Testirali smo novi Audi A5: Novo ime i novi sastojci u uvijek poželjnoj formi
Bilo kako bilo, nama je od imena mnogo važnije da Audi ne odustaje od ovog formata klasične limuzine iz više razloga, kako unutar marke tako i unutar klase, jer neki automobili su vremenom jednostavno postali mjerilo prema kojem se drugi ravnaju.
Dakle, recept kompaktne limuzine koja nudi komfor i kvalitet premium klase uvijek je bio poželjan, a s novom generacijom Audi je otišao korak dalje. Prije svega dimenzijama, pa Audi A5 i nije baš toliko kompaktan kao prije, te je s dužinom od 4.829 došao na sami prag klase iznad. Za slikovitiji prikaz, Audi A6 generacije C6 duži je tek 8 centimetara od novog A5. Ipak, zbog niske i zakošene linije krova, širokih blatobrana i generalno dobrih proporcija novi A5 izgleda vrlo dinamično i sportski, pogotovo uz opcijski S Line sportski paket opreme.
Veliki i skupi Audi Sport točkovi prečnika 20 inča upotpunjavaju sportski izgled, ali radi reference pogledali smo i "obični" A5 bez sportskih dodataka i uvjerili se da i tako ima eleganciju i dinamičnost koja se očekuje u ovom segmentu.
Dizajnerski ono što se nama svidjelo, osim prednjih i zadnjih LED svjetala, čiji izgled i raspored svjetlosnih elemenata možete mijenjati, su i nove ručke vrata. Već neko vrijeme u premium segmentu su trend ručke vrata koje su "utopljene" u karoseriju, a Audi je odlučio da ne ide na rješenje ručki koje "iskaču" po potrebi nego jednostavno je napravio masivne utore koji izgledaju odlično. Također, lagane su za upotrebu kada se naviknete, a za razliku od ručki koje "iskaču" ove ostavljaju utisak da su vrata monolitna i čvrsta, što kod Audija i jeste slučaj.

Unutra A5 donosi potpunu promjenu pristupa uređenju vozačkog okruženja, a s obzirom na to da su godinama Audijevi kokpiti glasili za najbolje dizajnirane i najkvalitetnije, nismo još uvijek sigurni šta da mislimo o novom zaokretu. Ljubitelji digitalizacije i ekrana biće sigurno zadovoljni jer sada u kokpitu dominira veliki zakrivljeni ekran koji u jednu cjelinu objedinjuje instrumente i infotainment sistem. Kako je testni A5 ipak imao ulogu pokazati šta sve može ponuditi nova generacija limuzine iz Inglostadta onda je tu bio i opcijski ekran za suvozača, a na kojem on može upravljati muzikom, klimom, navigacijom i ostalim funkcijama. Iako na prvu izgleda bespotrebno i suvišno, u praksi radi odlično a sve što smanjuje vozačevo "tapkanje" po ekranima svakako podržavamo.
Iako na prvu nismo bili oduševljeni veličinom i dominacijom, pa čak ni oblikom, ekrana u kokpitu, mora se priznati da je kada se smjestite iz upravljača, koji je također novi i skoro kvadratan, ostao prepoznatljivi osjećaj "ušuškanosti" i kvalitete. Naravno, tome su ovdje u velikoj mjeri doprinijela i raskošna sportska sjedišta obložena kvalitetnom perforisanom kožom, ali bez obzira na to, premium ugođaj je definitivno tu. Ako se fokusiramo samo na vozačko okruženje one glavne stvari Audi nije zaboravio, prije svega položaj iza upravljača je dobar i lako je savršeno ga podesiti. Sjedi se nisko ali ne pretjerano nisko, a upravljač dobro leži u rukama i sve bitne komande su na dohvat ruke. Upravljanje mjenjačem preko malog pravougaonog prekidača na centralnoj konzoli nije nešto što će se svidjeti ljubiteljima klasike, ali bitno je da je intuitivno i "na ruku".

Sam pogled kroz upravljač otkriva, naravno, potpuno digitalnu instrument tablu koju možete prilagoditi prema svojim željama, te je prilično pregledna i jednostavna. Kada se njoj doda odličan "head-up" displej kojeg također možete obogatiti ili osiromašiti informacijama, vozač onda nema potrebu skretati pogled s ceste. Sam oblik upravljača na prvu je prilično neobičan ali je pohvalno da nije predebeo i na kraju dobro leži u rukama.
Ukupno gledano, digitalni kokpit kojeg je Audi nazvao Digital Stage koristi sve benefite raskošno velikog ekrana, te uz poznat dizajn i logiku Audijevog MMI sistema prilično je lako naći sve funkcije. Naravno, i ovdje nam smeta što i za komande klima uređaja moramo koristiti menije na ekranu, ali barem je lokacija komandi logična i lako dostupna.
Sama ponuda prostora u Audiju A5 je u skladu s očekivanjima. Kompaktne limuzine ovog formata nikada nisu bili rekorderi u ponudi prostora, zbog svoje trovolumenske forme, ali uvijek je to sasvim dovoljno za ugodna putovanja. Isto je i sada u A5, s tim da sada zbog niske linije krova unutrašnji prostor vizuelno izgleda kompaktniji. Ipak, i za natprosječno visoke biće ugodno, a u suštini najviše nam je smetao ogromni centralni tunel na zadnjim sjedištima koji ograničava kretanje. Ipak, to smo navikli kod Audija i definitivno je žrtva na koju vrijedi pristati zbog sjajnog quattro pogona.

Prtljažni prostor kod A5 donosi veliku promjenu u odnosu na A4, a prva je manja zapremina, uprkos većoj dužini karoserije. Ipak, s 417 litara zapremine i ovako će prtljažnik biti dovoljan za putovanja, ali ono što je velika pozitivna promjena je činjenica da je prtljažnik dobio vrata umjesto poklopca. Taj "liftback" koncept znači da ćete prtljažnik značajno lakše i bolje iskoristiti u odnosu na klasični A4, uprkos manjoj zapremini. Jednostavno, pitajte svakog vlasnika Octavije.
Dizelska krstarica za sve vremenske uslove
Za prvo upoznavanje s Audijevom novom kompaktnom limuzinom, indikativno, izbor je pao na provjereni i poznati TDI. Prije svega to pokazuje Audijevu posvećenost da jasno razgraniči modele koji imaju motore sa unutrašnjim sagorijevanjem od E-Tron električnih modela, a za putnu i poslovnu limuzinu kakav je ovaj A5 i dalje je neprikosnoven snažan i štedljiv turbodizelaš. Naravno, ne toliko u smislu samih performansi koliko u smislu velikog dometa i same bezbrižnosti na dugačkim putovanjima.
Malo toga nismo rekli od 2,0 TDI motoru kojeg smo isprobali u raznim modelima Volkswagen grupacije, s tim da je u A5 naravno dobio svoju najnoviju i najmoderniju interpretaciju. Ovaj četvorocilindarski TDI motor sa internom oznakom EA 288 je debitovao još 2012. godine, a od 2018. godine nosi oznaku EA 288 EVO. U praksi, postao je još štedljiviji i "čišći", ali i uglaženiji s boljim odzivom na gas ali je dobio i više obrtnog momenta. Ono što je za A5 važno ovaj motor je dobio i integraciju za blagi hibridni sistem.
Tako je radi bolje raspodjele težine A5 dobio litijum-željezno-fosfatnu (LiFePO4) bateriju u prtljažniku u koju se pohranjuje rekuperirana energija, ali i crpi energija za elektromotor od 24 KS.
U praksi to znači da Audi A5 sa MHEV sistemom ima manju potrošnju goriva ali se i ugodnije vozi zahvaljujući praktično neprimjetnom radu start-stop sistema i pokretanju dvolitarskog dizelaša. U gradskoj vožnji zaista se ugodnim i efikasnim pokazao blagi hibrid koji dosta vremena deaktivira TDI motor, što uz manju potrošnju goriva donosi i ugodniji boravak u automobilu jer zvuk dizelaša i dalje nije moguće u potpunosti eliminisati. Također, blagi hibrid omogućava i "električno jedrenje", što u stvari znači da auto nastavlja da se "kotrlja" bez pomoći motora, ali omogućava i vožnju bez emisija tokom sporog manevrisanja ili parkiranja.
Druga krajnost ovog pogonskog sklopa su performanse, pa iako ovo nije S5, s više od 200 KS i 400 Nm uz sjajni quattro pogon na sve točkove i ovakav A5 može biti vrlo brz. Tako će do 100 km/h s lakoćom ubrzati za manje od 7 sekundi, ali ono što je važnije ima i sjajna mežuubrzanja i sa lakoćom može dugo držati visoke brzinske prosjeke. Ipak, nemoguće je pobjeći od zakona fizike, pa iako su ovo odlične performanse za poslovnu limuzinu, u dinamici vožnje nemoguće je ne primjetiti kako je A5 ipak značajno teži od prethodnog A4, a višak kilograma nikada nije bio prijatelj performansi.
Ipak, zahvaljujući MHEV sklopu ovakav A5 i uz sjajne performanse može biti vrlo štedljiv. Opuštenim i elastičnim tempom na otovrenoj cesti lako će imati prosjek od oko 5,5 litara na 100 km, dok se na kraju našeg testa prosjek potrošnje kretao oko 7,5 litara dizela na 100 kilometara. Iako smo očekivali i manju potrošnju mora se priznati da smo se prečesto zaigrali dobrim performansama, a opet ni ovdje ne pomaže ukupna težina koja je skoro 200 kilograma veća od odlazećeg A6.
U zavojima A5 sa S line sportskim paketom i velikim točkovima daje povjerenje i količinu prianjanja koje malo koji "obični" auto može dati. Još bolje u poreženju s pravim sportskim autima A5 je i dalje dovoljno mekan i udoban, pa i bez adaptivnog ovjesa daje odličan odnos udobnosti i upravljivosti. Brze promjene pravca ne predstavljaju problem, a osim aktulene C-Klase ne sjećamo se automobila ove klase koji ostaje tako stabilan i neutralan u dugim brzim zavojima.
Najbolja premium ponuda u BiH?
Ono što smo uvijek "zamjerali" premium limuzinama ove i viših klasa je činjenica da prosječan kupac o njima može samo sanjati, barem o kupovini novih primjeraka. U pravilu, svaka nova generacija limuzine ove klase prilikom svoje premijere kod nas je koštala oko 100 hiljada maraka, a zbog novog trenda radikalnih poskupljenja koji traje već godinama nismo bili optimisti ni za novi A5.
Ipak, Audi u Bosni i Hercegovini već neko vrijeme radi odličan posao s cjenovnim pozicioniranjem, pa nakon vrlo privlačne ponude za odlazeći A4, kojeg još uvijek ima na stanju u nekoliko primjeraka, novi Audi A5 je uprkos trendovima na naše tržište u stvari stigao s vrlo privlačnom cijenom. Naravno, moramo naglasiti da je to u skladu s klasom i uobičajenim okvirima klase, a ne u ukupnim mjerilima socijalnih prilika i neprilika.

Tako je s početnom cijenom od 77 hiljada maraka Audi A5 definitivno postao jedna od najprivlačnijih ulaznica u svijet premium limuzina, a kako je i za očekivati od marke iz Inglostadta gornja granica cijene je otprilike gdje je i granica mašte u konfiguratoru. Slično je bilo i sa testnim A5 koji je uz snažan MHEV motor, S-Tronic mjenjač, quattro pogon na sve točkove i sportski S Line paket imao i skupe doplate poput 20-inčnih Audi Sport felgi ili staklenog krova koji se na pritisak dugmeta segmentirano i po željama može zatamniti. Kada se tako zaigrate lako je otići i na dvostruku cijenu od one polazne pa je testni model do registracije koštao 151 hiljadu maraka, ali što je i dalje u okvirima klase kada se uporede konkurenti jednake motorizacije i opreme. Zanimljivo s ovom cijenom testni model je došao skoro na isti cjenovni nivo kao i sportski S5 model s 367 KS.
U svakom slučaju, s novim Audijem A5 konkurencija u premium segmentu kompaktnih limuzina je sada žestoka kao i uvijek, a to je dobro jer pokazuje da marke nisu još uvijek izgubili fokus sa klasičnih modela koje tržište i dalje voli i treba.
Osnovni podaci o testnom automobilu: Audi A5 Limousine TDI quattro S tronic
-
Cijena osnovnog modela: 77.396 KM
-
Cijena testnog modela s opcijama: 151.733 KM
-
Motor: 4-cilindrični, redni, turbodizelski, smješten naprijed uzdužno, promjer i hod 81 × 95,5 mm, radna zapremina 1.968 ccm, maksimalna snaga 204 KS pri 3800-4200 okr/min, maksimalni okretni moment 400 Nm pri 1750-3250 okr/min, common rail princip razvoda goriva, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.
-
Prijenos snage: Pogon na sve točkove, 7-stepeni automatski mjenjač, aluminijske felge prečnika 20 inča s gumama 245/35 R20 (Bridgestone Turanza 6 Enliten).
-
Šasija: Prednji ovjes - nezavisni, multilink, spiralne opruge, stabilizatori. Zadnji ovjes - multilink, spiralne opruge. Električni servo upravljač.
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 6,9 s. Maksimalna brzina - 241 km/h. Potrošnja na testu – 7,8 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja - Nepoznato. Zapremina rezervoara – 60 l. Emisija CO2 - Nepoznato. Emisiona norma - Euro 6e.
-
Dimenzije: Dužina – 4.829 mm. Širina - 1.860 mm. Visina - 1.444 mm. Međuosovinski razmak - 2.892 mm. Prtljažnik – 417 litara. Težina praznog vozila – 1.885 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 2.470 kg.
-
Serijska oprema testnog automobila: Audi A5 Limousine TDI quattro S tronic
-
Garancije: 5 godine ili 150.000 pređenih kilometara, 12 godina garancije na karoseriju.