Auto testovi
21

Testirali smo Nissan Qashqai: Novim motorom u nove pobjede

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Nissan je sa Qashqaijem napisao jednu od najuspješnijih priča u zadnjih 15-ak godina globalne autoindustrije. Apsolutni prodajni hit i miljenik kupaca SUV-ova i crossovera na svim kontinentima i dalje niže uspjehe iako je aktuelna generacija predstavljena 2013. godine. Uz odličan novi turbobenzinac i nema razloga da ne bude tako.

Qashqai definitivno spada među najpopularnije automobile današnjice, ali je definitivno i jedan od modela koji je popularizovao segment kompaktnih SUV-ova. Tako i ne čude prodajni rekordi koje je Qashqai obarao i još uvijek obara, a nakon zadnjeg redizajn dobio je i potpuno novi motor koji mu definitivno pomaže da i dalje ostane u vrhu klase.

Nakon zadnjeg redizajna Qashqai je dobio modernija svjetla, izraženiju masku sa više hroma i uz atraktivnije boje karoserije i novi dizajn naplataka to je u suštini bilo i dovoljno. Kompaktna forma Qashqaija sa izraženim blatobranima i originalan dizajn uvijek su imali svoje pristalice.

Suptilna poboljšanja su stigla i u unutrašnjost, a najveća novost je svakako upravljač koji je sada pravog sportskog izgleda sa malim središnjim dijelom, te u potpunosti odgovara karakteru Qashqaija, za razliku od prethodnog koji je bio poprilično nezanimljiv. Uz novi infotainment sistem i nešto kvalitetnije materijale boravak i putovanje u Qashqaiju su zaista ugodni. U modelima kao što je testni gdje imate i veliki panoramski krov i još bolje obloge sjedišta i vrata, ugođaj je na nivou premium automobila.

Ponuda prostora je i dalje dobra, te i nazad putnici imaju ugodan smejštaj kako po visini tako i u dužinu. Prtljažnik od 430 litara je u skladu sa očekivanjima, ali kupci su iz godine u godinu sve više razmaženi, pa se u ovom segmentu već sada očekuje i nešto veći prtljažnik. Tako, na primjer, Renault Kadjar koji dijeli potpuno istu tehničku osnovu sa Qashqaijem nudi preko 470 litara zapremine.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ipak, najveća i najvažnija novost je potpuno novi turbobenzinski motor koji je vrlo brzo postao jedan od najvažnijih motora u ponudi modela kako NIssana tako i Renaulta i Dacije. Iako na prvi poged zvuči kao neki skromni mali benzinac sa početka ponude, 1,3 DiG je sve samo ne to.

Veliki trud koji je Renault-Nissan alijansa u saradnji sa Daimlerom uložila u razvoj ovog motora itekako se može prepoznati u praksi i vožnji. Posebno obrađene košuljice cilindara, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, poseban oblik i položaj ventila uz savremen turbopunjač samo su neki od razloga zašto je ovo jedan od nama trenutno najdražih novih motora.

Slično kao i kod Kadjara u kojem smo isprobali slabiju verziju ovog motora, ostali smo ugodno iznenađeni odličnim spojem performansi, uglađenosti ali i vrlo umjerene potrošnje goriva. Ovo je definitivno jedan od benzinaca uz kojeg nećete poželjeti dizelaša čak ni ako prelazite veliki broj kilometara godišnje.

U snažnijoj verziji od 160 KS i 270 Nm ovaj motor je očekivano još uvjerljiviji, te svi oni koji sumnjičavo gledaju onu oznaku 1,3 definitivno trebaju isprobati ovaj motor. Ne tako davno za ovakve performanse morali smo posegnuti za motorima radne zapremine od 2 litra i više, ali i dvostruko veće račune za gorivo.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Nakon ne baš slavne epizode sa 1,2-litarskim turbobenzincem, kojeg je ovaj 1,3 DiG i zamjenio u ponudi, sigurni smo i nadamo se da su svi oni silni sati na testovima izdržljivosti urodili plodom, te da će uz odlične performanse ovaj motor biti i pouzdan izbor kao rabljeni.

U vožnji 1.3 DiG je izraženo dinamičan i elastičan, te je u sprezi sa 7-stepenim automatskim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom vrlo uglađen. U gradskoj gužvi je tih i nenametljiv, dok je na otvorenoj cesti vrlo uvjerljivo i linearno ubrzava čak i do maksimalne brzine. U takvim situacijama kada već pri 80 ili 100 km/h trebate dodatno ubrzati pogotovo dobro skriva svoja "mala" pluća, te snažno grabi dalje. Tu i tamo u toj uvjerljivosti malo će zasmetati mjenjač sa dvostrukim kvačilom koji ponekad zna oklijevati pri izmjeni stepeni prenosa, pogotovo kada je hladan ili pri prakiranju kada trebate brže preći iz hoda unazad u prvu brzinu. Nije to nešto što mu se ne može oprostiti, ali od "duplog kvačila" očekujemo brži i uglađeniji rad.

Trenutno, jedina mana koju možemo naći Qashqaiju sa ovim motorom je činjenica da ga NIssan ne nudi sa pogonom na sve točkove. U svakodnevnoj vožnji neće nedostajati, ali jednostavno je šteta da uz ovako potpun i svestran motor Qashqai izgubi svoju dimenziju upotrebljivosti u svim vremenskim uslovima zbog koje je i postao tako omiljen.

U zavojima Qashqai nudi svoj poznati spoj ugodnosti i dinamičnosti, te uz ovaj snažan motor dolazi na jednu finu granicu sportske vožnje. Tu dosta pomažu i veliki 19-inčni naplaci zbog koji Qashqai i izgleda još bolje. Na žalost, na oštrim neravninama ipak je baš zbog ovih felgi nešto grublji i nervozniji, pa oni koji više vole udobnost i komfor ipak trebaju zaobići ovu veličinu "obuće" za Qashqai.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Fenomenalan motor koji je dobio Qashqai svakako je utvrdio njegovu poziciju u vrlo kompetitivnom segmentu, a kako je ujedno je ponuđen i u verziji sa 140 KS predstavlja pristupačan ulazni motor koji uopšte nije lišen dobrih performansi, naprotiv.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Nissan Qashqai 1.3 DiG 160 DCT Tekna Cijena osnovnog modela: 39.900 KM

Cijena testiranog modela sa opcijama: 53.800 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.332 ccm, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 118 kW – 160 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 270 Nm pri 2.000 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 7-stepeni automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom, gume dimenzija 225/45 R19.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,6 s. Maksimalna brzina - 198 km/h. Potrošnja goriva na testu: od 7,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 7,4 l/100 km, na otvorenoj cesti - 4,8 l/100 km, kombinovano 5,8 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 131 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.394 mm, širina - 1.806 mm, visina - 1.590 mm. Međuosovinski razmak - 2.646 mm. Zapremina prtljažnika od 430 do 1.598 litara. Masa praznog automobila - 1.445 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.885 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 55 litara.

Serijska oprema testnog automobila: ABS sistem protiv blokiranja točkova, aktivni prednji nasloni za glavu, bočni zračni jastuci (vozač i suvozač), dva 3-tačkovna sigurnosna pojasa sprijeda i tri 3-točkovna straga, EBD - električni regulator kočione sile, ESP - elektronski nadzor stabilnosti vozila, ISOFIX držači za dječije sjedište, mogućnost isključivanja suvozačkog zračnog jastuka, Nissan Chassis Control (Nissanova kontrola šasije), ograničivač zatezne sile sigurnosnih pojasa sprijeda, po visini podesivi sigurnosni pojasevi sprijeda, sigurnosni zračni jastuci (vozač i suvozač), zračne zavjese (vozač i suvozač), Imobilizator, Automatski dvozonski klima uređaj, automatsko paljenje svjetala, automatsko upravljanje dugim svjetlima, AVM - (Around view Monitor) sistem kamera za olakšano parkiranje, daljinsko centralno zaključavanje, električna ručna kočnica, instrumentna ploča s 12,7-cm TFT ekranom u boji, Inteligentni ključ + START/STOP funkcija paljenja vozila, limitator brzine, Nissan Connect Gen2 Kai (7 inčni ekran), pomoć na uzbrdici (Hill Start Assist), pPrednji i stražnji parkirni senzori, senzori za kišu, sistem za automatsko prepoznavanje saobraćajnih znakova, sistem za izbjegavanje frontalnih sudara, sistem za mjerenje pritiska u gumama (Tyre Pressure Monitoring System), sistem za upozoravanje prilikom nenamjernog izlaska iz saobraćajne trake, START/STOP funkcija paljenja vozila, tempomat, 6 zvučnika, CD - čitač MP3 formata, centralna konzola s pretincima za limenke, digitalni sat, djelomično kožna grijana prednja sjedišta, djeljiva stražnja klupa (60:40), džepovi na poleđini vozačevog i suvozačevog sjedišta, električno podešavanje vozačevog sjedišta, električno podizanje stakala prednjih i stražnjih vrata, filter za pelud, komande audio, putnog računara, tempomata i Bluetooth sistema na upravljaču, kožna ručica mjenjača, kožom presvučen upravljač, lumbalna potpora u vozačevom sjedištu, mjerač vanjske temperature, naslon za ruke na stražnjoj klupi s pretincima za čaše, ogledalo u vozačevom i suvozačevom sjenilu, osvijetljen prtljažni prostor, osvjetljeni pretinac za rukavice, osvjetljenje kabine na stražnoj klupi, po visini podesivi nasloni za glavu sprijeda (2) i straga (3), posebno osvjetljenje interijera, prednji naslon za ruke, pregrada u prtljažnom prostoru, priključak AUX, priključak za USB, samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, servo upravljač podesiv po visini i dubini, utičnica 12 V sprijeda, vozačevo sjedište podesivo po visini, Aluminijski naplatci 19'', BI-LED svjetla, dimenzije guma 225/45 R19, električno podesivi, u boji karoserije, grijani vanjski retrovizori sa pokazivačima smjera, električno preklopivi retrovizori u boji vozila, hromirani obrub prednjih svjetala za maglu, LED dnevna svjetla, prednja svjetla za maglu, prednji i stražnji odbojnik u boji vozila, ručke vrata u boji karoserije, srebrni krovni nosači, stakleni krov, ukrasne hromirane letvice oko stakala, zaštitna plastika oko vozila, zatamnjena stražnja stakla.

Opcijska oprema na testnom automobilu: Safety shield Tekna: Inteligentni Park Assist, sistem prepoznavanja bočnog nailaska vozila straga, sistem prepoznavanja umora vozača, sistem za nadzor mrtvog kuta (SS) 800 KM, Metalik boja 1.400 KM

Garancija: 5 godina ili 160.000 km

Vezani članci