Auto testovi
36

Testirali smo Škoda Enyaq iV: Vožnja na struju bez odricanja?

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Škodin električni SUV na tržištu je već dvije godine i stekao je popriličnu popularnost i ugled jednog od najboljih svoje vrste. Testirali smo Enyaq u najsnažnijem i najsposobnijem izdanju i provjerili da li je "simply clever" kao i ostali Škoda modeli sa klasičnim motorima.

Veliki porodični SUV sa snažnim motorom, pogonom na sve točkove, udobnim ovjesom ali i uvjerljivim performansama recept je za automobil koji bi svaka porodica voljela vidjeti u svojoj garaži. Škoda je na osnovu svoje dosadašnje ekspertize ponudila upravo to, ali i otišla korak dalje. Enyaq iV je upravo takav SUV, s tim da je pokretan elektromotorima, a nas je zanimalo da li je takav spoj moguć bez odricanja koja prate mnoge električne automobile, naravno, najviše po pitanju dometa.

Iako smo u zadnjih mjesec dana sa Škodom prisustvovali na važnim svjetskim premijerama novog Kodiaqa i novog Superba, čime su nam pokazali da kupcima žele i dalje ponuditi modele sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, jasno je da je upravo Enyaq najvažniji model i moguća prekretnica ove marke. Vjerovatno jednako velika kao i sam dolazak češke marke pod okrilje Volkswagena prije više od 30 godina.

Dakle, kako je i logično očekivati Enyaq stiže na već poznatoj zajedničkoj MEB platformi, ali zaista se trudi donijeti i nešto drugačije i posebnije u odnosu na modele sa kojima dijeli tu platformu. Prije svega tu je dizajn, za čiji je finalni izgled u velikoj mjeri zaslužan već odavno svjetski poznati Mostarac, Omer Halilhodžić. Sam oblik i proporcije Enyaqa su zanimljiv spoj monovolumenske forme i snažnog stava jednog SUV modela, a uz dužinu od skoro 4,7 metara i visinu od 1,6 metara donosi zanimljiv spoj elegancije i moćne pojave. Ipak, najbolje od svega je što dizajner ovdje nije odustao od Škodinih prepoznatljivih dizajnerskih elemenata, nego ih je vrlo spretno unaprijedio i prilagodio električnom modelu bez gubitka vizuelnog identiteta. Najbolji primjer je prednja maska koja jasno pripada porodici Škoda modela, a uz pažljiviji pogled otkriva svoju staklenu strukturu, a po mraku i neizbježnu LED traku koja otkriva električnu prirodu Enyaqa.

Jednako uspješan spoj Škoda je napravila i unutra. Otvaranjem vrata zatičete veoma prostranu i ugodnu kabinu koja poslovično nudi obilje prostora na prednjim i zadnjim sjedištima, dok kokpit nudi nešto novo sa malim digitalnim vozačkim instrumentima i ogromnim ekranom sistema za zabavu, navigaciju i sve ostale postavke automobila. Uz samo nekolicinu fizičkih prekidača i minijaturni prekidač/ručicu mjenjača Enyaq je pravi predstavnik nove generacije. Ipak, i dalje mislimo da se neke esencijalne fizičke komande moraju vratiti, ako ništa radi sigurnosti u vožnji, a shvatili su to očito i u Škodi kada pogledate kokpit novog Superba i Kodiaqa.

Ono čime se Enyaq ističe od drugih i sličnih električnih automobila je sama ugodnost u kabini, kako samom ponudom prostora, tako i korištenim materijalima i sjedištima. Naime, iz nekog razloga većina marki ima potrebu da električne automobile unutra dizajnira i izrađuje u futurističkom stilu i često uz upotrebu materijala koju su "hladni" kako na pogled tako i na dodir. U Škodi Enyaq toga nema, pa unutra vlada "topla" porodična atmosfera koju posebno ističu tekstile obloge i umeci ugodni na dodir kako na armaturnoj ploči tako i na oblogama vrata.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Uz raskošnu ponudu prostora nazad i mogućnost podešavanja sjedišta porodice će oduševiti i veliki prtljažnik zapremine 585 litara, što uz velika "kombijevska" vrata prtljažnika daje beskonačne mogućnosti. Zanimljvo, Enyaq nema prednji prtljažnik, popularni "frunk", mada mu uz ovako velik glavni prtljažnik i ne treba.

Opuštajuće tih i udoban

Velika i prostrana karoserija uz vrlo ugodna sjedišta idealna je za putovanja, kako kraća tako i duža, a ono što je posebno pohvalno je nivo uglađenosti koju Enyaq pokazuje u vožnji. Naravno, primarna zasluga ide na račun očekivano tihog i bešumnog električnog pogona, pa uz odličnu zvučnu izolaciju u Enyaqu ćete samo pri većim brzinama čuti zvuk kotrljanja točkova. Kako smo se i ranije uvjerili na električnim automobilima to je zaista ugodno bez obzira vozite li se u gradu ili na otvorenoj cesti i značajno smanjuje nivo stresa kod vozača i putnika.

Ostale zasluge za ugodnu vožnju idu na račun odlično podešenog ovjesa. naime, u Škodi se nisu pretvarali da je Enyaq nek sportski auto nego su njegov ovjes podesili kako i priliči velikom porodičnom automobilu. To je dodatno naglašeno odličnim adaptivnim amortizerima, zahvaljujući kojima vozač može dodatno podešavati nivo udobnosti ili direktnosti u vožnji kroz zavoje.

Ono što svakako određuje dinamičke osobine Enyaqa, kao uostalom, i svakog drugog velikog električnog automobila, je njegova masa. Na vagi Enyaq sa dva motora će pokazati 2 tone i 50 kilograma, pa iako je ta masa mnogo bolje raspoređena i ima nisko težište zahvaljujući baterijama u podu teško je izbjeći zakone fizike. Dakle, uz ovu masu i ovjes podređen udobnosti Enyaq u oštrim zavojima ne poziva na brz tempo, iako snaga elektromotora to itekako može obezbjediti.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Enyaqu mnogo više odgovara elastična i umjerena vožnja, a odgovara mu i zbog potrošnje električne energije. Tako je u raznim režimima vožnje na kraju testa naš Enyaq pokazivao prosjek ptorošnje od nešto malo iznad 19 kW/h. To je poprilično visok prosjek, s tim da treba naglasiti da kao i sve ostale testove i ovaj smo radili i vozili u tempu i na način kako bismo u svakodnevici vozili vlastiti i bilo koji drugi auto. Što se tiče Enyaqa to znači da obećani domet od 513 kilometara nismo uspjeli ostvariti, ali također to znači da u stvarnim uslovima korištenja ipak sa njim možete očekivati nešto više od 400 kilometara dometa.

Ipak, ne treba zaboraviti da je Enyaq ipak zamišljen kao veliki porodični auto, što odlično obavlja, a u ovoj verziji opremljen je i velikom baterijom kapaciteta 82 kWh, od čega je upotrebljivo 77 kWh, te uz mogućost brzog punjenja i dobro planiranje puta ipak može poslužiti kao vrlo sposoban i ugodan putni auto.

Poznata i najveća boljka svakog "strujića"

Ipak, uz veliku masu i potrošnju veću nego smo očekivali Enyaq je više nego sposoban električni SUV kojeg bi svaka porodica poželjela i u kojem je vožnja zaista opuštajuća i ugodna. Ipak, najveća mana jednako je njegova kao i svakog drugog električnog modela. Visoka cijena električnih automobila još uvijek je velika, a možemo reći skoro i jedina, prepreka za njih.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Naime, iz godine u godinu kupci i javnost polako su naučili i navikli kako živjeti sa električnim automobilom, njihovim punjenjem i dometom. Ono sa čime je teško pomiriti se je činjenica da bez obzira na oblik, namjenu, dizajn i motor taj električni auto morate platiti barem 70-80 hiljada maraka, a najčešće u teritoriji 100 hiljada maraka.

Iako je testni Enyaq bio potpuno opremljen svim mogućim asistentima, najvećom baterijom, dva motora, pogonom na obje osovine i svim detaljima komfora poput električnog panoramskog krova, činjenica je da je i njegova cijena dosegla skoro 130 hiljada maraka. U tom slučaju, svakako mislimo da je najbolja opcija skromnost, pa osnovni Enyaq koji košta 89 hiljada maraka uz iskorištvanje poticaja u Federaciji BiH od 10 hiljada maraka ipak predstavlja privlačniji i poželjniji izbor.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Škoda Enyaq iV 80x

  • Cijena osnovnog modela: 89.147 KM

  • Cijena testnog modela sa opcijama: 127.627 KM

  • Motor naprijed: AC asinhroni električni motor sa stalnim magnetom, smješten naprijed poprečno, Maksimalna snaga 109 KS. Maksimalan obrtni moment 150 Nm.

  • Motor nazad: AC sinhroni električni motor sa stalnim magnetom, smješten nazad poprečno, Maksimalna snaga 204 KS. Maksimalan obrtni moment 310 Nm.

  • Ukupna sistemska snaga: 265 KS i 425 Nm

  • Prijenos snage: Pogon na sve točkove. Automatski mjenjač sa jednim stepenom prijenosa. Felge prečnika 20 inča, gume dimenzija 235/50 R20 naprijed i 255/45 R20 nazad (Hankook Ventus S1 Evo 3).

  • Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, adaptivni amortizeri, poprečni stabilizatori. Zadnji ovjes – nezavinsi multilink, adaptivni amortizeri, poprečni stabilizatori. Električni servo-upravljač.

  • Performanse i potrošnja : Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 7,0 sec. Maksimalna brzina - 160 km/h. Fabrički deklarisana potrošnja električne energije kombinovano: 16.9-18.4 kWh/100 km. Potrošnja na Klix.ba testu: 19,1 kWh/100 km. Kapacitet baterije: 92 kWh, iskoristivi kapacitet - 77 kWh.

  • Dimenzije: Dužina - 4.649 mm. Širina - 1.879 mm. Visina - 1.616 mm. Međuosovinski razmak - 2.765 mm. Zapremina prtljažnika od 585 do 1.810 litra s preklopljenim zadnjim sjedištima. Težina praznog automobila - 2.054 kg.

  • Oprema i specifikacija testnog modela: Škoda Enyaq iV 80x