Auto testovi
40

Testirali smo novi Hyundai Tucson: Bestseller s novim talentima

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Hyundai je Tucsonom napravio zaista veliki poduhvat i kroz godine ovaj SUV je postao najpopularniji model ove marke kako na našem tržištu tako i širom svijeta. Bez obzira na to govorimo li o osnovnom ili najskupljem modelu, Tucson je tražen i poželjan, pa nije bilo lako napraviti novu generaciju. Ipak, čini nam se da je Hyundai otišao i korak dalje od toga.

Za četvrtu, ako tu računamo i model ix35, generaciju Tucsona Hyundai je odlučio napraviti zaista veliki posao, pa nije ni čudo da osim imena sa svojim prethodnikom zaista dijeli malo toga. Već i na prvi pogled jasno je da Hyunda od sada više želi istaći i premium izgled uz ranije dokazane kvalitete. Ono što je definitivno je da dizajn novog Tucsona nikoga ne ostavlja ravnodušnim te su uspjeli oblikovati potpuno originalan auto u segmentu koji je prepun izbora.

Iako se uvijek suzdržavamo od komentara na izgled, smatrajući doživljaj dizajna prilično subjektivnim, ono u što smo sigurni u slučaju novog Tucsona je to da je ovo jedan od automobila koje morate vidjeti uživo. Naime, fotografije definitivno ne mogu dočarati potpun utisak koji ostavljaju proporcije i zasebni dizajnerski elementi. Mi smo se uvjerili da Tucson uživo izgleda vrlo atraktivno, gdje se posebno ističu dobre proporcije i širina karoserije, a poseban efekat čine široki blatobrani i raskošna prednja maska. Originalna su i prednja svjetla koja se pružaju gotovo cijelom visinom prednjeg dijela te nam je bilo teško proći neprimijećeno u saobraćaju s novim Tucsonom.

Sviđa nam se: ponuda opreme i prostora, performanse motora i mjenjača, vozne osobine...

Hyundai zna da za uspjeh nije dovoljan samo dobar ili originalan dizajn, pa su jednakim žarom pristupili dizajniranju unutrašnjosti, gdje je također u potpunosti odbačen konvencionalan kokpit prethodnika. Jasno, nije bilo mjesta za bilo kakve analogne pokazivače i elemente pa je Tucson sada potpuno digitalan. Na mjestu klasičnih instrumenata sada je ekran s virtuelnim i podesivim pokazivačima koji su vrlo pregledni i atraktivni. Iako ovako "utopljen" u armaturnu ploču ekran instrumenata daje kokpitu izražen futuristički izgled, voljeli bismo ipak da za sunčane dane ovaj displej ima barem neku diskretnu zaštitu od sunca. S druge strane, vrlo originalno i pohvalno rješenje je integracija sistema za preglednost oko automobila, pa ćete tako prilikom davanja žmigavca na odgovarajućoj strani instrumenata na kratko dobiti sliku iz bočnih retrovizora. Vrlo korisno i značajno podiže sigurnost u vožnji!

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Centralna konzola nastavlja futurističko uređenje kokpita pa veliki ekran infotainmenta upotpunjava sve funkcije za komfor i zabavu, te je vrlo pregledan i lako upotrebljiv. Za pohvalu je i laka i brza povezivost s pametnim telefonima i jednostavna integracija s aplikacijama kao što je Android Auto. Detalj koji dijelimično odstupa od vrlo sofisticiranog okruženja je klima uređaj čiji ekran ipak djeluje zastarjelo u odnosu na ostatak vrlo modernog kokpita, pogotovo jer su i komande klima uređaja izvedene s modernim prekidačima osjetljivim na dodir.

Ne sviđa nam se: buka vjetra pri većim brzinama, prekidači za stakla, potrošnja goriva, komande klima uređaja...

Poseban i privlačan dizajnerski element unutra je i dio kontrola automatskog mjenjača i sistema za asistenciju na centralnom grebenu. S aluminijskim okruženjem Tucson i ovdje otkriva svoju savremenost. Ručice mjenjača su tako "out" pa je i Tucson dobio jednostavna tri dugmeta za izbor hoda mjenjača. Starijima će možda i dalje to izgledati kao svetogrđe, ali u praksi i svakodnevnici ovakav izbor hoda mjenjača radi dobro i brzo, a uz to nemate neku "šipku" koja vam smeta kada posegnete za svojim mobitelom ili pićem.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ukupno gledano, unutrašnjost novog Tucsona je vrlo ugodan prostor. Sada ima još više prostora, a uz ovako raskošan najbogatiji paket opreme maze vas kožne obloge na sjedištima dok sunčano nebo posmatrate kroz veliki panoramski krov. Uz podesiv naslon zadnjih sjedišta vrlo lako je u Tucsonu napraviti ugođaj prave predsjedničke limuzine te je u ovom polju Hyundai zaista uspio svojim SUV-om otići stepenicu više.

Naglasak na benzinu i skoroj elektrifikaciji

Još jedna od novosti koje je donio Tucson je i sama ponuda motora i pogona, ali koja nije nužno ni idealna za tržišta poput našeg. Naime, prethodnik je dio svog uspjeha dugovao činjenici da je imao vrlo pristupačan ulazni model s jednostavnim i jeftinim atmosferskim benzinskim motorom, dok je na drugom kraju ponude za probirljivije kupce imao snažan dvolitarski turbodizelaš. Sada je tu samo jedan turbobenzinac u dva nivoa snage i jedan turbodizelaš, poznati 1,6 CRDi, također u dva nivoa snage. Iako takva ponuda ostavlja popriličnu "rupu" u ponudi motora, sigurno je da neće još dugo biti tako, jer će i u BiH uskoro biti dostupne hibridne, mild-hibridne i dizel-hibridne verzije pogona, što će definitivno zaokružiti ponudu Tucsona kao potpuno savremenog i modernog SUV-a.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Do tada najsnažniju verziju predstavlja upravo 1,6 turbobenzinski motor koji smo i mi mogli isprobati u paru sa 7-stepenim mjenjačem s dvostrukim kvačilom i pogonom na sve točkove. Sa 180 KS i 265 Nm okretnog momenta, ovaj motor se odlično nosi s prilično velikom i skoro 1,7 tona teškom karoserijom. U velikoj mjeri pomaže mu vrlo brz i efikasan mjenjač, pa su ubrzanja vrlo uvjerljiva, dok ni držanje visokih brzinskih prosjeka ne predstavlja veliko opterećenje.

Ipak, uz pogon na sve točkove i ne tako malu ukupnu masu teško je očekivati da ovaj motor bude posebno ekonomičan u Tucsonu, pa smo mi u prosjeku trošili više od 10 litara benina na 100 kilometara. Uz malo pažnje moguće je taj prosjek smanjiti i za litar-dva, ali jednako ga je lako i podići ako imate težu nogu na gasu. Ako cijenite ekonomičnost, onda se preporučuje elastična vožnja s laganim ubrzavanjima, a ako ipak pravite veće godišnje kilometraže onda je CRDi motor ipak bolja opcija.

Ono što je jedan od benefita modernog turbobenzinca je njegova mala masa, pa se na zavojitim cestama Tucson odlično snalazi za auto ovih gabarita, te vrlo uspješno izbjegava podupravljanje. Uz to, slično kao i na prethodnom Tucsonu, Hyundai je opet odlično podesio ovjes na način da je vrlo uglađen i udoban, ali da istovremeno može ponuditi vrlo dobre vozne osobine.

Ovako veliki "makeover" učinio je Tucsona još većim favoritom u vrlo popularnoj klasi kompaktnih SUV-ova. Naše tržište je obožavalo prethodni Tucson te je godinama bio uvjerljivo najprodavaniji SUV te klase kod nas, a čini se da je i nasljednik krenuo istim stopama. U samo nekoliko sedmica prodaje postavio je bolji tempo prodaje od prethodnika, uprkos činjenici da sada nisu dostupne verzije sa slabijim motorima. Ujedno, to je dobar odogovor i za one koji još uvijek sumnjičavo gledaju na kontroverzan dizajn novog Tucsona.

Dakle, s cijenom od preko 77 hiljada maraka, model poput našeg testnog teško se može proglasiti pristupačnim, iako je činjenica da doslovno na tu cijenu više ništa od opreme nije moguće doplatiti. Uz nešto razumniji paket opreme i dodatni poput kojeg Hyundai još uvijek nudi za prve kupce novog Tucsona, opet se vraća u novčanu teritoriju jednog od najzanimljivjih modela na tržištu.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

S ovako posebnim dizajnom Tucson je, sigurni smo, trenutno najoriginalniji predstavnik klase, a uz sve klasične kvalitete Hyundaija čini nam se da je ova marka još jednom napravila recept za SUV jackpot.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi HTRACK 7DCT Luxury Cijena osnovnog modela: 50.990 KM Cijena testnog modela: 77.290 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.598 ccm, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 132,4 kW – 180 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 265 Nm od 1.500 do 4.500 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na sve točkove s mogućnošću blokade diferencijala. 7-stepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom. Felge 7,5J x 19, gume dimenzija 235/50 R19 (Continental PremiumContact 6).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, gasni amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes - multilink osovina, spiralne opruge, hidraulično-gasni amortizeri. Električni servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,0 s. Maksimalna brzina - 201 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 10,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja, kombinovano WLTP 7,5 l/100 km. Prosječna emisija CO2 kombinovano WLTP: 145-204 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.500 mm. Širina - 1.865 mm. Visina - 1.650 mm. Međuosovinski razmak - 2.680 mm. Zapremina prtljažnika od 620 do 1.799 litara s preklopljenim zadnjim sjedištima. Masa praznog automobila - 1.692 kg. Najveća dozvoljena masa – 2.170 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 54 lit.

Serijska oprema testnog automobila: ISG idle Stop &Go, progresivni servo-upravljač, podešavanje upravljaša po visini i dubini, AIRBAG (zračni jastuk) za vozača, AIRBAG (zračni jastuk) za suvozača, 2x bočni AIRBAG sa zračnim zavjesicama, AIRBAG centralni, između prednjih sjedišta, ABS (sistem sprečavanja blokade točkova prilikom kočenja), ESC – elektronički program stabilnosti sa: DBC - Downhill brake control (kontrola kočenja na nizbrdici pri otežanim uslovima), HAC- Hill start assist control (kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici) i MCB – Multi collision brake (kontola stabilnosti vozila primjenom naizmjeničnog kočenja u cilju sprečavanja/umanjenja naknadnih sudara u slučaju sudara), TSA - Trailer stability Assist (sistem kontrole stabilnosti - vožnja sa prikolicom), Immobilizer (elektronska blokada motora), Set za popravak gume, Sistem kontrole pritiska u gumama (High line), Halogena (Bi-funkc) Projekciona prednja svjetla, LED poziciona dnevna svjetla u obliku anđeoskih krila, Automatska regulacija paljenja prednjih svjetala, Crna prednja maska hladnjaka uz amblem u srebrenoj boji, zadnje svjetlo za maglu, el. podešavanje vanjskih ogledala, Vanjska ogledala i ručice vrata u boji karoserije, Stakla – Tonirana (prednja šoferšajba s akustičnim filmom), Aero blade metlice prednjih brisača, zadnji spojler s LED kočionim svjetlom, nasloni za glavu podesivi po visini, djeljiv naslon drugog reda sjedišta (40:20:40), naslon za ruku na zadnjoj klupi s držačima za čaše, podešavanje prednjih pojaseva po visini + podsjetnik za vezivanje pojaseva, džepovi - prednja sjedišta - leđna strana, unutrašnje ručice vrata u boji metala, Radio + 4 zvučnika + 2 visokotonska zvučnika, digitalni sat, Supervision Cluster 4,2” s mogućnošću podešavanja osvjetljenja (Reostat), komande za audiouređaj na upravljaču, svjetlo za čitanje mape, centralno zaključavanje, sigurnosne bravice za djecu na zadnjim vratima, ISOFIX kukice za dječija sjedišta dalj. upravljanje centralnom bravom s ključem na preklapanje, elektro-podizači prozora (vozačeno - Auto - Down), štitnici za sunce s ekstenzijom i ogledalima, svjetlo u prtljažnom prostoru, kukice za mrežu u prtljažnom prostoru, tempomat (Auto Cruise control), drive mode select (mogućnost promjene moda vožnje), manuelni sistem kontrole brzine (MSLA manual speed limit assist), pokazivači smijera integrisani u vanjskim ogledalima, el. parkirna kočnica s autohold funkcijom, el. grijanje vanjskih ogledala, izolator poklopca motora, pokrov prtljažnog prostora, ožičenje (priprema) za kuku, E- call (ne funkcioniše van teritorije EU), radio sa RDS sa 8“ monitorom osjetljivm na dodir i kamerom za pregled iza vozila s dinamičkim linijama, LKA (line keeping assist) – sistem zadržavanja između traka na cesti, FCA – sistem upozorenja-sprečavanja prednjeg udara vozila /pješaci, ISLA – pametni sistem upozorenja o prekoračenju dopuštene brzine, LFA – lane following assist – sistem praćenja traka na cesti, Bluetooth s prepoznavanjem glasa, upozorenje niskog nivoa tečnosti za brisače, zatamnjena stakla iza prvog reda sjedišta sa zaštitom od UV zračenja, el. preklapanje vanjskih ogledala, krovne lajsne, el. stakla s automatskom Up/Down and safety funkcijom, zaštitne zavjesice za blato, USB priključak za punjač, zaštitna mreža za prtljag, automatski dual klima-uređaj s automatskim odmagljivanjem, senzori za parkiranje unazad, automatska regulacija paljenja brisača/senzor za kišu, kožom obložen volan i ručica mjenjača, štitnici za sunce s osvjetljenjem, LED prednja svjetla sa statičkim svjetlima prilikom skretanja, hromirana (tamni hrom) maska hladnjaka, tamni hrom bočnim oblogama i srebreno obojenim ornamentima naprijed i pozadi, ALU-felge 7.5J x 19“; Gume 235/50 R 19 Continental, DeLux obloge vrata, Mood lamp - unutrašnje osvjetljenje, ventilacioni difuzori za klimu u grebenu prema zadnjoj klupi, 10.25” Supervision cluster (komandna tabla) s mogućnošću podešavanja osvjetljenja (Rheostat), el. unutrašnje ogledalo sa zatamljenjem, senzori za parkiranje –naprijed, NAVI 10,25” – navigacioni sistem, pokretanje motora bez umetanja ključa (Smart Key)Start/Stop Button, Zadnja LED svjetla, el. grijanje prednjih sjedišta, el. grijanje zadnjih sjedišta, mogućnost preklapanja naslona zadnjih sjedišta iz prtljažnog prostora (remote folding), el. grijanje volana, Wireless punjač za mobitel (funkcija u ovisnosti o modelu mobitela), el. podesivo vozačevo i suvozačevo sjedište, kožni paket (sjedišta), BCW - (blind spot collision warning) upozorenje na objekte u mrtvom uglu, BVM - (blind viev monitor) monitor u komandnoj tabli - upozorenje na objekte u mrtvom uglu, FCA JX – (Forward collision avoidance assit) – sistem, asistencije zaštite prednjeg udara prilikom skretanja (samo DCT), around view monitor (monitor za pregled oko vozila i pomoć za jednostavnije parkiranje), el. otvaranje prtljažnog prostora s mogućnošću podešavanja po visini, Krell sistem ozvučenja sa surround zvukom, Panorama stakleni krov –el. pokretan, vozačevo i suvozačevo sjedište s memorijom, suvozačevo sjedište s Walk in funkcijom – podešavanje od strane vozača, ventilisana prednja sjedišta, LED personalna unutrašnja svjetla (pozadi), sistem upozorenja prisutnosti na zadnjim sjedištima (Rear seat Alert), zavjesice (manualne) na zadnjim vratima, SCC – Smart Cruise Control (Tempomat) – samo za 7DCT, Paddle shifter – ručica na volanu za promjenu stepena prijenosa samo za 4WD, BCA –sistem pomoći u izbjegavanju zadnjeg udara sa vozilom u mrtvom uglu – samo za 4WD, HDA – Asistencija vožnje na autoputu samo za 4WD 7DCT, Shift by wire – tipke umjesto ručice automatskog mjenjača, Panel s mrežicom na poleđini sjedišta vozača i suvozača.

Dodatna oprema: Silky bronze metalik boja - 1.000 KM

Garancije: Pet godina bez ograničenja pređenih kilometara.