Testirali smo Škodu Scalu: Diskretni generacijski skok

Testirali smo Škodu Scalu: Diskretni generacijski skok
25
E. Z.
30.9.2019. u 09:25
77
komentara
25

dijeljenja
1/76 Foto: I.Š./Klix.ba
2/76 Foto: I.Š./Klix.ba
3/76
4/76
5/76
6/76
7/76 Foto: I.Š./Klix.ba
8/76 Foto: I.Š./Klix.ba
9/76
10/76
11/76 Foto: I.Š./Klix.ba
12/76
13/76
14/76
15/76
16/76
17/76 Foto: I.Š./Klix.ba
18/76 Foto: I.Š./Klix.ba
19/76
20/76
21/76
22/76
23/76
24/76
25/76
26/76
27/76
28/76 Foto: I.Š./Klix.ba
29/76 Foto: I.Š./Klix.ba
30/76
31/76
32/76
33/76
34/76
35/76
36/76
37/76
38/76 Foto: I.Š./Klix.ba
39/76 Foto: I.Š./Klix.ba
40/76
41/76
42/76
43/76
44/76
45/76
46/76 Foto: I.Š./Klix.ba
47/76 Foto: I.Š./Klix.ba
48/76
49/76
50/76
51/76
52/76
53/76
54/76
55/76
56/76
57/76
58/76
59/76 Foto: I.Š./Klix.ba
60/76
61/76
62/76
63/76
64/76
65/76
66/76
67/76
68/76
69/76
70/76
71/76
72/76
73/76
74/76
75/76
76/76
Škoda je koncept kompaktnog modela koji je smješten između Fabije i Octavije dobro zamislila s Rapidom. Ipak, tehnološki zasnovan na temeljima stare Octavije nije polučio uspjeh koji je Škoda priželjkivala. Sada uz novo ime i potpuno novu tehnologiju Scala ima znatno veće ambicije. Provjerili smo da li su ovaj put utemeljene.
Bombastične najave da stiže kao direktan rival Volkswagen Golfu, još od vremena kada je bila u fazi razvoja, Škodi Scali su od samog starta dale veliko breme. U ponudi Škode gdje je Octavia, koja ustvari dijeli osnovu s Golfom, postala prevelika, zaista jeste trebao kompaktniji model koji će premostiti jaz koji se stvorio između Fabije i Octavije. Ipak, Scalu vidimo kao odličnu alternativu Golfu, ali ne i kao tako direktnog rivala.

Slično kao što su uradili s Octavijom, tako je Škoda i ovaj put osnovu "razvukla" do samog maksimuma. Pa kako su Octavijom i MQB platformom praktično izašli iz okvira i forme kompakta, tako su i Scalom koja je izrađena na MQB A0 platformi izašli debelo iz okvira B segmenta za koji je korištena ova platforma do sada. Tako Scala s razlogom izgleda i jeste mnogo veća i ozbiljnija od Pola i Ibize.

Foto: I.Š./Klix.ba Foto: I.Š./Klix.ba


Skalabilnost platformi Volkswagen grupacija je zaista dovela do nivoa umjetnosti, pa Scala dolazi u formatu koji je zaista ravnopravan kompaktnoj konkurenciji kao što su Golf, 308 ili Megane. Uz atraktivan novi dizajn i prepoznatljive oštre linije Scala izgleda zaista moderno i privlačno. Tek kada malo bolje pogledate zadnji dio može se primijetiti neznatno skromnija širina karoserije i traga točkova.

Dizajnerski Scala slijedi do sada poznatu filozofiju Škode jednostavnog dizajna koji ne zastarijeva, a najviše se ističu novi detalji kao što je istaknuta maska i zanimljivo oblikovana stop svjetla koja su se odlično uklopila u zadnji dio. Uz opcijski stilski paket gdje se zadnji vjetrobran vizuelno spušta do stop svjetala, što je opcija koja je bila dostupna i na Rapidu, Scala izgleda zaista dobro pa čak i prestižno.

Sviđa nam se: ponuda prostora, ugodan ovjes, odlična sportska sjedišta, ergonomija i preglednost...


Unutrašnjost Scale možda najbolje otkriva potpuni odmak kvalitetom i ponudom u odnosu na Rapid. Međuosovinsko rastojanje od 2.649 mm i sama forma karoserije zaslužni su za raskošnu ponudu prostora kojom spada u sami vrh C segmenta. Prtljažnik od čak 467 litara zaista ispunjava sve moguće želje, ali za razliku od nekih predstavnika C segmenta, to ne znači da je žrtvovan prostor za noge putnika u drugom redu sjedišta. Naprotiv, nazad je dovoljno prostora, u sjedištima se vrlo ugodno sjedi, a dovoljno je prostora i za glave putnika. Linija krova ne pada, što znači vrlo prozračan osjećaj i obilje prostora čak i nazad. U Škodi su se sa Scalom definitivno potvrdili kao majstori u maksimalnom iskorištavanju potencijala koje nudi jedna platforma.



Naprijed je Scala jednako ugodna. Prostora također ne nedostaje, ali najveća novost je novo uređenje kokpita koje će postepeno postati standard za sve modele Škode. Tu se prije svega ističe digitalizovani kokpit koji se sastoji od digitalnih instrumenata, što je naravno na listi opcija, i velikog tableta na centralnoj konzoli. Iako inače nismo pobornici "tabletomanije" koja trenutno vlada, Škodi trebamo priznati da je tablet u Scali dovoljno nisko "ukopan" u centralnu konzolu te odlično izgleda i kao dizajnerski element, pogotovo gledano iz profila.

Ugodna vozačka pozicija i standardno dobra erognomija vozačima će se vrlo brzo svidjeti, baš kao i odlična sportska sjedišta koja su na listi opcija te su definitivno jedna od opcija koje preporučujemo, pogotovo jer imaju vrlo razumnu cijenu. Naime, vrlo ugodna sjedišta nude dobar oslonac u zavojima, a veliki jednodijelni naslon nudi odličnu potporu za leđa pa i duže vožnje u Scali postaju mačiji kašalj.

Logičan i dizajnerski vrlo čist kokpit je u suštini zakazao jedino kvalitetom dekorativnih umetaka, čija završna obrada, ali i kvalitet nisu na nivou ostatka kokpita. Glatka i nešto jeftinija plastika koja najviše površine zauzima ispred suvozača nevjerovatnom lakoćom zadržava otiske prstiju, dok je nakon toga vrlo teško te otiske očistiti s nje. Ovdje ipak predlažemo izbor nekog umetka s mat završnom obradom. Mora se napomenuti da je i kvalitetom materijala i ukupnim ugođajem ipak dosta bolja od prethodnika Rapida.

Ne sviđa nam se: cijena, kvalitet plastičnih umetaka na konzoli...


Prije nego smo i napravili prve kilometre ovom Scalom moramo priznati da smo bili skeptični i puni predrasuda. Škoda s velikim točkovima i niskoprofilnim gumama uz naš plan o vožnji dugoj oko 1.500 kilometara prema dosadašnjem iskustvu i nije zvučalo kao idealan spoj. Ipak, već prvih nekoliko dana vožnje po BiH ostali smo ugodno iznenađeni. Točkovi prečnika 18-inča i gume niskog bočnog profila ostale su potpuno u sjeni odlično podešenog ovjesa. Do sada smo bili uvjereni da je na automobilima iz VAG grupacije adaptivni DCC ovjes "must have" opcija, ali iskreno Scala nas je potpuno iznenadila vrlo ugodnom amortizacijom te odličnim odnosom upravljivosti i ugodne vožnje. Tek vrlo oštre i kratke neravnine se nešto primjetnije prenose u putnički prostor, ali to i dalje ne narušava ukupnu sliku ugodnog automobila.



Kada smo se "otisnuli" na put Scalom i tu je otkrila da je zaista ozbiljan i zreo automobil, te kilometre na autoputu i pri višim brzinama "guta" uzornom lakoćom. Zvučna izolacija je vrlo dobra, a adaptivni tempomat i sistemi asistencije olakšavaju vozaču posao jednako dobro kao i u automobilima više klase.

Spoj poznatog 1,6 TDI motora i DSG mjenjača sa sedam stepeni prijenosa svakako je jedan od najpoželjnijih izbora za Scalu. Odlične performanse, uzorna uglađenost i skromna potrošnja goriva nešto je što realno svi žele u automobilu. Ipak, koliko god dobar bio, mislimo da i nije baš idealan izbor za Scalu iz jednog jednostavnog razloga. Za sada je cijena Škode Scale već u startu prilično visoka, a uz ovaj motor i mjenjač odlazi u teritoriju cijena gdje vam Scala baš i nije prvi izbor.



Srećom, Škoda za Scalu ima zaista odličnu ponudu motora pa smatramo da i performansama i cijenom idealnu mjeru predstavlja sjajni turbobenzinac 1.0 TSI sa 115 KS, kojeg je s vrlo pristojnom opremom moguće dobiti za 30-ak hiljada maraka, što je konkurentna cijena za ovako prostran i sposoban kompakt. Velika mogućnost kombinacija i opcija za Scalu omogućavaju vam da se zaista zaigrate i učinite je vrlo raskošnom, ali tada i cijena postaje vrlo raskošna.

U svakom slučaju Scala je ono što je u svakom smislu trebao biti i Rapid, a uz odmjereniju cijenu ili pametniji izbor modela i motora, vrlo je izvjesno da će zabilježiti i veću popularnost nego on. Jednostavno, nema razloga da ne bude tako, jer iako je nastala na osnovama malog kompakta, zaista je po mnogočemu nadmašila kompakte C segmenta.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Škoda Scala Style 1.6 TDI DSG 7
Cijena osnovnog modela: 28.454 KM (Scala Active 1.0 TSI 95 KS MT5)
Klix.ba izbor: 31.584 KM (Scala Ambition 1.0 TSI 115 KS MT6)
Cijena testnog modela s opcijama: 49.514 KM

Motor: 4-cilindrični, redni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 79,5 × 80,5 mm, radna zapremina 1.598 ccm, kompresija 16,2 : 1, maksimalna snaga 70 kW (115 KS) pri 2.750 - 4.600 okr/min, maksimalan okretni moment 250 Nm pri 1.500 - 2.600 okr/min, common-rail princip zajedničkog voda goriva, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 7-stepeni automatski DSG mjenjač s dvostrukim kvačilom, aluminijske felge prečnika 18 inča s gumama 225/45 R18 Goodyear Eagle.

Šasija: Prednji ovjes - Nezavisni tip MacPherson - spiralne opruge - hidraulički amortizeri. Zadnji ovjes - Polukruta osovina, spiralne opruge i hidraulički amortizeri. Upravljački sistem - C-EPS (električni servo upravljač s elektromotorom na stupu upravljača). Krug okretanja - 10,9 metara.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 10,3 s. Maksimalna brzina - 201 km/h. Potrošnja na testu – 5,4 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 4,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,7 l/100 km, kombinovano 4,1 l/100 km. Zapremina rezervoara – 50 l. Emisija CO2 - 108 g/km.

Dimenzije: Dužina – 4.362 mm. Širina - 1.793 mm. Visina - 1.471 mm. Međuosovinski razmak - 2.649 mm. Prtljažnik – 467 litara. Težina praznog vozila – 1.416 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 1.774 kg.

Serijska oprema testnog automobila: Prostirači naprijed i nazad, ESC, rezervni točak umanjenih dimenzija, disk kočnice nazad, Alat, dodatna zaštita ispod vozila, rashlađeni pretinac za rukavice, disk kočnice naprijed, MF sportski upravljač presvučen kožom sa DSG funkcijama, ISOFIX sjedišta, manuelno podešavanje visine prednjih sjedišta, pretinci u prtljažniku, preklopiva stražnja klupa, treći naslon za glavu, alu točak 6,5 x 17" ET40 "Stratos", keyless GO sistem, termoizolaciona stakla, samozatamnjujuće unutarnje ogledalo, električni prozori naprijed i nazad, opcija isključenja zračnog jastuka suvozača, bočni zračni jastuci naprijed, osvijetljeni pretinac za rukavice, centralni naslon za ruku naprijed, ručke vrata i vanjski retrovizori u boji karoserije, "FRONT ASSIST" opcija, hrom paket u unutrašnjosti, ručica mjenjača presvučena kožom, vanjski retrovizori samozatamnjujući, elektro podesivi i preklopivi + grijani, 12 V utičnica u prtljažniku, indikator pritiska u gumama, start-stop sistem, podrška za leđa kod prednjih sjedišta, stražnji parking senzori, lane assist, LED dnevna svjetla, kontrola dugih i kratkih svjetala, automatska dnevna svjetla s funkcijom Coming home i Leaving home, stražnji brisač, senzor za kišu, 8 zvučnika, Tempomat + limitator brzine, Full LED stražnja svjetla, prednja svjetla za maglu, automatski klima uređaj CLIMATRONIC, osvjetljenje u prtljažniku, paket za pušače, indikator za nevezan pojas, MAXI DOT, "SMART LINK" funkcija, Bluetooth, Radiouređaj Bolero 8", gume 205/50 R17 89V, Style sjedišta - crna /siva boja - SUEDIA, kišobran, pretinci ispod prednjih sjedišta, ambijentalno osvjetljenje u unutrašnjosti, 2x USB-C utora naprijed, pomoć pri kretanju u brdu.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Sunset, hromirani okvir oko prozora, digitalna instrument tabla, produžena garancija 4 godine ili 120.000 km, adaptivni tempomat do 210 km/h, KESSY, alu točkovi 7J x 18 Sirius, paket za prtljažnik (mreže u prtljažniku), centralni naslon za ruku naprijed Jumbo Box + 2 USBs rear (samo punjenje), Image Paket ( Staklo kod prtljažnika + stražnji spojler), FULL LED prednja svjetla s korner funkcijom, Dynamic paket, Proaktivni servis.

Garancije: 4 godine ili 120.000 pređenih kilometara, 12 godina garancije na karoseriju.
Prijavi grešku


Komentari (77)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...