U bojama ruleta
1

FOTO+VIDEO / TEST: Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo

Piše: Elmir Tozo <br />Video: Davorin Sekulić
(Foto: E. Zubović/Sarajevo-x.com)
Zgodna varijacija na temu Fabije, koja se može kupiti kao gotov proizvod ili u kitu (za 3.880 KM), simpatičan je način obilježavanja stogodišnjice jednog od najvećih relija svih vremena, ali i podsjetnik da u Škodi dugi niz godina vole rally disciplinu. E sad, očekujete li da atraktivna Fabia Monte Carlo, „tuned by Škoda“, vozi onako dobro kao što izgleda i asocira dodatkom u svom imenu, onda bi se mogli razočarati. „Strašna“ Fabia na sebi i dalje nosi oznaku RS, jer predvozači i dalje ne voze trku.

Rekli su: „Na test vam dolazi Fabia Monte Carlo.“ Registrovao sam samo „... Monte Carlo.“ Taj jedinstveni Monte Carlo! Epicentar dekadencije, hedonizma, čudesnih građevina, još čudesnijih brodova, zamislivog i nezamislivog luksuza.

Mjesto gdje na ulicama možete vidjeti najskuplje automobile današnjice. Mjesto gdje je ljubazna prometna policija odjevena po posljednjoj modi, gdje se krivudavim prilaznim cestama vozi natprosječno brzo, GDP iznosi više od 150.000 dolara po glavi stanovnika, a kockarnice rade (i zarađuju) danonoćno. Eh, tamo je živjela i umrla nikad prežaljena glumica i princeza Grace Kelly!

Tamo se vozi i čudesna trka Formule 1. Ludost koja se može shvatiti tek kada se „stazom“ provozate u običnom malolitražnom Cliu. Senna je volio trku u Monte Carlu, ali ne i njegov zemljak Nelson Piquet. „Voziti Formulu 1 ulicama Monte Carla, to vam dođe kao vožnja bicikla u dnevnom boravku“, izjavio je svojevremeno Piquet i tako na najbolji način opisao koliko je teška i zahtjevna GP Monaka.

Ostaje dilema da li je ulična trka Formule 1 teža od Monte Carlo relija, koji je po svojoj slavi i beskonačnoj listi uzbudljivih događaja rame uz rame sa Le Mansom. Zamislite klasični asfaltni rally, i onda odjednom snijeg i led pod točkovima. Samo je jedan „brzinac“ koji uključuje famozni prevoj Col de Turini, pa i nije čudno kada strastveni ljubitelji relija kažu da su, u odnosu na Monte Carlo rally, neki drugi reliji tek nužno popunjavanje kalendara.

Prije 34 godine, upravo na Monte Carlo reliju, posada Václav Blahna / Lubislav Hlávka odnosi pobjedu u svojoj klasi. Četverobrzinski mjenjač i nedostatak snage, Škoda 130 RS uspješno je nadoknađivala izvanredno izbalansiranom šasijom, koja joj je osiguravala superiornu upravljivost. Aktuelna trkačka Fabia S2000 premijeru je imala prije dvije godine upravo na Monte Carlo reliju, a Škoda trenutno vodi u IRC šampionatu i pobjede na posljednjim izdanjima stogodišnjeg Monte Carlo relija izmicale su joj za dlaku. Više nego dovoljno dobrih razloga da Škoda predstavi Fabiju Monte Carlo.

Nije jedina boja koja se može dobiti uz ediciju „Monte Carlo“, ali čini se da upravo crvena najbolje pristaje kompaktnoj Škodi Fabiji, oko čijeg se dizajna karoserije mišljenja još nisu usaglasila. Uz opasku da ni običnoj, u međuvremenu lagano redizajniranoj, Fabiji niko ne osporava „roomsterovski“ izgled prednjeg dijela, pogled na ćoškastu zadnjicu izaziva dosta polemisanja. Čuli smo i nekolicinu onih koji tvrde da im je ljepša Fabia prve generacije.

S druge strane, uz činjenicu da se o ukusima ne raspravlja, visoka kutijasta forma karoserije i dalje nudi najviše prostora u prtljažniku, ali i putnicima koji vrijeme u vožnji trebaju provoditi na zadnjim sjedištima. Dokazano!

Kako god, crvena sa crnim fragmentima tamo gdje se to i očekuje, kada se pusti mašti na volju, Fabia Monte Carlo zgodan je omaž istoimenom reliju i Škodinom višegodišnjem učešću u najtežoj automobilskoj disciplini. Crveno i crno osnovne su boje magičnog ruleta, pa tako imamo još jedan razlog da ovu kombinaciju boja na testnoj Fabiji proglasimo optimalnom za ediciju „Monte Carlo“.

Površnim pogledom na ovaj automobil lako bi se moglo pomisliti da se radi o novoj Fabiji RS. S tim u vezi, naredna logična misao bila bi da jedan ovako agresivan automobil ima i adekvatan broj konjskih snaga koje će na cesti (što da ne i stazi?) opravdati pretenciozan naziv serije. Tako nisu razmišljali u Škodi, pa se uz Monte Carlo, u najboljem slučaju, ne može dobiti više od 105 KS (uz jači benzinski 1.2 TSI ili dizelski 1.6 TDI motor). Onda onaj RS-ovski difuzor ispod zadnjeg odbojnika postaje samo jedan od mnogobrojnih kozmetičkih detalja uz koje bi se ova Fabia prvenstveno trebala posmatrati kao produkt vrhunskog karoserijskog tuninga.

Testni auto pokretao je VW-ov 1,2-litarski TSI motor sa 86 KS. Hajde, glavu gore! Ovo nije najslabiji motor koji se nudi uz ediciju „Monte Carlo“. Kako bi se osjećali da u ovako atraktivnoj karoseriji vozite (i slušate) slabiji trocilindrični benzinski motor sa 70 KS? Zapravo, motor je odličan, u svakom pogledu ubjedljiviji od kućnog atmosferskog 1,4-litarskog benzinca koji, nominalno, raspolaže sa istom snagom. Turbo-punjač i direktno ubrizgavanje goriva čine ga raspoloženim za rad i živahnim onoliko koliko može biti živahan motor skromne radne zapremine. 1.2 TSI na kraju je i pohvalno štedljiv, jer je Fabia Monte Carlo u opuštenom ritmu na otvorenoj cesti prelazila stotinu kilometara sa nešto više od 5 litara goriva. Da, motor je savršen, i mogao bi biti idealna opcija za neku drugu manje provokativnu Fabiju.

E smijemo li sada biti grubi? Sa odličnim izborom 16-inčnih točkova, još boljim odabirom dimenzija guma (205/45/16), sniženim sportskim ovjesom, na kraju i odlično ukomponovanim starinskim pločicama na prednjim blatobranima (za koje je jedan poznanik, s pravom, rekao da u vremenu konfekcije vrijede pola nečijeg automobila), Fabia Monte Carlo koju pokreće samo 86 KS daleko je od optimuma! Tačka.

Ne, apsolutno ne mislimo da je ovaj auto trebao dobiti 1,4-litarski TSI sa 180 KS, koji je rezerviran za Fabiju RS, niti smo opterećeni isključivo performansama, ali uz ovakav vizuelni „paket“, spomenuti ovjes koji zdušno poziva na grijeh (jer kroz krivine u ovom slučaju nema ni podupravljanja, ni nadupravljanja) i odlično odmjeren otpor na direktnom upravljaču, bilo bi super da pod haubom „svira“ barem 130 KS. Ovako, Fabia Monte Carlo teško će stići do 180 km/h, uz činjenicu da joj od 0 do 100 km/h treba skoro 12 sekundi. Sa troje saputnika i ponekim koferom stvari postaju još neubjedljivije. Dodamo li na sve uspone, od Monte Carla ne ostaje baš mnogo.

S druge strane, raduju kapacitetne kočnice koje ne posustaju tako lako i natprosječno dobro bočno držanje sportskih sjedišta, kada se kroz zavoje prolazi u duhu Monte Carla. U svakom slučaju, lakše je živjeti sa slabim motorom i odlično podešenim ostalim komponentama nego obrnuto, kad auto „leti“ a ostatatak opasno zaostaje. Nažalost, ima i takvih.

Svejedno ste spremni platiti 27.000 KM, jer vas zapravo ne zanimaju sirove performanse, ali ste opčinjeni izgledom karoserije, crnim kućištima farova i maskom hladnjaka, relijaškim oivičenjima na blatobranima, spojlerima, bolje profiliranim dvobojnim sjedištima i crvenim koncem kojim su prošiveni kožom obložen trokraki upravljač, manžetna oko ručice mjenjača i ručica parkirne kočnice. Realno, malo je automobila ove klase koji su „upakovani“ ovako skladno. Prvenstveno izvana, jer unutra osim „racing“ konca i kožom obloženih dijelova i dalje ima previše jednolične sive plastike. Šteta što osim papučica nema još aluminijumskih elemenata, na oblogama vrata ili instrumentnoj tabli. Ostaje pitanje koje smo čuli na ulici: Može li se za manje para (ako se odabere neka druga običnija Fabia) napraviti sličan ili čak i bolji tuning?

Da je bilo više „konja“, ova priča vjerovatno bi se završila podsjećanjem na Armina Schwarza, Alexa Benguéa, njegovu uvijek nasmijanu suvozačicu Caroline Escudero i ostalu ekipu iz Škoda Motorsporta sa kojom smo se družili i vozili u WRC Fabijama prije nekoliko godina. Ovako? Fabiju Monte Carlo svrstavamo u odjeljak odličnih dizajnerskih uradaka, ali bez pretenzija da se pri tome napravi ozbiljan sportski automobil. Uostalom, da je ovaj automobil uzbudljiv onako kako je sam po sebi uzbudljiv Monte Carlo, bez obzira na godišnje doba, kome bi Škoda onda nudila svoju „ratobornu“ Fabiju RS?

Osnovni podaci o testnom automobilu: Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo Cijena osnovnog benzinskog modela: 15.844 KM

Cijena testnog modela: 26.960 KM

Cijena samog paketa Monte Carlo iznosi 3.880 KM sa PDV-om i naručuje se na serijsku izvedbu paketa Ambiente.

Motor: Benzinski, smješten naprijed poprečno, 4-cilindrični, 4-taktni, turbo-punjač, dva ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje goriva pod visokim pritiskom. Radna zapremina 1.197 ccm. Maksimalna snaga 63 kW/86 KS pri 4.800 okr/min. Maksimalni okretni moment 160 Nm od 1.500 do 3.500 okr/min.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 11,7 s. Maksimalna brzina - 177 km/h. Potrošnja na testu - 6,7 l/100 km. Deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,4 l/100 km, kombinovano 5,2 l/100 km.

Dimenzije: Dužina - 4.013 mm. Širina - 1.651 mm. Visina - 1.493 mm. Međuosovinski razmak - 2.464 mm. Krug okretanja - 10,0 m. Prtljažnik - od 300 do 1.180 litara. Težina praznog automobila - 1.041 kg.

Serijska oprema paketa Monte Carlo: ABS + EBC, servo upravljač podesiv po visini i dubini, električni podizači prozora naprijed, manuelni klima-uređaj "CLIMATIC", mjerač vanjske temperature, djeljivo zadnje sjedište, prednja svjetla za maglu, manuelno podešavanje visine vozačkog i suvozačkog sjedišta, unutrašnje osvjetljenje sa odloženim dejstvom, kočni diskovi na zadnjoj osovini, bočne zaštitne lajsne na vratima – crne, aluminijum dekor umetci, zračni jastuk za vozača i suvozača, pretinac ispod suvozačevog sjedišta, grijani i električno podesivi vanjski retrovizori, rezervni točak punih dimenzija, sportski odbojnici, specijalne vanjske obloge na blatobranima, zadnji difuzor, staklo prednjih svjetala u crnoj boji - projektor halogen svjetla, sportska maska hladnjaka, crni krov i spojler na petim vratima, sportski podešeno podvozje, bočni zračni jastuci naprijed, sportska kožna ručica mjenjača i kožom obložena ručica parkirne kočnice, gume 205/45 R16, aluminijumske felge "COMET" 6,5x16 (crne), interijer "PULSE" (crveno crni), komforna sportska sjedišta, aluminijumske papučice (gas, kočnica, kvačilo), kožni trokraki sportski upravljač, tamno tonirana / zatamnjena stakla od B stuba, oznaka "Monte Carlo" na vratima vozača i suvozača

Dodatna oprema na testiranom automobilu (pored Monte Carlo): radio-uređaj "BLUES" CD MP3 Player, alarmni sistem za kontrolu unutrašnjeg prostora i senzor nagiba + centralno daljinsko zaključavanje, putni računar, "MAXI DOT" display, srednji naslon za ruku vozača.

Garancije: 2 godine na vozilo, 3 godine na lak, 12 godina na prohrđavanje karoserije.