Testovi
236

TEST / TEST: Renault Megane Coupe GT Line Energy 1.6 dCi

Piše: Elvir Zubović
U zenitu svoje karijere, treća generacija Meganea dobila je niz poboljšanja kako bi ostao konkurentan do dolaska svog nasljednika. Isprobali smo Coupe model s odličnim dizelašem i uvjerili se da Megane još uvijek ima šta za ponuditi, čak i više nego što smo očekivali.

Kada smo prije više od dvije godine isprobali Megane Coupe GT Line sa 1,6-litarskim benzinskim motorom došli smo do zaključka kako takav coupe predstavlja idealan recesijski sportski auto. Dovoljno pristupačan, ali vrlo zabavan i sposoban. Sada nam je stigao opet Coupe i opet sa GT Line sportskim paketom opreme, ali sada je tu moderni i snažni turbodizelski motor kao i niz poboljšanja koje je Megane pretrpio posljednjim redizajnom. Koliko su se stvari promjenile u ove dvije godine s istim autom?

Iako je redizajn bio prilično radikalan, barem što se tiče prednjeg dijela, činjenica je da je Megane treće generacije napunio svoju šestu godinu, što ne uspjevaju u potpunosti prikriti ni brojna poboljšanja i novosti koje je dobio.

Kako ne bi u potpunosti zaostao za konkurencijom dok ne dođe njegova četvrta generacija, Megane je dobio potpuno novi izgled prednjeg dijela. Kako smo mogli i očekivati, nakon Capture-a i Clia sada je i Megane dobio (pre)veliki logotip Renaulta, nova "bademasta" svjetla kako i novi odbojnik. Sve skupa to izgleda vrlo dobro i izuzetno atraktivno, te definitivno čini Megane svježijim. Ipak, utisak kojeg se nismo mogli rješiti je da nakon ovog redizajna Megane izgleda i pomalo nespretno kao cjelina, prije svega jer je ostatak auta ostao u potpunosti isti i nepromjenjen. Ne znači to da je nešto na Meganeu ružno, ali proporcije novog prednjeg dijela jednostavno izgledaju kao ne odgovaraju u potpunosti proporcijama zadnjeg dijela.

Sviđa nam se: tih i miran rad motora, performanse, dinamičke osobine, niska potrošnja goriva...

Bez obzira na sve, ovo je bez sumnje najbolje izdanje Meganea do sada, i činio se nama skladnim ili ne, činjenica je da zaista privlači poglede, a svoje kvalitete i novosti pokazuje i unutra.

Kabina je također ostala poznata i u suštini nepromjenjena, ali baš kao i prije dvije godine ostao nam je utisak da bi svaki Megane trebao biti isporučen s ovakvim interijerom. Vrhunska RS sjedišta s ugodnom tkaninom koja su potpuno jednaka onima u mnogo bržem Meganeu Renault Sport i sada predstavljaju najsvjetliju tačku unutrašnjosti, a skoro i cijelog auta. Idealno drže tijelo na mjestu u zavojima, a ujedno su i vrlo ugodna.

Modernizacija za unutrašnjost je značila i nekoliko novih detalja poput umetaka od imitacije karbonskih vlakana, korištenje crvenih detalja kao i korištenje umetaka od crno lakrane plastike. Ovim detaljima Megane unutra nije postao kvalitetniji, ali je svakako ugodniji, barem za pogled. Najprimjetnija novost je svakako 7-inčni ekran osjetljiv na dodir koji objedinjuje funkcije prilično praktičnog R-link multimedijalnog sistema.

Uz nekoliko oznaka Renault Sport, koje sugerišu da odlične vozne osobine ali i unutrašnje uređenje treba zahvaliti njima, prestaju novosti koje je Megane donio unutra. Kvalitet završne obrade je na zadovoljavajućem nivou, dok kvalitet nekih dijelova i materijala već kaska za konkurencijom. Renault bi trebao znati da tvrda i gruba plastika ne bi smjela doći pod ruku vozaču, pa je šteta da je cijeli srednji tunel izrađen upravo od tvrde i glatke plastike koja nije pretjerano ugodna na dodir.

Srećom, na području motora i voznih osobina Renault je s Meganeom ostao na nivou zadatka, pa čak i postavio nove standarde. Relativno novi 1,6-litarski turbodizelaš zamjenio je velikog i teškog 1.9 dCi i ponudio iste performanse uz osjetno manju potrošnju ali i brojne prednosti koje donosi manji i lakši motor.

Kako smo se u prethodnom druženju sa Coupeom žalili samo na nedostatak snage zbog kojeg nije bilo moguće u potpunosti iskoristiti kapacitete ovjesa, ovaj put nismo imali tih problema. Iako to zvuči previše laskavo za jedan, ipak, mali dizelski motor, sa svojih 130 KS, i što je još važnije 320 Nm, ovaj turbodizelaš pravi od Meganea zarazno zabavan ali i pristojno brz auto.

Vrlo miran i tih rad, pa čak i ugodan zvuk prilikom ubrzanja, sposobnost vožnje sa izuzetno niskim projeskom potrošnje i odlične performanse čine ovaj motor poželjnim kroz cijelu gamu Renaulta. Izuzetak među dobrim osobinama motora čini samo primjetna zadrška u isporuci snage u donjem radnom području, što pogotovo ne bi trebalo biti primjetno jer Renault deklariše dostupnost svih 320 Nm okretnog momenta već od 1.750 okr/min. Ovo je ujedno i jedina mana u odnosu na stari 1,9 dCi, zbog čega nam se čini istinitim i stara američka izreka: "there is no replacement for cubic displacement".

Ne sviđa nam se: cijena, bez novosti na zadnjem dijelu automobila, kvalitet materijala u unutrašnjosti...

Ipak, "downsizing" je postao neminovnost, a ako je ovo jedina žrtva onda smo je spremni prihvatiti, jer je Megane s ovim dizelašem agilan i lakonog kao i sa mnogo manjim i lakšim benzinskim motorima. Baš kao i prije dvije godine, ostali smo pozitivno iznenađeni kako naizgled obični kompakt nudi obilje zabave i vozačkih užitaka uz pomoć "tek" dobro podešenog ovjesa.

Svi oni koji vole "vruće" francuske kompakte poput Clia ili Meganea RS biće na domaćem terenu i sa ovakvim Coupeom. Dovoljno snage za dobar tempo, kapacitetan i čvrsto podešen ovjes koji žudi da se "nosom" zabija u vrh krivine i više nego dovoljno obrtnog momenta za brz izalazak iz krivine čine odličnu kombinaciju i recept za zabavu, iako smo daleko od pravog Renault Sport proizvoda. Napomenimo ipak, Renault Sport je za GT Line pripremio posebno podešene opruge, tvrđe "selen" blokove kao i deblje stabilizatore, tako da ne treba toliko ni čuditi finoća i dinamičnost s kojom Coupe GT Line vlada zavojima.

Dakle, Megane kao Megane je fino sazrio. Dobio je dosta poboljšanja, ali i dalje pokazuje kako se dolazak potpuno novg modela sve više bliži. I dalje je zanimljiv u okvirima klase, ali u međuvremenu je konkurencija postala mnogo žešća, pa će mu trebati svaki trik iz rukava da zadrži kupce na svojoj strani.

Jedan od trikova je i zaista odlični paket GT Line koji Megane čini posebnim i znatno kompletnijim automobilom. Problem nastaje što je u međuvremenu taj paket postao znatno skuplji, što u kombinaciji sa također skupim 1,6 turbodizelašem ukupnu cijenu Meganea diže prilično visoko. Čak i previsoko. Uz popust ovakav Megane biste platili skoro 43 hiljade maraka, dok u istom cjenovniku možete odabrati Megane GT (bez onoga line) koji ima sirovih 220 KS i košta oko 700 maraka više. Ako vam potrošnja nije primarni kriterij izbor je jasan. Nećemo ni spominjati da je rasni Megane RS sa 265 KS također relativno blizu u cjenovnom pogledu.

Ono što je važno je to da je u svojim zrelim godinama Megane treće generacije i dalje vrlo zanimljiv auto kojem ne nedostaje mogućnosti izbora, kako u ponudi motora tako i u ponudi opreme. Dijapazon kupaca koje će Megane zadovoljiti je vrlo širok, dok nam se čini da bi za još bolji odziv tržišta njegove cijene u prosjeku mogle biti za nijansu niže.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Renault Megane Coupe GT Line Energy 1.6 dCi Cijena osnovnog dizelskog modela: 30.830 KM Cijena testnog modela: 42.696 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Promjer i hod klipa 80 x 79,5 mm. Radna zapremina 1.598 ccm. Maksimalna snaga 96 kW - 130 KS pri 4.000 okr/min. Maksimalni obrtni moment 320 Nm pri 1.750 okr/min. Ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h - 9,8 s. Maksimalna brzina - 200 km/h. Potrošnja na testu - 6,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 4,8 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,6 l/100 km, kombinovano 4 l/100 km.

Dimenzije: Dužina - 4.300 mm. Širina - 1.810 mm. Visina - 1.420 mm. Međuosovinski razmak - 2.640 mm. Krug okretanja - 10,95 m. Prtljažnik - od 377 do 991 litara. Rezervoar za gorivo - 60 litara. Masa praznog automobila - 1.395 kg.

Serijska oprema paketa GT Line: ABS + sistem pomoći pri naglom kočenju (BAS), automatsko paljenje sva 4 žmigavca u slučaju naglog kočenja, nadzor stabilnosti vozila - ESP, sistem protiv proklizavanja (ASR), zračni jastuk za vozača i suvozača, suvozačevo sjedište podesivo po visini, mogućnost isključivanja suvozačevog zračnog jastuka, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, zračne zavjese, tempomat i ograničivač brzine, bočni zračni jastuci sprijeda, džepovi na zadnjoj strani prednjih sjedišta, zračni jastuci u prednjim sjedištima protiv zaronjavanja, tamnosiva armaturna ploča s hromiranim dodacima, tritačkovni sigurnosni pojasevi na svim sjedištima, vanjske ručice vrata hromirane, zatezači sigurnosnih pojaseva naprijed i nazad, hromirana zaštita pragova na vratima, ograničivač zatezne sile za prednje i zadnje sigurnosne pojaseve, aluminijumski naplatci 17" Celsium, upozorenje za nezakopčane pojase i nezatvorena vrata, sistem pričvršćenja dječije sjedalice ISOFIX na bočnim mjestima nazad, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem, automatsko zaključavanje vrata u vožnji, auto bez ključa - kartica Renault, električni progresivni servo upravljač, upravljač podesiv po visini i dubini, putni računar pri upravljaču + USB priključak, pokazivač vanjske temperature, dnevna svjetla, električno podesivi vanski retrovizori u sivoj boji, svjetlo za čitanje naprijed, električni podizači stakala naprijed - impulsni sa sistemom protiv priklještenja, pribor za pušače, automatski klima uređaj s odvojenim upravljanjem za vozača i suvozača, cirkulacija zraka s ugrađenim filterom protiv prašine, radio CD MP3 4x15W s komandama pri upravljaču, vozačevo sjedište podesivo po nagibu, visini i u leđnom dijelu, srednji naslon za ruke naprijed, pretinac ispod suvozačevog sjedišta, zadnja preklopiva klupa 1/3-2/3, brisači sa senzorima za kišu, kit za popravak gume, sportska šasija, bez svjetala za maglu sprijeda, sportska RS sjedišta, dodatno zatamnjena bočna i zadnje staklo.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Paket R-LINK - Multimedijski sistem R-Link s ugrađenim ekranom na dodir 7" s funkcijama MP3 AUX Bluetooth USB + navigacijski sistem TOM TOM + Kartografija cijele Evrope + povezanost s internetom - 1.350 KM. Paket EASY - Renault kartica "Slobodne ruke" + Automatska parking kočnica + Pomoć pri kretanju na uzbrdicI - 801 KM. Metalik boja - 1.167 KM.

Garancije: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara.