Testovi
4

TEST: SEAT Toledo 1.6 TDI Style - Skromnost je vrlina

Piše: Elvir Zubović
(Foto: E. Zubović/Klix.ba)
SEAT je s novim Toledom napravio potpuni zaokret, ali ovaj put u pravcu skromnosti i praktičnosti. Toledo je u ovoj generaciji sišao klasu niže, pa se sada nalazi između Ibize i Leona, i ustvari je tehnički blizanac Škode Rapid. Ništa od toga ne bi trebalo biti loše, jer je ovime SEAT dobio model koji bi trebao biti vrlo konkurentan na tržištima poput našeg.

Prava navala pristupačnih porodičnih limuzina kojom proizvođači odgovaraju na izazove recesije sada je upotpunjena i dostojnim rivalom iz SEAT-a. Koliko ova marka polaže nade u ovaj segment dovoljno govori činejnica da su se odrekli njegove dosadašnje klasne pripadnosti, te ga spustili nivo ispod Leona.

Ovaj put SEAT nije razbacivao novac i razvijao svoju karoseriju. Poslužili su se mnogo jednostavnijim i prije svega mnogo jeftinijim rješenjem. Doslovno su od Škode preuzeli Rapid, napravili nekoliko nužnih kozmetičkih izmjena i dobili svoju pristupačnu porodičnu limuzinu.

Dakle, kao i Rapid tako sada i Toledo ima benefite od pametno oblikovane karoserije koja liči na trovolumensku, ali ustvari ima vrlo velika i izuzetno praktična peta vrata. Tu je i izuizetno prostrani prtljažnik, kao i sasvim pristojna ponuda prostora u kabini. Uz solidnu opremu i skromne cijene, čini se da bi SEAT mogao značajno popraviti svoje prodajne rezultate s ovim recesijskim Toledom.

Prostran, praktičan i dovoljno kvalitetan

Unutrašnjost novog Toleda prilično je udobno mjesto za boravak i putovanja. Prostora ima više nego dovoljno i na zadnjim sjedištima, s tim da je isto kao i kod Rapida primjetna činjenica da je zasnovan na platformi Pola, pa dolazi do izražaja blagi nesrazmjer prostora po dužini kabine u odnosu na ne pretjeranu prostranost u širini kabine.

Približno uporediva konkurencija:

Škoda Rapid 1,6 TDI Elegance (105 KS) - 31.198 KM Citroen C-Elysee 1,6 HDi Exclusive (92 KS) - 27.500 KM Peugeot 301 1,6 HDi Allure (92 KS) - 27.718 KM Dacia Logan 1,5 dCi Laureate (75 KS) - 20.183 KM

(cijene iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica u BiH)

Ipak, za porodične i poslovne potrebe biće sasvim dovoljno mjesta, dok će mnoge privući upravo veliki prtljažnik s ogromnim petim vratima koja omogućavaju utovar stvari koje ne bi ni trebalo biti moguće utovariti u jedan automobil. Čak 550 litara zapremine neće ostaviti potrebu za ugradnju dodatnih nosača i kofera u bilo kojem slučaju, pa samo još jednom dobili potvrdu da je koncept ovako rješenog prtljažnika istovremeno jednostavno i genijalno rješenje i da je pravo čudo da ga do sada ne srećemo na znatno većem broju automobila.

Foto: E. Zubović/Klix.ba
Foto: E. Zubović/Klix.ba

Negativna strana činjenice da je brat blizanac Škodi Rapid leži u tome što je izgled i uređenje unutrašnjosti potpuno preslikano, te uz izuzetak upravljača koji je nešto dinamičniji i atrkativniji te grafike instrumenata, u ovom SEAT-u nećete naići na dizajn i vozačko uređenje koje je dovoljno u skladu s njihovim sloganom "auto emocion". Ovdje je sve podređeno funkciji, sve komande su smještene logično i uredno, što se ne može proglasiti lošim, ali jednostavno nismo navikli gledati ovako "običan" kokpit u SEAT-u.

Štednja i udobnost na prvom mjestu

Očekivano, kako su izgled i unutrašnjost Toleda slična Rapidovim, tako i u vožnji nismo mogli primjetiti posebnu razliku između ova dva auta, pogotovo jer je i Rapid kojeg smo vozili imao sličan paket opreme sa 16-inčnim aluminijumskim naplacima i gumama niskog profila.

Sviđa nam se: prostranost, odnos uloženog i dobivenog, velik prtljažnik s velikim otvorom, skromna potrošnja goriva...

Dakle, kako je ideja vodilja bila štednja, onda na Toledu ne treba očekivati neki sofisticiran i dinamičan ovjes. Naprijed McPherson i nazad polukruta osovina provjereno su rješenje koje neće praviti neugodna iznenađenja u vožnji, ali od kojih ne treba očekivati previše uzbudjive vožnje, niti su posvećeni dinamici. Tačnije, Toledu bi vjerovatno više odgovarali i manji točkovi s gumama nešto višeg profila. Tako bi bio još udobniji, a kako ovjes u startu nije podešen za dinamičniju vožnju, onda komplet točkova kao na testnom modelu donosi više neudobnosti nego prednosti u vožnji.

Foto: E. Zubović/Klix.ba
Foto: E. Zubović/Klix.ba

Inače vožnja i putovanje u Toledu je prilično ugodno iskustvo, prije svega zahvaljujući prostranosti, dok bi ugođaj bio još i bolji da su sjedeće površine zadnjih sjedišta nešto veće, te da je zvučna izolacija bolje izvedena. Problem je višak zvuka ispod poklopca motora. Turbodizelaš od 105 KS jednostavno nije dovoljno "ušuškan", što potvrđuje nedostatak čak i ukrasnog poklopca na motoru, pa i u praznom hodu ali i u vožnji do ušiju putnika dolazi previše buke od motora.

Pristupačan i privlačan

Rezultat ove razumne razmjene SEAT-a i Škode je činjenica da je Toledo postao definitivni best-buy ove marke.

Osnovni model moguće je dobiti već za 20-ak hiljada maraka, čime se odlično uklapa u društvo recesijskih limuzina. Tačnije, SEAT je, kao i Škoda, napravio odličan kompromis. Toledo nije najjeftiniji u društvu ovih "puno za malo" automobila, ali isto tako ima i širu ponudu motora i opreme, pa je lako učiniti ga i prilično luksuznim i skupljim, kao u slučaju testnog modela.

Ne sviđa nam se: zvučna izolacija, previše sličnosti s Škodom Rapid...

Kao i obično, najzanimljiviji su modeli iz sredine cjenovnika, pa bi to mogli biti TSI benzinac od 85 KS koji uz Reference nivo opreme košta oko 24 hiljade maraka, ili još više od njega 1,6 TDI od 90 KS kojeg je moguće dobiti za oko 27 hiljada maraka.

Istina je da ima i dalje povoljnijih automobila, ali isto tako je činjenica da SEAT do sada nije imao ovako dobar paket velikog i prostranog auta za skromniju cijenu, pa ako novi Toledo i ne porazi konkurenciju svakako će napraviti dovoljno dobre rezultate da poboljša ukupnu "krvnu sliku" SEAT-a.

Osnovni podaci o testnom automobilu: SEAT Toledo 1.6 TDI Style Cijena osnovnog modela: 20.902 KM Cijena osnovnog dizelskog modela: 27.284 KM Cijena testnog modela: 32.128 KM

Motor: turbodizelski, redni, 4-cilindrični, smješten naprijed poprečno, promjer i hod klipa 79,5 × 80,5 mm, radna zapremina - 1.598 ccm, kompresija 16,5 : 1, maksimalna snaga 77 kW (105 KS) pri 4.400 okr/min, maksimalni obrtni moment 250 Nm pri 1.500–2.500 okr/min, dvije bregaste osovine u glavi motora, 4 ventila po cilindru, ubrizgavanje na principu zajedničkog voda - common rail, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom - intercooler.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 5-stepeni ručni mjenjač, aluminijske felge prečnika 16 inča, gume 215/45 R16.

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulični amortizeri, stabilizatori. Zadnji ovjes - polukruta osovina, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Elektrohidraulični servo upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 10,1 s. Maksimalna brzina - 190 km/h. Potrošnja na testu – 6,1 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,7 l/100 km, kombinovano 4,4 l/100 km. Zapremina rezervoara – 55 l. Emisija CO2 114 g/km.

Dimenzije: Dužina – 4.482 mm. Širina – 1.706 mm. Visina – 1.461 mm. Međuosovinski razmak – 2.602 mm. Prtljažnik – 550/1.470 litara. Težina praznog vozila - 1.265 kg.

Serijska oprema: ABS + treptajuće kočiono svjetlo, ECS (elektronska kontrola stabilnosti), bočni zračni jastuci, dvotonska sirena, vanjski retrovizori električno podesivi i grijani, vanjski retrovizori i ručke vrata u boji vozila, električni podizači prednjih prozora, vozačevo sjedalo podesivo po visini, automatsko paljenje svjetala, kozmetička ogledala u štitnicima za sunce, radio uređaj "SEAT Sound System 1.3" + komande radio uređaja na upravljaču + 4 zvučnika, upravljač podesiv po visini i dubini, putno računalo, iSOFiX i Top Tether na bočnim zadnjim sjedalima, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem, držač za čašu naprijed, preklopiva i djeljiva zadnja klupa, hromirani prsteni za zračne otvore, pretinac za rukavice (osvjetljen), pretinac za naočale, zračni jastuk za vozača i suvozača (suvozački s mogućnošću deaktiviranja), zračni jastuci za glavu, treći središnji naslon za glavu, automatski klima uređaj "CLIMATRONIC", DESIGN 16"" naplaci od aluminijuma i gume 215/45 R16, električni podizači zadnjih prozora, hlađeni pretinac, multifunkcionalni display, kožno kolo upravljača i ručica mjenjača, suvozačevo sjedalo podesivo po visini, Comfort Drive Paket: prednja svjetla za maglu s zaokretnom funkcijom, tempomat, Paket praktičnosti: prednji i zadnji naslon za ruke, mreža za teret u prtljažniku, kukice za odlaganje raznih predmeta, bočni prostor za odlaganje u prtljažniku...

Dodatna oprema na testnom automobilu: SEAT Sound System 2.1 + AUX-IN + komande na upravljaču + 2 dodatna zvučnika + USB priključak, nadzor pritiska u gumama + pomoć pri polasku u brdu, disk kočnice nazad, parkin senzori nazad, metalik boja karoserije.

Garancije: 2 godine na vozilo, 12 godina protiv prohrđavanja.