FOTO+VIDEO / Vozili smo 508, novi Peugeotov laureat
Nakon što je na pariškom sajmu automobila Peugeot predstavio novi 508, bilo je jasno da sa njim namjerava na neočekivan način zamjeniti dva modela, i to prilično popularnu 407-icu i nešto manje popularnu 607-icu.
Prvi "živi" kontakt predstavnici šire javnosti, a tako i novinar našeg portala, sa novim Peugeotom 508 imali su u Španiji, gdje je u okruženju zamamnih krajolika i plaža Costa Blance do pravog izražaja došla elegancija ali i same proporcije novog modela. Također, Alicante kao jedan od najbrže rastućih gradova u Španiji je bio i simbolički adekvatan za prezentaciju 508-ice, sa kojom Peugeot planira veliki dio svog daljenjg razvoja.
Novi model za dvije klase Peugeot, kao i ostali francuski proizvođači, uvijek je imao bogatu ponudu većih trovolumenskih modela, ali su istovremeno imali i problem diskutabilnog imidža, koji se pogotovo u E segmentu teško nosio sa uspješnom njemačkom konkurencijom.
Zadnja generacija Peugeotovih modela među porodičnim i poslovnim limuzinama koju su predstavljali 407-ica i 607-ica doživjela je priličan procvat i uspjeh, ali je to i dalje bilo nedovoljno u globalnom pogledu.
Stoga se Peugeot odlučio na prilično drastičnu promjenu strategije, te je sa novim 508 doslovno "stopio" dva automobila u jedan, zbog čega je opravdano proglašen nasljednikom i 407-ice i 607-ice.
Drastično povećanje dimenzija, kada ga uporedimo sa 407-icom, kod Peugeota 508 u svakom slučaju će imati pozitivan efekt. Tako će promišljenim proporcijama i ponudom prostora vrlo lako privući kupce 407-ice i sličnih modela, ali će ujedno biti i dovoljno velik da se nosi sa njemačkim starosjediocima kao što su E-Klasa ili A6. Sličan potez je još davno napravio Volkswagen sa Passatom, koji je svojom dužinom uvijek bio iznad prosjeka klase, a upravo to je bio jedan od razloga njegove velike popularnosti.
Također, zahvaljujući ovom pristupu novi 508 nema tako direktno breme prethodnog modela i njegovog ugleda, te namjerava snažno krenuti u osvajanje srca ljubitelja automobila koji žele u jednom modelu pronaći spoj dinamičnosti i elegancije, sa praktičnošću velikih limuzina.
Izgled dostojan visokog statusa i proporcija Peugeot 508 uz raskošne dimenzije, i jednako raskošnu ponudu prostora u ovu "prelaznu" klasu donosi estetsko osvježenje, i tek tu zaista briljira i u potpunosti baca u sjenu klasici podređenu konkurenciju. Također, u cijeloj ponudi Peugeota upravo 508-ica donosi jedan novi dizajnerski pravac, sa kojim u prošlost odlazi poznato rješenje oblikovanja prednje maske i "mačkastih" svjetala. Naravno, tema ostaje slična, ali ako je suditi prema 508-ici od sada će Peugeoti izgledati znato ozbiljnije, dorečenije, i svrsishodnije.
Prednji dio, tako, uživo izgleda još i bolje nego na fotografijama, a dašak ekskluziviteta je primjetan i zbog činjenice da je ovakvo rješenje prije koji mjesec bilo rezervisano isključivo za avangardni i konceptni model SR1. Uz izgled prednji dio se ističe i NEO (New Efficiency Optics) tehnologijom svjetala, a zahvaljujući kojem je efikasnost i pokrivanje snopa halogene sijalice povećano za čak 30 posto. Ujedno, ovo rješenje ima i svoje estetske vrijednosti, jer je omogućen originalan izgled samog sjenila, koje sada podsjeća na oko mačke.
Svoje raskošne proporcije Peugeot 508 pokazuje u punom sjaju na bokovima, a provjerena kombinacija izraženih blatobrana sa dugačkim poklopcem motora i kupeovskom linijom krova u vožnji izgledaju još impresivnije nego u sajamskom okruženju. Novost je i zadnji dio koji uz elegantno oblikovan poklopac prtljažnika ističu i atraktivna LED svjetla, a koja su oblikovana po uzoru na ona sa modela 308 CoupeCabriolet.
Iako je elegantan i atraktivan u svakom svom detalju, lako je primjetiti da je kod 508-ice izostala avangarda tako svojstvena francuskim proizvođačima. Jedan od glavnih razloga je činjenica da su u Peugeotu vrlo svjesni da je za pravi globalni uspjeh neizbježna i doza konzervativnosti, pogotovo kada se veliki dio prodajnih planova zasniva na proboj enormnog kineskog tržišta automobila.
Dinamičniji i sposobniji od bilo kojeg prethodnika Bez obzira koga smatrali za prethodnika Peugeota 508, nakon prvih vožnji po zavojitim cestama oko Alicantea uvjereni smo da ih je sve nadmašio barem za pola koplja. Isrcpan rad inžinjera na razvoju ovjesa sa dvostrukim ramenima naprijed, pogotovo je primjetan na prestižnijoj GT verziji koja je orijentisana vozačkim užicima.
Također, značajno povećanje dimenzija lako je osjetiti i iza upravljača, pa 508 bez pogovora ostavlja utisak vožnje velikog, luksuznog i sigurnog automobila. Također, neminovno je bilo da dodatna težina smanje količinu povratnih informacija sa ceste, ali ujedno treba biti jasno da je 508 namjenjen prije svega ugodnoj vožnji.
Iako je kao i kod ostalih savremenih automobila ovih proporcija sama količina povratnih informacija sa ceste oskudnija, nivo prijanjanja kod 508-ice je zavidno visok, a dodatni centimetri u međuosovinskom rastojanju čine ga jednim od najneutralnijih automobila u klasi.
Raskošna ponuda motora i opreme prate obećavajući izgled
Kao što je i objavljeno prilikom svjetske premijere u Parizu, Peugeot 508 će kupce mamiti i bogatom ponudom motora, pa tako dizelska ponuda od pet motora počinje sa 1,6 e-HDi FAP motorom od 112 KS i 285, a završava sa 2,2 litarskim HDi-jem od 204 KS i 450Nm, koji ujedno predstavlja i najsnažniju verziju ovog modela. Ponuda benzinskih modela je nešto skromnija, te se sastoji od 1,6-litarskog atmosferskog motora od 120 KS, te 1,6 turbobenzinskog motora od 156 KS. Iz Peugeota su u pogledu skromnije ponude benzinskih motora istakli kako će naknadno biti uvršteni i snažniji benzinci, ali ujedno im to ne predstavlja prioritet kod 508-ice jer smatraju da nema dovoljno tržišnog zanimanja za opravdanje takvih motora u ponudi.
U praksi je 2,2-litarski dizelaš ostavio najbolji utisak, prije svega zbog raskošnog obrtnog momenta koji se odlično nosi sa težom karoserijom, dok je jedino razočarenje bio 6-stepeni automatski mjenjač koji definitivno neće biti izbor vozača željnih dinamične vožnje. U poređenju sa konkurencijom koja nudi značajno brže i efkiasnije mjenjače sa dvostrukim kvačilom Peugeotov EGC djeluje da mu ipak treba izvjestan proces dorade.
Nivo opremljenosti 508-ice je na očekivano visokom nivou, te kroz tri paketa opreme Access, Active, Allure i GT mogu biti zadovoljeni svi ukusi i prohtjevi. Iako je prestižni GT paket najpoželjniji, već Access nivo opremljenosti nudi sve što je treba očekivati u savremenom automobilu ove klase. Pored same opremljenosti, 508-ica u unutrašnjosti prije svega oduševljava ugođajem visoke klase, koji se potaknut kako ponudom prostora tako i samim uređenjem i kvalitetom materijala. Za razliku od prethodnika, nivo završne obrade djeluje značajno bolji, te se u poređenju sa njemačkom konkurencijom 508-ica zaista nema čega stidjeti.
Na zadnjim sjedištima prostorni raskoš je potaknut činjenicom da i uz elegantnu padajuću liniju krova ostaje sasvim dovoljno mjesta za glave putnika, a bez obzira da li je riječ o limuzinskoj ili karavanskoj SW verziji, 508-ica donosi i raskošan prtljažni prostor. Tako trovolumenski 508 raspolaže sa 545 litara velikim prtljažnikom, dok 508 SW sa 660 litara zapremine u prtljažniku ispunjava sve želje na dugačkim putovanjima. Također, u poređenju sa 407-icom koja je imala sasvim pristojan prtljažnik, 508-ica je bolja za preko 100 litara zapremine, čime se dodatno ističe njena pripadnost većoj klasi.
Iz Francuske i Kine u pokoravanje cijelog svijeta Iako su iste namjere imali i sa prethodnim modelima, Peugeot tek sa 508 ima jasne ambicije i planove o pravom globalnom uspjehu. Tako su nam u Španiji jasno istakli da direktnim rivalima smatraju VW Passat, Audi A4 i Ford Mondeo, ali i to da Kina u tom globalnom planu ima zaista veliku ulogu. Tako će se Peugeot 508 proizvoditi isključivo Kini sa potrebe kineskog tržišta, te u Francuskoj za potrebe ostatka svijeta. Sami produkcijski planovi od 300 proizvedenih modela dnevno u Kini i 600 primjeraka dnevno u Francuskoj govore dovoljno da Peugeot zaista očekuje mnogo od 508-ice. Sa takvim planom do 2012. godine Francuzi bi trebali da prodaju 200.000 primjeraka 508-ice, od toga 115.000 u Evropi, i 85.0000 u Kini.
Još jedan od glavnih aduta 508-ice bi trebala biti i dobro odmjerena cijena, pa i uz raskošnu ponudu prostora i opreme, najpristupačniji benzinski model bi u Evropi trebao koštati 23.000 Eura, dok bi sa cijenom od 24.500 eura trebao biti jednako pristupačan i osnovni dizelski model. Za one koje budu željeli raskošni 508, osnovni model u prestižnom GT izdanju koštaće 35.500 eura.