Auto testovi
15

Testirali smo novi Citroën Berlingo: Mnogo više od dostavnjaka sa staklima

Piše: E. T.
(Foto: Klix.ba)
Posljednje izdanje jednog od Citroënovih "bestsellera" nameće se kao odlično rješenje za pragmatične kupce kojima treba prostran, udoban i višestruko upotrebljiv automobil koji je istovremeno znatno jeftiniji od monovolumena sličnih karakteristika i dimenzija.

Dobro, preglednost u lijevim zavojima tu i tamo kvario nam je masivan prednji lijevi nosač krova. Bilo bi idealno da su hodovi zgodno pozicionirane ručice 5-stepenog mjenjača nešto kraći, a tu i tamo učinilo nam se da potencijal uzorno štedljivog četverocilindarskog 1,5-litarskog turbodizelskog motora nije dorastao ukupnoj dozvoljenoj masi automobila. I to bi otprilike bilo sve što nam se nije svidjelo na trećem izdanju Citroënovog „prijatelja porodice“ koji je, nimalo slučajno, od svog premijernog predstavljanja 1996. godine do sada pronašao put do više od 1,7 miliona kupaca širom svijeta.

Recept pretvaranja izvorno dostavnog u naglašeno praktičan putnički automobil koji će se odlično snalaziti u višečlanim porodicama nije novost, a Citroën je i dalje među vodećim automobilskim kompanijama koje s Berlingom nude odlično rješenje za pragmatične kupce koji ne žele ili ne mogu izdvojiti znatno više novca za slično opremljen i dimenzioniran monovolumen ili crossover, jer Berlingo (zaključno sa solidnim razmakom između tla i podnice) odlično obavlja zadatke koji su primarno namijenjeni i monovolumenima i crossoverima.

Posmatran izvana, nedavno predstavljen Berlingo treće generacije nije mnogo drugačiji od istoimenog prethodnika, a najveća promjena na veseloj kutiji koja asocira na godišnji odmor, dječiji smijeh, cuke, mace... je novo „lice“ s kojim se Berlingo savršeno uklapa u Citroënovu aktuelnu dizajnersku priču. S minimalnim izmjenama na bokovima koje krase karakteristična (praktična) klizna vrata i okomitom zadnjem dijelu, automobil ostaje prepoznatljiv i dobro je što je tako, jer izvorno dobra rješenja nemaju alternativu.

Bezrezervnu posvećenost porodici ovaj automobil najbolje pokazuje iznutra. Prostrana i prozračna putnička kabina sa sobom donosi pet udobnih sjedišta, dobru zvučnu izolaciju, solidnu završnu obradu i nivo opreme koji na kraju potvrđuje da je ovaj Berlingo daleko od neuglednog dostavnjaka sa staklima. Obloge vrata i kabine doduše jesu tvrde, ali ne škripuću i lako se čiste od prljanja koje u vožnji vole da prave „mali ljudi“.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

S kombinatorikom koju nude tri zasebna sjedišta u drugom redu lako je prilagođavati prostor u kabini trenutnim potrebama. Sa svim sjedištima u funkciji iza leđa putnika ostaje pozamašan prostor za prtljag, a „tačku na i“ stavljaju mnogobrojni zatvoreni i otvoreni pretinci. Dobra vijest za sve koji razmišljaju i o četvrtom djetetu, a „full size“ monovolumen im je prevelika investicija, je Berlingo s dodatkom XL iza kojeg se krije duža karoserijska verzija s povećanim međuosovinskim rastojanjem u kojoj ima dovoljno mjesta za dodatna dva sjedišta.

Pored poznatog trocilindarskog 1,2-litarskog turbobenzinskog motora (110 KS), novi Berlingo može se dobiti i u kombinaciji s novim 1,5-litarskim četverocilindarskim turbodizelskim BlueHDi motorom s kojim je nedavno zamijenjen poznati grupacijski 1,6-litarski turbodizelski motor. U konkretnom slučaju Berlingo je pokretao BlueHDi sa 102 konjske snage. Slabija verzija iz iste konfiguracije nudi 75, a snažnija 130 konjskih snaga.

Tih i uglađen motor može se pohvaliti solidnim obrtnim momentom i izuzetnom štedljivošću, ali smo se u situacijama na uzbrdicama u opterećenim automobilom ipak uhvatili kako razmišljamo o najsnažnijoj dizelskoj verziji. Bez mnogo putnika i pripadajućeg prtljaga 102 KS će se sasvim solidno snaći u svim svakodnevnim situacijama, zaključno s ritmom autoceste na kojoj nas je, pri brzinama koje ne aktiviraju „presretače“ i kamere, pozitivno iznenadio nizak nivo buke koju proizvodi motor i opstrujavanje zraka oko povelike karoserije s naglašenom čeonom projekcijom.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Pozitivno nas je iznenadio i dobro podešen ovjes koji se tiho i bez posebne grubosti borio s različitim vrstama neravnina. Prvenstveno zamišljen da velikim i malim putnicima osigura udobnost, u kombinaciji s prilično preciznim upravljačkim sistemom i raskošnim tragom točkova ovjes vozaču Berlinga (i bez opcionih 17-inčnih aluminijskih felgi na kojima su kvalitetne ljetne gume) ostavlja dosta prostora za bezbolno igranje sa zavojima. Da, da, Berlingo mijenja pravac mnogo bolje nego što se čini pri pogledu na njegovu visoku karoseriju.

Najbolje ostavljamo za kraj. A najbolje u ovom slučaju je skroman iznos novca za koji se može kupiti prostran, praktičan, opremljen i štedljiv automobil koji će se odlično snaći u različitim ulogama među koje spada i osiguravanje vedrih i nasmijanih lica na dalekim putovanjima. Onda nema razloga da sumnjamo da će Berlingo i dalje ostati među „bestsellerima“ kreativnog dijela francuske grupacije PSA.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Citroën Berlingo Feel M 1.5 BlueHDi 100

Cijena osnovnog dizelskog modela (Berlingo Live M 1.5 BlueHDi 75): 31.418 KM Cijena testnog modela: 34.582 KM – cijena s akcijskim popustom

Ocjena: 8 od maksimalnih 10

Motor: četverocilindarski, redni, turbodizelski, četiri ventila po cilindru. Smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.499 ccm. Sistem ubrizgavanja „common-rail“. Maksimalna snaga 75 kW (102 KS) pri 3.500/min. Najveći obrtni moment 250 Nm pri 1.750/min.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 5-stepeni ručni mjenjač, felge prečnika 16 inča, gume dimenzija 205/60 R16 92H (Bridgestone Blizzak LM 001, M+S).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Zadnji ovjes - polukruta osovina, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Električni servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 12,3 s. Maksimalna brzina - 171 km/h. Prosječna potrošnja na testu - 4,9 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,8 l/100 km, na otvorenoj cesti 4 l/100 km, kombinovano 4,3 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 113 g/km (Euro 6.2).

Dimenzije: Dužina - 4.403 mm. Širina - 1.921 mm. Visina - 1.844 mm. Međuosovinski razmak - 2.785 mm. Zapremina prtljažnika od 597 do 2.126 litara sa preklopljenim zadnjim sjedištima. Masa praznog automobila - 1.398 kg. Najveća dozvoljena masa - 2.090 kg. Zapremina rezervoara za gorivo - 53 lit.

Serijska oprema testnog automobila: Sistemi za sigurnost ESP, ASR, ABS, AFU, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici HILL ASSIST, prednji i bočni zračni jastuci za vozača i suvozača, zavjesasti zračni jastuci za putnike u 1. i 2. redu, servo volan podesiv po visini i dubini, aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, prepoznavanje prometnih znakova za ograničenje brzine, Active Safety Break (sa funkcijom za prepoznavanje pješaka do 60 km/h), automatsko paljenje dnevnih svjetala, centralni 3,5-inčni ekran na instrument ploči u boji, tempomat i limitator brzine, prednja krovna polica sa spremišnim prostorom, krovni držači u 1. i 2. redu, osvjetljenje putničkog i prtljažnog prostora, polica u dva nivoa u prtljažniku, vozačevo sjedište podesivo po visini, prednji nasloni za glavu s podešavanjem visine, 3x ISOFIX u 2. redu, lijeva i desna bočna klizna vrata, električno pokretanje prednjih i stakala u 2. redu s mogućnošću pritvaranja, peta vrata sa grijanim staklom i brisačem, grijani i električno podesivi vanjski retrovizori sa senzorom za temperaturu, centralno daljinsko zaključavanje, 1 x daljinski upravljač sa 3 tastera, 1 x rezervni ključ, USB, Bluetooth, AUX, 12V utičnica, klima-uređaj, brisači MAGIC WASH, detektor niskog pritiska u gumama, set za popravak guma, mjesta za pričvršćenje tereta u prtljažniku, Obloge od tkanine MICA GREEN, dekorativni dodaci oko ručice mjenjača, zatvoren pretinac ispred instrumentne ploče, držači za čaše na obje strane naprijed, zatvoren donji pretinac ispred suvozača, zatvoren i hlađen gornji pretinac ispred suvozača, prednji odbojnik u boji karoserije, zadnji odbojnik crnoj boji, A stub u crnoj boji, Airbump obloge na bokovima, ručice vrata i kućišta vanjskih retrovizora u boji karoserije, PAKET U BOJI WHITE: umetak u boji oko prednjih svjetala za maglu i zaštite Airbump® u bijeloj boji, uzdužni krovni nosači u sjajnoj crnoj boji, PAKET VIDLJIVOST: automatski rad brisača MAGIC WASH, multifunkcionalni volan, zadnji parking senzori, LED dnevna svjetla, električna sigurnosna blokada za djecu u 2. redu, električna parkirna kočnica, podešavanje vozačevog sjedišta u lumbalnom dijelu, naslon za ruke za vozača i suvozača, preklopivo sjedište suvozača, stolić i džepovi na poleđini vozačevog i suvozačevog sjedišta, prostor za odlaganje u podu 2. reda sjedišta, tri pojedinačna i preklopiva sjedišta u 2. redu, autoradio RCCA2, 8-inčni ekran multimedijalnog sistema osjetljiv na dodir, Mirror screen* (Mirror Link, Apple Carplay, Android Auto), dodatni USB za punjenje + AUX priključak, 12V utičnica u 3. redu, 16-inčne čelične felge sa ukrasnim poklopcem TWIRL sa crnim srednjim ukrasom

Dodatna oprema na testnom automobilu: metalik boja (siva SABLE) - 844,00 KM, automatski dvozonski klima-uređaj - 563,00 KM, dodatno zatamnjena stakla u 2. i 3. redu i zadnje staklo - 656,00 KM.

Garancije: dvije godine opšte ugovorne garancije, tri godine na boju i 12 godina na karoseriju.