Testirali smo novi KIA Rio: Na pravom kursu

Piše: E. T./Klix.ba
7.4.2018. u 10:45
12
23
Testirali smo novi KIA Rio: Na pravom kursu
12
1/37 Foto: E. Z./Klix.ba
2/37 Foto: E. Z./Klix.ba
3/37 Foto: E. Z./Klix.ba
4/37 Foto: E. Z./Klix.ba
5/37 Foto: E. Z./Klix.ba
6/37 Foto: E. Z./Klix.ba
7/37 Foto: E. Z./Klix.ba
8/37 Foto: E. Z./Klix.ba
9/37 Foto: E. Z./Klix.ba
10/37 Foto: E. Z./Klix.ba
11/37 Foto: E. Z./Klix.ba
12/37 Foto: E. Z./Klix.ba
13/37 Foto: E. Z./Klix.ba
14/37 Foto: E. Z./Klix.ba
15/37 Foto: E. Z./Klix.ba
16/37 Foto: E. Z./Klix.ba
17/37 Foto: E. Z./Klix.ba
18/37 Foto: E. Z./Klix.ba
19/37 Foto: E. Z./Klix.ba
20/37 Foto: E. Z./Klix.ba
21/37 Foto: E. Z./Klix.ba
22/37 Foto: E. Z./Klix.ba
23/37 Foto: E. Z./Klix.ba
24/37 Foto: E. Z./Klix.ba
25/37 Foto: E. Z./Klix.ba
26/37 Foto: E. Z./Klix.ba
27/37 Foto: E. Z./Klix.ba
28/37 Foto: E. Z./Klix.ba
29/37 Foto: E. Z./Klix.ba
30/37 Foto: E. Z./Klix.ba
31/37 Foto: E. Z./Klix.ba
32/37 Foto: E. Z./Klix.ba
33/37 Foto: E. Z./Klix.ba
34/37 Foto: E. Z./Klix.ba
35/37 Foto: E. Z./Klix.ba
36/37 Foto: E. Z./Klix.ba
37/37 Foto: E. Z./Klix.ba
Ako vam se sviđao prethodni Rio, svidjet će vam se i njegovo četvrto izdanje koje sa sobom donosi natprosječno prostranu putničku kabinu, jednostavnost i provjerenu tehniku.
KIA je novo izdanje jednog od svojih najpopularnijih modela predstavila 2016. godine na Sajmu automobila u Parizu, a iza dizajna KIA-inog odgovora na bratski Hyundaijev model i20 stoji evropski odjel južnokorejske kompanije u ekspanziji na čijem čelu je i dalje Nijemac Peter Schreyer.

Uostalom, zar se ne vidi da i novi Rio, s kojim u KIA-i nisu htjeli previše odstupati od izgleda koji je sa sobom donio istoimeni prethodnik, „miriše“ na njemačku školu dizajna? Mnogi misle da podsjeća na klasnog konkurenta koji dolazi iz Volkswagena, a nama se čini da bi se takvo poređenje u ovom slučaju trebala smatrati afirmativnim, jer Polo već godinama spada među najprodavanije automobile B segmenta.

I dok jedni kažu da KIA počesto koristi tuđa dizajnerska rješenja, a drugi smatraju da novi Rio sa svojim vanjskim izgledom ne spada među zanimljive opcije, istina je kao i obično negdje između. Rio, definitivno, nećemo svrstati među prozaične automobile iz prostog razloga što u ovom trenutku među modelima iz B segmenta (na kojima nema oznaka GTI, ST, RS...) baš i nema mnogo dizajnerskih rješenja koja obaraju s nogu.

[VSLIKA]42[/VSLIKA]

Kako god, četvrti Rio je skladan (pri)gradski automobil s licem koje nas onako iz daljine pomalo podsjeća na lice KIA-inog „superstar“ modela Stinger na kojem bi, u kombinaciji s 3,3-litarskim biturbo motorom, bijele uzdužne trake preko karoserije imale smisla. Spomenuti detalj koji asocira na američke „muscle“ automobile istovremeno nam se učinio potpuno suvišnim na automobilu koji pokreće 1,2-litarski atmosferski benzinac s 84 KS.

Tu je i karakteristično dizajnirana maska hladnjaka (u ovom slučaju crni plastični pokrov, jer je za dovod zraka motoru predviđen veliki otvor u odbojniku) koja posljednjih godina predstavlja glavno identifikaciono obilježje KIA-inih modela. „Tiger Nose“ ovdje izgleda odlično, mnogo bolje od predimenzionisane „praznine“ na crossover modelu Sportage čije lice u kombinaciji sa oblikom i smještajem svjetala (nama) izgleda bezveze.

Jedna od najboljih osobina u slučaju ovog automobila, koji se više ne nudi u kombinaciji s trovratnom karoserijom, je ponuda prostora za noge putnika na zadnjim sjedištima, što postaje sve veći problem u većini aktuelnih modela B, ali i C segmenta, jer se prilikom obilnog oblaganja sjedišta nekako zaboravlja da sve to neumitno utječe na korisne centimetre.

Sviđa nam se: ponuda prostora, završna obrada, ergonomija, ovjes, upravljački sistem, kočnice, niska potrošnja goriva...


U Rio koji je duži, širi i niži od prethodnika ugodno će se smjestiti četiri odrasle osobe, a solidna je i osnovna zapremina varijabilnog prtljažnika. Sviđa nam se kombinacija boja u kabini, pregledna instrumentna tabla, završna obrada, mogućnost optimalnog podešavanja sjedišta i upravljača, komande za upravljanje automatskim klima-uređajem... Klasiku razbija „tablet“ preko kojeg se upravlja multimedijom, a mekanih materijala u ovom slučaju nema. Kako zamjeriti kada pogledamo cijenu automobila i usput se prisjetimo da pojedine kompanije tvrdu plastiku nude u kombinaciji s automobilima čija je cijena trostruko veća. Plastiku ćemo zaboraviti, ali sjedišta bi ipak trebala biti malčice udobnija.

Foto: E. Z./Klix.ba Foto: E. Z./Klix.ba


I dok se Rio na nekim drugim tržištima nudi u kombinaciji s tri benzinska i jednim dizelskim motorom, potencijalni kupci kod nas za sada mogu računati samo na najslabiji benzinski i spomenuti dizelski motor.

Ne sviđa nam se: performanse motora.


Suvišno je i spominjati da je odlično podešen i uzorno tih ovjes, zajedno s kočnicama i upravljačkim sistemom, daleko iznad mogućnosti četverocilindarskog 1,25-litarskog benzinskog motora „stare škole“ koji jeste provjeren, štedljiv i tih (u režimima bez „cijeđenja“), ali se ne može adekvatno nositi s masom natprosječno opterećenog automobila. Naravno da ne razmišljamo o maksimalnoj brzini i ubrzanju od 0 do 100 km/h. Razmišljamo o situacijama kada vozač želi da prođe ispred dugog tegljača koji ne ide puževim korakom, ali i dalje ide sporije od ritma kojim se na zamišljenoj cesti kreće većina putničkih automobila. Uzbrdice su samo dodatno potvrdile da su 84 konjske snage (i međuubrzanje koje proizvode) daleko od optimalnog. Žao nam je i zbog spomenutog ovjesa s kojim bi Rio na sebi mogao nositi i neku od karakterističnih oznaka koje krase sportske automobile.

Između ponuđenih benzinskih opcija mi bismo, definitivno, odabrali novi litarski motor s cilindrom manje koji uz pomoć turbopunjača nudi dodatnih 16 KS, znatno više obrtnog momenta, bolja međuubrzanja i manje stresa, a prema cjenovnicima u okruženju nije mnogo skuplji od 1,25-litarskog motora s kojim se Rio, ipak, najbolje snalazi u ležernom gradskom ritmu. Umalo da zaboravimo, naš primjerak „vozio“ bi na opcionim 16-inčnim felgama.

Foto: E. Z./Klix.ba Foto: E. Z./Klix.ba


Uz primamljive garantne uslove koji se fino uklapaju s bosanskohercegovačkim prosjekom pređenih kilometara na godišnjem nivou i nekoliko istraživanja u kojima se KIA-ini automobili svrstavaju među najpouzdanije, ne sumnjamo da će i novi Rio ostvariti solidne prodajne rezultate i ostati na pravom kursu koji je zacrtan u upravljačkim strukturama južnokorejske kompanije u kojoj su već dokazali da znaju puls i želje evropskih kupaca.

Osnovni podaci o testnom automobilu: KIA Rio 1.25 CVVT EX City

Cijena testnog modela: 27.800 KM (akcijska cijena 23.630 KM)

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno, DOHC, 16 ventila, „multipoint“ ubrizgavanje goriva. Radna zapremina 1.248 ccm. Maksimalna snaga 61,8 kW - 84 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 121 Nm pri 4.000 obr/min.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 12,6 s. Maksimalna brzina - 173 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu - 5,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,0 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,1 l/100 km, kombinovano 4,8 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 109 g/km.

Prijenos snage: Motor pogoni prednje točkove preko 5-stepenog ručnog mjenjača. Dimenzija felgi - 6J x 15 inča. Dimenzija guma - 185/65 R15 88T (Continental WinterContact TS860).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson. Zadnji ovjes - uzdužna ramena povezana torzionom osovinom, gasni amortizeri, stabilizatori. Električni progresivni servoupravljač. Disk kočnice na prednjoj osovini, doboš kočnice na zadnjoj osovini.

Dimenzije: Dužina - 4.065 mm. Širina - 1.725 mm. Visina - 1.450 mm. Međuosovinski razmak - 2.580 mm. Prtljažnik - od 325 do 980 litara. Rezervoar za gorivo - 45 litara. Masa praznog automobila - 1.110 kg. Najveća dopuštena masa - 1.560 kg.

Serijska oprema: zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci i zračne zavjese, ESC (sistem za elektronski nadzor stabilnosti vozila), HAC (pomoć prilikom polaska na uzbrdici), ABS (sistem protiv blokiranja točkova prilikom kočenja), EBD (sistem za automatsku preraspodjelu kočne sile), BAS (sistem za automatsko pojačavanje sile kočenja), elektronska blokada pokretanja motora, automatsko zaključavanje vrata u vožnji, po visini podesivi sigurnosni pojasevi, upozorenje za nevezane sigurnosne pojaseve, sigurnosne dječije brave na zadnjim vratima, ISOFIX, treće stop svjetlo, zadnji parkirni senzori sa zvučnim signalom, TPMS (sistem za nadzor pritiska u gumama), kit za reparaciju guma, kamera za vožnju unazad s prikazom na centralnom displeju, daljinsko centralno zaključavanje s alarmom, po visini podesivo sjedište vozača, centralni naslon za ruke između prednjih sjedišta, sklopiva i djeljiva zadnja sjedišta 60/40, držači za čaše naprijed, štitnici za sunce s ogledalima, pretinac za naočale, elektropokretana prednja stakla, progresivni servoupravljač podesiv po visini i dubini, mjerač vanjske temperature, indikator nivo tekućine za pranje vjetrobrana, 7-inčni display multimedijalnog sistema, audio-sistem MP3 sa ulazima za USB, AUX i iPod, Bluetooth sistem za bežično telefoniranje, putni računar, 3,5-inčni display na instrumentnoj tabli s mogućnošću podešavanja nivoa osvjetljenja, automatski klima-uređaj sa brzim odmagljivanjem vjetrobranskog stakla, tempomat i limitator brzine s komandama na kožom obloženom upravljaču, sistem „start/stop“, kožom obložena ručica mjenjača, dodatni USB ulaz, senzor za kišu, 15-inčne aluminijske felge, LED dnevna svjetla, halogena prednja svjetla s praćenjem zavoja, prednja svjetla za maglu, ručke na vratima u boji karoserije, elektropodesivi i grijani vanjski retrovizori s kućištima u boji karoserije, tonirana stakla, grijač i brisač zadnjeg vjetrobranskog stakla, spojler na petim vratima.

Opciona oprema: gumeni tepisi (110 KM), metalik boja (700 KM)

Garancije: 7 godina ili 150.000 pređenih kilometara.

Komentari (23)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: