Auto testovi
20

Testirali smo obnovljenu Škodu Karoq: Yeti bi bio ponosan

E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Škodin redizajnirani odgovor na mnogobrojne SUV-ove iz C segmenta ima sve što mu je potrebno da ostane među poželjnijim kandidatima, a duhovni nasljednik popularnog Yetija po mnogo čemu mogao bi biti i ispred jednako koncipiranog dijela rodbinskog društva iz VW grupacije u kojoj je već dugo i češka automobilska kompanija.
Ne znamo hoće li se u Mladá Boleslavi opet odlučiti da prave automobil po uzoru na kompaktni i praktični Roomster koji je (uključujući i verziju Scout) na najbolji način opravdavao Škodinu višegodišnju krilaticu „Simply Clever“, ali znamo da im nije bilo lako kada je došlo vrijeme da popularan i izgledom nekonvencionalan model Yeti dobije dostojnog nasljednika.

Ako nam se Karoq prije redizajna izvana možda i učinio prilično nezanimljivim, jer smo tada zaključili da su u to vrijeme bolji posao uradili dizajneri u SEAT-u (Ateca) i VW-u (T-Roc/Tiguan), stvari su nakon "zatezanja bora" ipak došle na svoje.

Osvježeni Karoq, istina, nije dobio izgled karoserije s kojim su ga u Škodi uoči premijere najavljivali intrigantnim renderima, ali je s malo drugačijih poteza olovkom (oko kućišta prednjih i zadnjih LED svjetala, maske hladnjaka i odbojnika) njegova kutijasta karoserija sada privlačnija. Pored „žive“ boje karoserije, u konkretnom slučaju ukupnom utisku pomažu i opcione novodizajnirane 19-inčne aluminijske felge čije se u crno obojene aero-ratkape odlično slažu s crnim obrubima blatobrana i pragova.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Smješten između manjeg modela Kamiq i većeg Kodiaqa, Karoq ispunjava sve preduslove da nastavi uspješan put do kupaca, a u tome će mu svakako pomoći provjerena mehanika i optimalna rješenja koja bi, ako bi se mijenjala, predstavljala „izmišljanje tople vode“.

Testni primjerak čija se boja karoserije, na radost fotografa, savršeno uklopila s bojama jeseni sa sobom je donio bogat paket standardne opreme koji se krije iza naziva Style, a posebno izdvajamo izuzetno efikasna adaptivna Matrix LED svjetla. Kompaktnost kutijaste karoserije izvana krije izuzetno mnogo prostora u kabini u kojoj dominiraju tamni materijali. Dovoljno je i upotrebljivih otvorenih i zatvorenih pretinaca, a priču o prostranosti koja će biti više nego dovoljna za četveročlanu porodicu podvlači zapremina prtljažnika čija se vrata, u ovom slučaju, podižu i spuštaju "na struju".

Uz mekane i kvalitetne materijale i nivo završne obrade koji sugeriše da iritantni "cvrčci" nikada neće boraviti u Karoqu, paket Style sa sobom donosi i adaptivnu digitalnu instrumentnu tablu, a tu je i veliki display multimedijalnog/navigacionog sistema koji ne štrči, jer je utisnut u gornjem dijelu centralne konzole. „Simply Clever“, odnosno „ne izmišljanje tople vode“ odnosi se i na poznate točkiće i tastere ispod „televizora u boji“ kojima se upravlja klimatizacijom. Pregledno, ergonomično, optimalno...

Poput ostatka grupacijskog društva i osvježeni Karoq pokreću poznati benzinski i dizelski motori sa polica VW-a koji su još čišći i štedljiviji, a jedna od zasigurno najprimamljivijih opcija kod nas je dvolitarski četverocilindarski turbodizelski motor koji razvija 150 KS i 360 Nm najvećeg obrtnog momenta, što je (prvenstveno zbog vrijednosti najvećeg obrtnog momenta) sasvim dovoljno za opušten život vozačice/vozača u svim situacijama. Pored solidnih performansi, motor je demonstrirao i svoju uzornu štedljivost, jer je uz „coasting“ funkciju i aktiviran radni program Eco na otvorenoj cesti (do 90 km/h) trošio manje od pet litara na 100 kilometara. U Škodi ne kriju da je štedljivosti doprinijela i unaprijeđena aerodinamika karoserije.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Uglađen i provjeren motor iste konfiguracije može se dobiti i u slabijem i još štedljivijem izdanju (115 KS), ali će u tom slučaju obrtni moment ići samo na prednje točkove Karoqa. S obzirom na raskošan razmak između podnice i tla, mi bismo ipak birali opciju s adaptivnim pogonom preko obje osovine (4x4) s kojim je Karoq pokazao mnogo talenta na strmim i neasfaltiranim podlogama, što nam je po ko zna koji put sugerisalo da ne odustajemo od višegodišnjeg stava: Svi SUV-ovi trebali bi imati kakav-takav integralni pogon.

Uz pet radnih programa kojima se reguliše rad/odziv motora, 7-stepenog automatskog DSG mjenjača i upravljačkog sistema, testni primjerak sa sobom je donio i opcioni adaptivni ovjes koji je najzaslužniji za prilično uglađeno „peglanje“ različitih neravnina ispod točkova, a uvjereni smo da bi „mali Kodiaq“ bio još udobniji na barem za broj manjim felgama na kojima bi tada bile gume s nešto višim profilom. Za naglašeno dinamičan ritam kroz zavoje na asfaltu Škoda u ponudi ima i drugih primjerenijih opcija.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Razmišljajući o imaginarnom novom Roomsteru, uvjereni smo da redizajnirani Karoq u ovom trenutku ima dovoljno aduta da se i dalje uspješno nosi sa mnogobrojnom, često i mlađom klasnom konkurencijom. Zvuk dizelskog motora, koji u pojedinim situacijama možda i previše dopire u prostor za putnike, manji je problem u odnosu na problem koji se tiče sveopšteg divljanja cijena čiji se kraj ne nazire. A baš to bi bogato opremljenog duhovnog nasljednika Yetija, nažalost, moglo udaljiti od mnogih porodica u koje bi se savršeno uklopio...jer je „Simply Clever“.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 DSG
  • Cijena osnovnog dizelskog modela: 50.312 KM
  • Cijena testnog modela: 81.200 KM
  • Motor: Četverocilindarski, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.968 ccm, „common-rail“ ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 110 kW – 150 KS od 3.000 do 4.200 obr/min. Najveći obrtni moment 360 Nm od 1.600 do 2.750 obr/min.

  • Prijenos snage: Adaptivni pogon preko obje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). 19-inčne aluminijske felge, gume 225/45 R19 92W (Bridgestone Dueler H/P Sport).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 8,7 s. Najveća brzina – 204 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 5,7 l/100 km. Najniža izmjerena potrošnja na testu – 4,8 l/100 km. Prosječna potrošnja (WLTP): od 5,5 do 6,2 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 l. Prosječna emisija CO² – 124 g/km. Euro 6AP.

  • Dimenzije: Dužina – 4.390 mm. Širina – 1.841 mm. Visina – 1.603 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.638 mm. Zapremina prtljažnika – od 521 do 1.630 litara. Masa praznog vozila – 1.545 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.188 kg.

  • Serijska oprema: Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 DSG

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: Virtuelna pedala (otvaranje poklopca prtljažnika bez dodira), produžena garancija (pet godina ili 150.000 km), Performance paket (aluminijske papučice, disk-kočnice nazad, izbor načina vožnje), Convenience paket (el. podešavanje prednjih sjedišta i retrovizora s funkcijom memorije, samozatamnjujući, grijani, elektropreklopivi i elektropodesivi retrovizori, podrška za leđa naprijed + CREW PROTECT ASSIST), trozonski klima-uređaj, 19-inčne aluminijske felge SAGITARIUS s aero-ratkapama u crnoj boji, Technology Columbus Plus (glasovno upravljanje, COLUMBUS navigacioni uređaj, WEB radio, komforna telefonija, LTE sa bežičnim punjenjem, Virtual Cockpit, SMART LINK), Parking Plus paket (AREA VIEW 360, parking asistent sa senzorima naprijed i nazad), Remote Access + Infotainment Online/jedna godina.

  • Garancija: Četiri godine ili 120.000 km.