Testirali smo novi Renault Clio: Spreman da nastavi uspjeh prethodnika

Testirali smo novi Renault Clio: Spreman da nastavi uspjeh prethodnika
26
E. T.
30.11.2019. u 12:09
26
komentara
26

dijeljenja
1/63 Foto: E. Z./Klix.ba
2/63 Foto: E. Z./Klix.ba
3/63 Foto: E. Z./Klix.ba
4/63 Foto: E. Z./Klix.ba
5/63 Foto: E. Z./Klix.ba
6/63 Foto: E. Z./Klix.ba
7/63 Foto: E. Z./Klix.ba
8/63 Foto: E. Z./Klix.ba
9/63 Foto: E. Z./Klix.ba
10/63 Foto: E. Z./Klix.ba
11/63 Foto: E. Z./Klix.ba
12/63 Foto: E. Z./Klix.ba
13/63 Foto: E. Z./Klix.ba
14/63 Foto: E. Z./Klix.ba
15/63 Foto: E. Z./Klix.ba
16/63 Foto: E. Z./Klix.ba
17/63 Foto: E. Z./Klix.ba
18/63 Foto: E. Z./Klix.ba
19/63 Foto: E. Z./Klix.ba
20/63 Foto: E. Z./Klix.ba
21/63 Foto: E. Z./Klix.ba
22/63 Foto: E. Z./Klix.ba
23/63 Foto: E. Z./Klix.ba
24/63 Foto: E. Z./Klix.ba
25/63 Foto: E. Z./Klix.ba
26/63 Foto: E. Z./Klix.ba
27/63 Foto: E. Z./Klix.ba
28/63 Foto: E. Z./Klix.ba
29/63 Foto: E. Z./Klix.ba
30/63 Foto: E. Z./Klix.ba
31/63 Foto: E. Z./Klix.ba
32/63 Foto: E. Z./Klix.ba
33/63 Foto: E. Z./Klix.ba
34/63 Foto: E. Z./Klix.ba
35/63 Foto: E. Z./Klix.ba
36/63 Foto: E. Z./Klix.ba
37/63 Foto: E. Z./Klix.ba
38/63 Foto: E. Z./Klix.ba
39/63 Foto: E. Z./Klix.ba
40/63 Foto: E. Z./Klix.ba
41/63 Foto: E. Z./Klix.ba
42/63 Foto: E. Z./Klix.ba
43/63 Foto: E. Z./Klix.ba
44/63 Foto: E. Z./Klix.ba
45/63 Foto: E. Z./Klix.ba
46/63 Foto: E. Z./Klix.ba
47/63 Foto: E. Z./Klix.ba
48/63 Foto: E. Z./Klix.ba
49/63 Foto: E. Z./Klix.ba
50/63 Foto: E. Z./Klix.ba
51/63 Foto: E. Z./Klix.ba
52/63 Foto: E. Z./Klix.ba
53/63 Foto: E. Z./Klix.ba
54/63 Foto: E. Z./Klix.ba
55/63 Foto: E. Z./Klix.ba
56/63 Foto: E. Z./Klix.ba
57/63 Foto: E. Z./Klix.ba
58/63 Foto: E. Z./Klix.ba
59/63 Foto: E. Z./Klix.ba
60/63 Foto: E. Z./Klix.ba
61/63 Foto: E. Z./Klix.ba
62/63 Foto: E. Z./Klix.ba
63/63 Foto: E. Z./Klix.ba
Revolucija, evolucija... Zar je bitno? Peti Clio apsolutno je spreman da nastavi veoma uspješnu priču istoimenog prethodnika koji u posljednje četiri godine suvereno drži titulu najprodavanijeg modela iz B segmenta u Evropi.
Vjerujemo da se mnogo toga (nažalost) ne može riješiti bez revolucije, ali u Renaultu su u slučaju pete generacije modela Clio odlučili da im takve mjere nisu potrebne. Ne znamo jesu li se u Boulogne-Billancourtu ugledali na čestu i očigledno uspješnu filozofiju Volkswagena, ali je jasno da su Francuzi (umjesto radikalnih zahvata koji uključuju i potpuno drugačiji izgled karoserije) ovaj put donijeli odluku da novi Clio naprave bez prevelikog odstupanja od izgleda karoserije koji je sa sobom donijela prethodna generacija. Podloga svemu vjerovatno leži u činjenici da je Clio IV u posljednje četiri godine najprodavaniji model iz B segmenta u Evropi.

Peti Clio nastao je na novoj platformi, a Renaultova "tiha revolucija" sve do pogleda u peta vrata izvana nas je ponajviše podsjetila na smanjen dvovolumenski Mégane uz pojedine detalje koje sa sobom donosi crossover Kadjar. Čuli smo mnogo komentara koji sugerišu da su u Renaultu samo posegnuli za temeljitim redizajnom, ali o tome u ovom slučaju nema ni govora.

Izuzetno skladna karoserija neznatno je kraća od karoserije prethodnika, ali je šira i niža. U Renaultu kažu da su s novim dizajnerskim rješenjima u kabini i prtljažniku osigurali više mjesta za putnike i prtljag. Da, nominalno ima više mjesta, ali s obzirom na kategoriju kojoj Clio pripada ne treba zaboraviti da će putnici na zadnjim sjedištima u prostoru za noge i ovdje imati dovoljno centimetara samo ako na prednjim sjedištima sjede osobe nižeg rasta.

Uz poseban i bogato opremljen paket "Edition One" stiže crna unutrašnjost koja uključuje i crnu oblogu krova i krovnih nosača, a za dodatno zadovoljstvo zaduženi su mekani i izuzetno kvalitetni materijali kojima je, osim malog dijela između prednjih sjedišta, obloženo faktički sve. Iznad svih očekivanja, pa onda i nije pretenciozno ako za ovu kabinu kažemo da je najbolje što se trenutno može dobiti u B segmentu.

Foto: E. Z./Klix.ba Foto: E. Z./Klix.ba


U prilog tome ide oblik i način smještaja povećeg "tableta" multimedijalnog sistema posljednje generacije (Ferrari je prije nekoliko dana slično rješenje predstavio u svom novom GT modelu Roma), a dizajn sjedišta i kombinacija materijala kojima su obložena potvrđuju da se s novim Cliom bez napora može putovati i mnogo dalje od onoga što je uobičajeno za automobile ove kategorije. Ukupnoj udobnosti pomaže solidna ergonomija, ali i zavidna zvučna izolacija. Renaultova "demonstracija sile“ ima i svoju tamniju stranu, a to je u slučaju konkretnog automobila prilično visoka cijena. Utješno je što se Clio s istim motorom u kombinaciji s neznatno slabije opremljenim paketom opreme Intens može kupiti za znatno manje novca.

I dok svijet čeka na rezultat pregalaštva u francuskom gradiću Dieppe u kojem odjel Renault Sport godinama pravi vrhunske sportske izvedenice modela Clio i Mégane, što bi trebalo rezultirati novim Cliom s oznakom RS, Renault uz Clio pete generacije za sada nudi jednu benzinsku i po dvije turbobenzinske i turbodizelske pogonske opcije.

Foto: E. Z./Klix.ba Foto: E. Z./Klix.ba


Testni primjerak pokretala je snažnija verzija poznatog 1,5-litarskog četverocilindarskog turbodizelskog motora koji u ovom izdanju nudi 115 KS i 260 Nm najvećeg obrtnog momenta, a za prijenos snage na prednju osovinu zadužen je ručni 6-stepeni mjenjač. Tih i elastičan motor koji nudi odlične performanse u prosjeku je trošio neznatno više od tvorničkih podataka, pa skromna zapremina rezervoara za gorivo u ovom slučaju i nije problem.

Kombinovan s čvrstim ovjesom, preciznim upravljačkim sistemom i efikasnim kočnicama, motor će vozaču zaista biti odličan i zabavan partner na cesti, a u prilog svemu ide i činjenica da odlično izbalansiran Clio prezire podupravljanje koje je u dinamičnom ritmu kroz zavoje veoma često sastavni dio većine automobila s prednjim pogonom. Zaboravimo li otvorene ceste, zavoje i dobre podloge, vjerujemo da bi se na neravnim podlogama (poput istrošenih gradskih ulica s često preduboko utisnutim poklopcima šahtova) Clio ipak bolje snalazio na 16-inčnim felgama na kojima su gume nešto većeg profila.

Foto: E. Z./Klix.ba Foto: E. Z./Klix.ba


Za četvrti Clio davno smo prognozirali da će biti bestseller. I bio je. S istom smo prognozom ostavili testni primjerak petog izdanja uz konstataciju da Renault (u kojem nerijetko ponude modele koji su dopadljivi kao mogućnost izbijanja globalnog nuklearnog sukoba) s Cliom i njegovom crossover izvedenicom (Captur) nikad neće osjetiti "čari“ bankrota. Ne znamo kada će novi Clio opet sjesti na evropski tron, ali znamo da je loša vijest za blagajnike u nekolicini automobilskih kompanija koje u ponudi imaju modele iz B segmenata.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Renault Clio Blue dCi 115 Edition One
Cijena osnovnog modela – Clio Zen SCe 75: 23.700 KM
Cijena osnovnog dizelskog modela – Clio Zen Blue dCi 85: 28.700 KM
Cijena testnog modela s opcijama: 40.000 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.461 ccm, "common-rail" ubrizgavanje goriva u cilindre, osam ventila po cilindru. Najveća snaga 85 kW – 115 KS pri 3.750 obr/min. Najveći obrtni moment 260 Nm pri 2.000 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 6-stepeni ručni mjenjač, gume dimenzija 205/45 R 17 88H (Continental EcoContact6).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,9 s. Najveća brzina - 197 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 4,1 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,3 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,2 l/100 km, kombinovano 3,7 l/100 km. Prosječna emisija CO²: 95-101 g/km.

Dimenzije: Dužina – 4.050 mm, širina – 1.798 mm, visina – 1.440 mm. Međuosovinski razmak – 2.583 mm. Zapremina prtljažnika od 366 do 1.069 litara. Masa praznog automobila – 1.277 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.702 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 39 litara.

Serijska oprema testnog automobila: ABS (sistem protiv blokiranja točkova), ESP (sistem za nadzor stabilnosti), ASR (sistem za nadzor proklizavanja pogonskih točkova), AFU (sistem za pomoć pri naglom kočenju), LKA (sistem za održavanje vozila u saobraćajnoj traci), sistem za detekciju pješaka i automatsko kočenje, upozorenje na sigurnosni razmak, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, sistem za hitni poziv, pomoć prilikom polaska na uzbrdici, regulator i limitator brzine, po visini podesivi prednji sigurnosni pojasevi, po visini i dubini podesiv multifunkcionalni upravljač obložen kožom, kožom obložena ručica mjenjača, upozorenje za nezakopčane pojaseve na svim sjedištima, prednji zračni jastuci, prednji bočni jastuci i zavjese, ISOFIX, nasloni za glavu na svim sjedištima, indikator pritiska u gumama, indikator promjene stepena prijenosa, ECO radni program, LED prednja i zadnja svjetla, LED dnevna svjetla, LED svjetla za maglu, LED osvjetljenje u kabini, centralna konzola s naslonom za ruke, automatsko uključivanje svjetala i senzor za kišu, automatsko uključivanje dugih svjetala, pokazivači smjera u kućištima grijanih i elektropodesivih sklopivih retrovizora, tonirana stakla, grijano zadnje staklo, ručice na vratima u boji karoserije, impulsno pomicanje prednjih i zadnjih stakala, centralno daljinsko zaključavanje, automatski klima-uređaj, vozačko i suvozačko sjedište podesivo po visini, osvijetljena sjenila za sunce, sistem za pomoć pri parkiranju naprijed i nazad, kamera za pomoć prilikom vožnje unazad, automatska parkirna kočnica, 17-inčne aluminijske felge Viva Stella, hromirani okvir prozora, crne presvlake u kombinaciji s kožom crne boje, dodatno zatamnjena zadnja stakla, crna obloga krova, hromiran završetak izduvnog sistema, paket LOOK (vanjski detalji), samozatamnjujući retrovizor, dvostruko dno prtljažnika, paket NAVIGACIJA (multimedijalni sistem s 9,3-inčnim ekranom osjetljivim na dodir s funkcijom navigacije, MP3, Bluetooth, USB, AUX, DAB i funkcijom povezivosti s aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay, kartografija Evrope)...

Opciona oprema na testnom automobilu: Paket CITY MULTISENSE 2 (sistem za pomoć pri parkiranju 360° + kamera za vožnju unazad, kamera 360°, sistem za nadzor mrtvog ugla, sistem Multi-Sense® s nekoliko radnih programa i personalizacijom ambijentalnog osvjetljenja i grafike TFT instrumentne table) – 1.500 KM, paket ZIMA (grijanje upravljača i prednja grijana sjedišta) – 700 KM, devet zvučnika s pojačalom BOSE® – 800 KM, posebna metalik boja – 1.100 KM, bežično punjenje mobilnog telefona – 200 KM.

Garancija: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara.
Prijavi grešku


Komentari (26)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...