{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO+VIDEO
/
TEST: Volkswagen Golf 1.6 TDI DSG Trendline

5.12.2012. u 08:56
103
0
TEST: Volkswagen Golf 1.6 TDI DSG Trendline
103
Elegantan, decentno agresivan, prostran, udoban, ugodan, superkvalitetan... Golf sedme generacije ozbiljno će uzdrmati bližu i dalju konkurenciju u razvijenim evropskim zemljama. Međutim, pošto donja-srednja klasa nije od onih gdje novac nije bitan, Golf bi kod nas mogao imati određenih problema u pronalaženju privatnih kupaca. Utješno je da novac koji treba izbrojati za primjerak poput ovoga, ipak, neće biti dovoljan ako razmišljate o Audiju, BMW-u ili Mercedesu iste kategorije.
Kada je predstavljen prvi Golf znao sam crtati, ali ne i čitati. Koju godinu kasnije, sa zanosom sam čitao putopis u kojem su glavni protagonisti (sretnici!) iza upravljača TAS-ovih Golfova putovali od Ognjene Zemlje do Aljaske. Iskreno, tada nisam previše mario za slikovite opise živopisnih predjela i još živopisnijih stanovnika, koliko sam pažljivo (po nekoliko puta) čitao sve pasuse koji su opisivali rad i ponašanje malih žutih pretrpanih Golfova. Izdržali su sve izazove, trnje i kamenje, na "gumicama" dimenzija 155/13! Baš ta legendarna izdržljivost jedan je od osnovnih razloga zašto su Golfovi bili i ostali toliko popularni. Nećemo o ratu.

Danas imam četrdeset i kusur godina. Dok su naši istočni susjedi proizvodili automobile koji su predstavljeni krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih godina prošlog stoljeća, činilo mi se da vrijeme stoji, ali od kako ih više nema, počinje me sporadično hvatati strah od starosti, jer vrijeme zapravo leti. Volkswagen je u međuvremenu prodao skoro 30 miliona Golfova. Padala je kiša dok sam, razmišljajući o neumitnoj prolaznosti vremena, vijugao preko golog planinskog prevoja, u Golfu sedme generacije...

Mnogi su, razmišljajući kako će izgledati novi Golf, bili preveliki optimisti. Znajući dosadašnji način razmišljanja u VW-u, nisam bio jedan od njih. Zašto mijenjati konja koji pobjeđuje? Nakon skoro 40 godina Golf je, definitivno, jedna od najsigurnijih investicija Volkswagena, pa nije čudno što u menadžmentu velikog evropskog koncerna opet "pucaju na sigurno". Bilo je logično očekivati da će novi Golf porasti, što se i desilo, ali očekivati da će biti radikalno drugačije dizajniran?! Možda u nekom narednom izdanju. U odnosu na "šesticu", "sedmica" je duža i šira, ali i pohvalno niža. Na pojedinim mjestima obline su ustupile mjesto uglovima. Za pozitivnu identifikaciju novog Golfa natpis na petim vratima faktički i nije potreban.

Vizuelno, "sedmica" nije od onih automobila za kojima se uzdiše, ali istovremeno nije ni od onih na kojima se može naći prostora za poboljšanja. Pažljivijem oku neće promaći zgodno prošireni blatobrani, a ne vidimo ništa loše u tome što izgled prednje strane asocira na aktuelni Polo koji je ljepši nego ikad prije. Ko ne može živjeti uz decentnu karoseriju njemačkog "bestsellera", neka se okrene italijanskoj ili francuskoj automobilskoj industriji.

Okrenimo se mi stvarima zbog kojih je novi Golf vidno nadmašio svog prethodnika. Rast s praktične strane znači da će putnici na zadnjoj klupi u predjelu koljena sada zaista imati sasvim dovoljno mjesta. Očekivali smo više u odnosu na „šesticu“, ali nismo očekivali baš toliko prostora za sve. Ako iza natprosječno visokog vozača, čije je sjedište optimalno podešeno, bez problema sjedi natprosječno visok putnik, onda se čini da je međuosovinsko rastojanje mnogo veće od deklarisanog. I to nije sve! Pored odlične ponude prostora, rast među osovinama, uz širi trag točkova i odlično podešen ovjes, učinio je da auto sada u zavojima "leži" mnogo mnogo bolje nego neki bivši Golfovi.

Čak i uz osnovni paket opreme, boje i materijali kojima je obložena unutrašnjost Golfa zaslužuju visoke ocjene. Oduševljava njemačka ergonomija, gdje je baš sve tamo gdje treba da bude, bez manjka, bez viška. Oduševljavaju i savršeni spojevi, dovoljno modernih „igračaka“, fenomenalan nivo zvučne izolacije... Šlag na torti ovdje je centralna konzola koja je sada blago okrenuta prema vozaču. Ukupan utisak ozbiljno miriše na „premium“ segment donje-srednje klase, uz osjećaj da ćete se voziti u potpunoj tišini i nakon 300.000 pređenih kilometara.

VW-u treba odati dužno poštovanje i zbog pristupa u oblikovanju sjedišta. Uz dovoljno duge sjedeće površine i solidna oivičenja, ovdje se sada zaista dobro sjedi. Znamo da na dugim relacijama i dalje ima udobnijih automobila, ali nema ih mnogo. Isto tako znamo da se u Golfu, uz neke skuplje pakete opreme, mogu dobiti još bolja sjedišta.

Novi 1,6-litarski TDI motor (105 KS) stigao je kao adekvatna zamjena ostarjelom 1,9-litarskom motoru. Nije „brutalac“, ali ima dovoljno potencijala. Za manje od 6 litara nafte, uz 250 Nm već na 1.750 obr/min i adekvatnu podršku DSG mjenjača, motor će osigurati dovoljno agilnosti u većini svakodnevnih situacija. Nema posebnog oklijevanja želi li se stići do maksimalne brzine, ali za bržu reakciju prilikom međuubrzanja poželjno je ručicu mjenjača prebaciti u S(port) položaj.




Testni automobil u ruke nam je stigao sa svega nekoliko pređenih kilometara, pa ćemo ukupnu nerazrađenost optužiti za osjetno veću prosječnu potrošnju goriva nego što tvrde tvorničke deklaracije. Ima li smisla štedjeti da bi se kupio dvolitarski TDI? Ima, jer ovjes i kočnice ovog automobila uveliko prevazilaze mogućnost slabijeg dizelskog motora. Definitivno ne bi trebalo zaboravljati ni TSI benzinske motore koji su bolji nego ikad prije.

I dok papučica kočnice traži određeno vrijeme privikavanja za precizno doziranje, ovjes u zavojima svoj posao radi odlično. Uspjehu cijele priče doprinosi i beskompromisna krutost karoserije, elektronska blokada diferencijala, ali i 100 kilograma manje težine u odnosu na „šesticu“. Uz svaki novi Golf stiže ESC, ali uz optimalno podešen ovjes spomenuti sigurnosni sistem besposlen je onako kako je posljednjih mjeseci besposlen Fernando Torres.

Sve može biti još bolje, kada Golf na sebi ima barem za broj veće točkove sa plićim gumama, jer je na zimskim gumama dimenzija 195/65/15 u oštrije voženim zavojima nemoguće izbjeći neprijatno lateralno ljuljuškanje. Sa druge strane, viši profil gume dijelom je „krivac“ za besprijekornu tišinu i udobnost koju ovaj auto pruža na ozbiljnim poprečnim neravninama. Da nismo probali, ne bi vjerovali! Toliko svima koji i dalje misle kako je "sedmica" tek spretno upakovana evolucija „šestice“.

Ne znam da li je progresivni servo-upravljač na Golfovima sa jačim motorima podešen da vozaču osigura direktniji odziv, ali znam da se uz više konjskih snaga „sedmica“ može dobiti sa još boljim zadnjim ovjesom. Dodamo li na sve 17-inčne točkove sa adekvatnim gumama, Golf će tada visoko podignute glave ući u klub koji je rezervisan za najupravljivije automobile donje-srednje klase. E sad, ako je „obični“ TDI sa zavojima „na ti“, zamislite kako će sve skupa raditi modeli sa oznakama GTI i R koji u dogledno vrijeme stižu u prodajne salone.

Golf nas je „kupio“ svojim tehnološko-dizajnerskim rješenjima. Osnovni paket sada uključuje mnogo serijske opreme. Svjesni smo i da je tradicionalno dobra investicija ali, zajedno sa mnogo slučajnih prolaznika koji su nas zaustavljali interesujući se za „sedmicu“, smatramo da je (u ovom trenutku, u ovoj zemlji, uz cijene klasne konkurencije) problematično skup. I žao nam je zbog toga! Ako ste od onih koji žele i mogu da ga kupe, onda u kalkulaciju obavezno ubacite i DSG. Uz tako dobar mjenjač, kakav god da ste tip vozača, „šaltanje“ zaista postaje besmislen posao.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Volkswagen Golf 1.6 TDI DSG BlueMotion Trendline
Cijena osnovnog modela: 27.638 KM
Cijena testnog modela: 39.561 KM

Motor: dizelski, smješten naprijed poprečno, turbo-kompresor, “common-rail”, četiri cilindra, 4-taktni, 16 ventila. Radna zapremina 1.598 ccm. Maksimalna snaga 77 kW – 105 KS od 3.000 do 4.000 obr/min. Maksimalni obrtni moment 250 Nm od 1.500 do 2.750 obr/min.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove, 7-stepeni DSG mjenjač, elektronska blokada diferencijala, felge prečnika 15 inča, gume 195/65 R15.

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, neovisni, teleskopski amortizeri, spiralne opruge, stabilizator. Zadnji ovjes – polukruta osovina, gasni amortizeri, spiralne opruge, stabilizator. Elektromehanički progresivni servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,7 s. Maksimalna brzina - 192 km/h. Potrošnja na testu – 5,6 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,5 l/100 km, kombinovano 3,9 l/100 km. Zapremina rezervoara – 50 l. Emisija CO2 102 g/km.

Dimenzije: Dužina – 4.255 mm. Širina - 1.799 mm. Visina - 1.452 mm. Međuosovinski razmak - 2.637 mm. Prtljažnik – 380/1270 litara. Težina praznog vozila – 1313 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 1810 kg.

Serijska oprema na testnom automobilu: ESC, ABS, ASR, EDL, EDTC, XDS – elektronska blokada diferencijala, elektronska parkirna kočnica sa „auto hold“ funkcijom, „Rest Assist“ – sistem upozorenja vozača, indikator pritiska u gumama, rezervni točak za nuždu, priručni alat i dizalica, start/stop sistem, klima-uređaj, hlađeni osvijetljeni pretinac za rukavice sa mogučnošću zaključavanja, elektro-podesiva grijana vanjska ogledala, zračni jastuk za vozača i suvozača sa mogućom deaktivacijom na suvozačkoj strani, zračni jastuk za koljena vozača, disk kočnice, indikator potrošenosti kočnih obloga, elektronska blokada motora, električni podizači stakala, dnevna svjetla, filter za prašinu i polen, zadnji brisač, tri naslona za glavu nazad, crna rešetka hladnjaka sa hromiranom ukrasnom letvicom, varijabilno dno ptljažnika, „Servotronic“ – elektromehanički progresivni servo-upravljač, podešavanje visine snopa glavnih svjetala, zadnje svjetlo za maglu, paket za pušače, bočni zračni jastuci naprijed i zračne zavjese naprijed i nazad, termoizolaciona tonirana zadnja bočna stakla i zadnje vjetrobransko staklo, termoizolaciono prednje vjetrobransko staklo, daljinsko centralno zaključavanje, katadiopteri na svim otvorenim vratima, sigurnosni trokut, ISOFIX priprema za 2 dječija sjedišta nazad, dekor umetci „Dark Silver Silk Mat“ za obloge vrata, centralnu konzolu i instrument tablu, asimetrično preklopiv naslon zadnje klupe, svjetla za čitanje naprijed i nazad, putni računar, kozmetička ogledala u zaslonima za sunce, 15-inčne čelične felge sa gumama 195/65R15 i ukrasnim poklopcima, „Pepper“ presvlake sjedišta od tkanine, vozačevo sjedište podesivo po visini, branici u boji karoserije, dodatni električni grijač za brže zagrijavanje putničkog prostora (dizelski motori), volan podesiv po visini i dubini, „Multi Collision Brake“ – kočnica za sprječavanje lančanih sudara .

Dodatna serijska oprema za BiH tržište: Audio-uređaj “Composition Touch” – čitač SD kartice, 5-inčni monohromatski displej osjetljiv na dodir, AUX-IN, 4 zvučnika, dvozonski automatski klima-uređaj “Climatronic”, svjetla za maglu sa funkcijom statičkih svjetala za skretanje, srednji naslon za ruke sa pretincom, trokraki kožni volan I kožom obložena ručica mjenjača, kućišta vanjskih ogledala i ručke na vratima u boji karoserije.

Dodatna oprema na testnom automobilu (sa PDV-om): Metalik boja (788 KM), tepisi (223 KM), alu-felge (915 KM).

Garantni uslovi: 4 godine

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: