odmah iza glava vozača i njegovog suvozača jasno je da i u ovom klasičnom GT automobilu ima dovoljno mjesta samo na prednjim sjedištima, jer zadnja dva sjedišta mogu poslužiti da se na njih eventualno spuste jakne. Koga briga! S bogatom opremom (zaključno s vrhunskim audio-sistemom Shaker) i naglašeno udobnim, grijanim i hlađenim prednjim sjedištima koja solidno drže tijelo u zavojima, dvije osobe s ovim Mustangom mogu krenuti na „TransAm“ putovanje bez ikakve zadrške. Ako želite, Ford u ponudi ima i sportska sjedišta koja proizvodi Recaro.

Prije polaska prema horizontima dadoh sebi za pravo da pomislim kako je šteta što na prednjim blatobranima nedostaje uglačana oznaka 5.0 s kojom bi priča o slobodnom galopirajućem konju bila upotpunjena V8 motorom, jer Mustang izvorno nije nastao zbog Evropljana. Istina, u kombinaciji s proevropskim 2,3-litarskim četverocilindarskim turbo motorom, koji je neznatno oslabljen u odnosu na opciju koja se ugrađuje u Focus RS, performansi nije nedostajalo, a znatno lakši nos bolje se snalazio u zavojima čiji su radijusi (zajedno sa širinom ceste) nepoznanica u Sjevernoj Americi.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Američki piloti u Drugom svjetskom ratu voljeli su lovački avion P-51 Mustang onoliko koliko ga nisu voljeli njemački piloti u grozničavom lovu na američke bombardere B-17. Svi koji su letjeli u P-51 hvalili su njegove karakteristike, brzinu, okretnost i spremnost na opraštanje grešaka. Slično je i sa šestom generacijom Fordovog istoimenog Fastbacka.

Davno je prošlo vrijeme kada su američki „muscle“ automobili nazad imali krute osovine i uzdužne lisnate opruge, što ih je u zavojima činilo potpunim gubitnicima u odnosu na nekolicinu tadašnjih evropskih sportskih perjanica. Odličan balans između osovina, neovisan ovjes, adekvatno podešeni amortizeri i ranije spomenute 19-inčne Pirelli gume Mustangu osiguravaju odličnu upravljivost (čak i na mokrim podlogama), a vozaču ostaje da nakon početnih inhibicija/predrasuda prihvati činjenice da će dugi nos automobila poslušno pratiti naredbe s direktnog upravljača i da zadnja osovina ima sasvim dovoljno potencijala da bezbolno izađe na kraj s 317 konjskih snaga koje u kombinaciji s ručnim 6-stepenim mjenjačem od početka do kraja ne gube dah.

Ne znam kako bi se Mustang ponašao na cestama koje su prekrivene snijegom (jedan od četiri radna programa predviđen je upravo za takav scenario), ali znam da je uz hladnu glavu i osnovno poznavanje zakona fizike i tehnike vožnje koju traže automobili sa zadnjim pogonom, definitivno, najzabavniji u radnom programu „Race“ koji isključuje podršku sistema za kontrolu trakcije. Ako insistirate, znate proceduru i pri tome imate dovoljno prostora za manipulisanje s 4,78 metara dugim automobilom, Mustang će vas velikodušno počastiti spektakularnim nadupravljanjem koje je praćeno bukom i zadimljenim gumama. U svim ostalim situacijama nema drame, a prijanjanje u zavojima (i bez podrške struje) mnogo je bolje i preciznije od prijanjanja koje nudi većina današnjih automobila s pogonom preko bilo koje osovine.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ako bih ga na kraju pustio ispred Challengera, moj tamnosivi ili tamnozeleni Mustang Fastback, koji je u međuvremenu prošao kroz tretman minornog „zatezanja bora“, morao bi biti V8 s ručnim mjenjačem. Isključivo zbog zvuka koji proizvodi, motor s četiri cilindra u priči koja uključuje tradicionalne vrijednosti, puste ceste i daleke horizonte jednostavno nije dovoljan.

Osnovni podaci o automobilu: Ford Mustang Fastback 2.3 EcoBoost Osnovna cijena: 85.986 KM Cijena s opcionom opremom: 95.500 KM

Motor: smješten naprijed, četiri cilindra, četiri ventila po cilindru, benzinski, turbopunjač, međuhladnjak, direktno ubrizgavanje. Radna zapremina 2.261 ccm. Maksimalna snaga 233 kW – 317 KS pri 5.500 obr/min. Maksimalni obrtni moment 432 Nm pri 3.000 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na zadnje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge prečnika 19 inča, gume 255/40 R19 (Pirelli P Zero).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 5,8 s. Maksimalna brzina - 233 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 9,4 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 10,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 6,8 l/100 km, kombinovano 8 l/100 km. Zapremina rezervoara – 59 lit. Prosječna emisija CO2 179 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina – 4.784 mm. Širina - 1.916 mm. Visina - 1.381 mm. Međuosovinski razmak – 2.720 mm. Prtljažnik 408 litara. Masa praznog vozila – 1.655 kg.